19 Nisan 2012 Perşembe

Namazı "satan" Alışveriş Merkezleri

Gün geçtikçe daha bir seviyorum bu adamı..kalbimin içine taa en derinlerine beynimin en uçsuz bucaksız sorularını bulup cevapları avucuma sıkıştırıyor sankş..
Allah binlerce kez razı olsun inşallah,Rabbim böyle insanların sayısını artırsın da artırsın..

Severek okuduğum bir forum vardır Maneviyat.com paylaşılan yazıların arasında sevgili hocam Senai Demirci'nin çok güzel bir yazısına rastladım..biliyorum ki uzun yazıları b,lgisayar başında okumak istemez insan..
Yok ben okurum diyorsan şuraya tıklayıp yazının tamamını okuyabilirsin ve bence okunması gerekiyor yine de cebinize konmuş bir not olması bakımından yazının içerdiği faydalı bilgiler ve noktaları biraz kenara bırakarak bir sonraki alış veriş merkezine gidişinizde aklınızda bulunmasını istediğim bir bilgiyi  paylaşıyorum..

Çarşı pazarda gezmek alış veriş merkezlerinde gezmeye benzer mi?..benzemez..çarşı veya pazara yakın namaz vaktinin girdiğini ezanıyla anlar bilir insan en yakın camiye giderek de eda eder yerine getirir vazifesini..

Peki ya alış veriş merkezindeysen?..Ne olacak namaz?..Kim hatırlatacak..hadi aklındadır vaktini de biliyorsun ama o koşuşturmaca içerisinde namazını nerede kılacaksın,biliyormusun?..



Not al bakim..

İşte mescidi olmayan Alışveriş Merkezleri:
AK Merkez Capitol AVM Carousel AVM Kanyon AVM Carrefour Haramidere Carrefoursa Maltepe Carrefoursa Ümraniye Carrefoursa Bayrampaşa Carrefoursa İçerenköy Prestige Mall AVM World Atlantis Atrium AVM Migros AVM Beylikdüzü Capacity AVM Beş Yıldız AVM Sunway AVM Verde Molino AVM Doğuş Power Center Başak Park AVM MKM AVM Kemermall Kule Çarşı Mayadrom Akadlar AVM Colony Outlet Ömür Plaza AVM Yayla'da Süreyyapaşa Kuyumcukent Bazaar AVM Mesa Studio Plaza AVM Espri Outlet Center Bomonti Park
Şükür ki, memleketimizde her şey birilerinin sandığı gibi değil. Tebrikle ve teşekkürle bildirmem gerek ki, namazın hakkını ve müslümanın onurunu incitmeden çok güzel mescidler tasarlamış AVM'lerimiz var. Demek istenirse oluyormuş...

Bunlar da mescidli AVM'ler:
İstinye Park 1. kat Tepe Nautilist AVM 2. kat Hayatpark AVM 1. kat İstanbul Outlet Park 1. kat Kale Center AVM 1. kat Deposite Outlet Merkezi 1. kat Atırus AVM 2. kat Cevahir AVM 2. kat Palladium Rezidans ve AVM 3. kat Optimum Outlet AVM 3. kat Airport AVM 3. kat ve 4. kat Metrocity 4. kat Astoria AVM 4. kat City's Nişantaşı 5. kat Metroport AVM Bodrum 3. kat Pendik Park Outlet Center Her katta Akvaryum AVM Her katta Kadir Has Çocuk Dünyası Otopark hizasında Historia AVM Otopark hizasında Profilo AVM Zemin Via Port Outlet Zemin Maxi Center Silivri Zemin Silivri AVM Zeminde dar yer Aymerkez Olivium Outlet Center

Fox City Real Beylikdüzü (bütün ihtiyaçlara yönelik bir mescidi var) M1 Meydan AVM Armonipark Outlet Center Flynn AVM 1. kat Beylicium AVM 2. kat Town Center 3. kat Paradise AVM Bodrum 2 



Sevgilerimle...
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

16 yorum:

  1. capitolun dua odası adı altında namaz kılabilecek bir yeri var.. ama görevliler söylemiyor sorduğunuzda....

    YanıtlaSil
  2. çok doğru AVM lere girdiğimiz zaman mescid yok .yine değinmişsin güzel bır konuya sen ne güzel bır ınsansın allah razı olsun senden bende yarın izmirde kıtap fuarına gitmek istiyorum rabbım ızın verırse semai demirci de gelecekmiş kızıma imzalı kıtabını almak ıstıyorum .dua ile

    YanıtlaSil
  3. evet ya bir çoğunda mescit yok hele carrefourlarda hiç yok ..%99 müslümanım diyip bir o kadar da dininden utanan başka bir millet daha varmıdır merak ediyorum doğrusu..sorsan şimdi bir çok kişi alışveriş merkezinde mescidin ne işi var isteyen gidip evinde kılsın der öyle bir müslüman çeşidiyiz malesef

    YanıtlaSil
  4. evet artık capitolün çok temiz ve bayanlar için abdest alinabilecek bir mesciti var...istinye parkinki de tam bir sanat eseriymis. senai demircinin gecen sene altunizade kultur merkezinde seminerlerine katilma firsatim olmustu...aslinda hata bizde ne isimiz varsa o avmlerde...iste dayanamiyoruz yazik bize....maneviyati butun olan bi insan gitmez oralara aslinda ben genelde namaz kilamadigim gunler tercih ediyorum dogrusu...

    YanıtlaSil
  5. aaah sevgim cok guzel bir yazi olmus ellerine saglik, dusundurucu öyle degil mi?
    Rabbim bizleri 5vakit namazini layikiyla kilan kullaridan eylesin insallah.
    opuyorum cokca seni ..

    YanıtlaSil
  6. Canım bırak mescidi abdest almaya bile izin vermiyorlar bazen özellikle kipa'larda (yahudi) eli çok belli

    rabbim islah eylesin...

    YanıtlaSil
  7. süper olmuşş canımmmm teşekkürlerrr.. aslında aynı mağzalar hepsinde var keşke nefsimize hakim oluppp sadece mescid bulunanlara gidebilsek biz önemsemezsek bizi kimse önemsemez dimi ama .. çok faydalandımmm canımm allah razı olsun

    YanıtlaSil
  8. BEN MESCİDİ OLMAYANLARA GİRMİYORUM ZATEN BU ARADA FORUM İSTANBUL DA DA VAR CANIM

    YanıtlaSil
  9. ben de bloğumda bu yazıyı paylaşmak istiyorum izninle...

    YanıtlaSil
  10. İzin senindir gülüm paylaş ki faydalanan sayısı artsın..sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Allah razı olsun canım böyle bir yazı yazdığın için..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Allah cümlemizden razı olsun canım benden de sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. defterime not ettim hepsini Allh razi olsun canim

    YanıtlaSil
  14. defterime not ettim hepsini Allh razi olsun canim

    YanıtlaSil
  15. birkaç ilave de benden olsun,
    Capitol'de 3. katta uzun bir süredir mescid var,
    Yeni açılan Buyaka avm'de en alt katta mescid var, güvenliğe sorsanız gösteriyorlar, üstelik İstinye park örnek alınmış, çok da şık olmuş.
    Palladium ve Optimum da gelen talepler ve yetersizlik yüzünden mescidleri genişletmişler, ayrıca palladiumda hanımların abdest alabilmeleri için özel yer yapılmış, daha önce bir kişilk abdest yeri olup bay-bayan kullanılıyordu.
    Yine geçen yıl açılan Torium avmde açıldığından beri en üst katta mescidi var, abdest alma yeride var.
    Ümraniye Carrefoursa da artık mescid var diye duydum ama gitmedim net bir bilgim yok.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. benim dünyam:çok faydalı bu bilgiler canım..Palladium'dakiler özellikle hoşuma gitti Maşallah Allah sayılarını artırsın tekrar teşekkür ederim canım paylaştığın için Allah razı olsun canım.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR