14 Nisan 2012 Cumartesi

Peynirli börek tarifi

Börek konusunda iyiyimdir..ama peynirli börek konusunda aynı şeyi söyleyemem..fakat öyle zamanlar olur ki hiç beceremediğin tarifi en sıkışık olduğun zamanda akıl edersin ve gereçekten daha önce özenerek yapıp başarısız olan tarif böyle anlarda başarılı olabiliyor..ne kadar enteresan bir durum..
2 gün önce pergola cilasını yapmış akşamı bulmuştum..ev halkı aç ben daha da aç..dolaba baktım bir kaç gün evvel dondurucudan çıkarmış olduğum yufkaları görünce resmen gözlerim parladı..
Gözleme yapmayı düşündüm çayı ocağa koydum ama gel gör ki yufkalar artık tazeliğini yitirdi yitiecek..yani gözleme olacak halleri kalmamış..
Bu durumda aç olmam acele etmem ve mutlaka o yufkaları değerlendireceğim mantığıyla internette tarif aramaya koyuldum..
Tarif mutfaksırları'na ait..
Linki burada:Peynirli Börek Tarifi

Arşivlemek amaçlı da blogumda bulunması için yine de tarifi yazmak isterim..

Malzemeler:
4 adet yufka
1 adet yumurta
1–1,5 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
İç malzemesi için:
250 gr. beyaz peynir
Maydanoz
Yapılışı:
Maydanozları kıyın, peyniri çatalla ezin ve maydanozla karıştırın. Fırın tepsisine pişirme kâğıdı yayın (Ben porselen tepside yaptığım için kullanmadım, tepsiyi sıvı yağ ile hafifçe yağladım) ve üzerine 1 adet yufkayı kenarları tepsiden taşacak şekilde serin. Kalan yufkaları elinizde 3–4 parçaya ayırın, 1 kat döşenecek şekilde birleştirin. Yumurta, yoğurt ve sıvıyağ iyice çırpın, yufkanın üzerini kaplayacak şekilde fırça ya da kaşık yardımı ile sürün.
Her koyduğunuz yufka katına, sos sürün ve peynirli karşımdan serpin. En son kısma gelince en altta kalan geniş yufkayı böreğin üzerine düzgünce kapatın. Kalan sostan üzerine sürün ve çörek oyu serpin.180 derece önceden ısıtılmış fırında güzelce kızarana kadar pişirin.


Aynen uyguladım ve sonuç bu..tavsiye edermiyim..ederiiim..

Sevgilerimle...


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

2 yorum:

  1. ellerine sağlık canım blogda olduğu kadar mutfaktada başarılısın,sana katılıyorum aceleyle yapılan her yemek veya hamurişi özene bözene yapılanlara karşı daha lezzetli ve hoş olur,bunu ben insanın ruh halinin ellerine yansımasına bağlı buluyorum,yada öyledir diye umuyorum:)böreğin afiyet bal şeker olsun canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ama ben hasta ve yaşlı ve annesi evde olmayan bir kızım :(

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR