7 Mayıs 2012 Pazartesi

La Pizza de la Sevgi-Türkçe:Sevgi'nin pizzası

Pizza seven?..
Azdır sevmeyen zaten..geçen hafta arka bahçeyi temizlerken ardından yapılan pizzanın tarifini eklemeliyim dostlar..
Gerçi hep yaptığım bir pizzadır ama bu tarife karar kılmam bundan önce sayısı 2 veya 3'ü bulan başarısız tarifleri denememi gerekti..
Malzemeye yazık emeğe yazık zamana yazık..kızıyorum işte böyle..tarifin iyi değilse bir çok kişi tarafından yapılmayacaksan KOYMA bloguna,yayınlama bizim de moralimizi bozmasan olmaz mı?..


Amaç tarifi yapmak yoksa blogunda yayınlamışsın ne fayda ..değil mi?..
Parlamadan geçeyim bu mevzuyu..
Bu tarifi kesinlikle öneriyorum..gerçi pizzanız ne ile dolacak ona siz karar vereceksiniz bana kalsa pizza hamurundan ibarettir..Hamur başarılıysa olay bitmiştir..

Vereceğim bu tarif(Allah utandırmasın)anlattığım şekilde uygulanırsa muhtemelen güzel bir pizza elde etmenize sebep olacaktır..

Normal boy 1 pizza malzemesi:

15 gr kuru maya(veya bir tatlı kaşığı)
yarım tatlı kaşığı şeker
Bir bardak ılık su(eklenmesi gerekebilir)
1,5 kupa normal un (nescafe kupası)
Bir fiske tuz
2 çorba kaşığı zeytinyağı


Yapılışı:

Basittir..normal hamur gibi yoğurun su isterse ekleyin un isterse yine ekleyin ama suya ve una boğmayın..katı olmamalı hamur az cıvık olsun bu yumuşak olmasına sebeptir..ve kapalı bir kapta kabarması için bekletin..

Yak fırını! 180 derece-Havalı
200 derece-Havasız

Pizzanın diğer mazlemelerini hazırlayın,biber sosis domates mantar fln fln...

Birleştirme:

Hamuru tepsinizin ebadında açın fırın arzu edilen sıcaklığa ulaşınca saate bakarak 5 dk hamuru fırınlayın..
Bunu neden yapmalısın biliyormusun?
Pizzanı yerken sosun hamuru ıslatmaması için..


Sosu için:
3-4 domates rendesi veya robottan geçirilmiş domates arzuya bağlıdır..
Soğanla sarımsağı kavurun,domatesleri ekleyin kekik karabiber kısaca arzu ettiğiniz baharatları ekleyin..


5 dk geçti mi?..Hamuru fırından alıp önce sosu ardından arzu ettiğin malzemeleri ve son olarak kaşarı ekler..aşırı kaşarseverler hamuru fırına vermeden önce kenarlarına kaşar koyarak kıvırıp fırınlayabilir..


Bitti mi?..
Ver fırına 30-35 dk bekle..pişince ye..ye ve beni hatırla :)



Kolay gelsin..


SEVGİLER...
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

10 yorum:

  1. Of of Çok güzel görünüyor. Fotoğrafta kalan kısmı tek başıma yiyebilirim sanki :)
    Bayılırım pizzaya. Ama bizim fırınla anlaşamıyoruz bende tavada olanını sürekli yapıyorum bıkmıyoruz :)
    Ama fırındakinin hamuru başkadır tabi ellerine sağlık canım afiyet şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  2. şahsen bizzat kendim :) çok memnunum yayınlanan tariflerden :) zaten buradaki tarifler bahar büyüyene kadar benim için yazılıyo :P

    YanıtlaSil
  3. annneeeee dedim banami diyor yoksa bunu sevgim :)
    bir tedirgin oldum ki sorma gitsin .
    aklimi aldin nurum benimde var cünki tarif olarak pizza blogumda .
    ilk firinlama olayini deneyecegim ;) sifa olsun size
    kucakladim benim degildi demi? denedigin tarif :D :D

    YanıtlaSil
  4. seni unutmak mümkün mü hep aklımdasında şimdi bu pizza aklıma kazındı benim. benim anlamadığım sen nerdesin kırk saattır msndeyim kuzum yaaaa:)) ellerine kollarına sağlık canımmmmm

    YanıtlaSil
  5. pizza de la sevgi hee :p
    yesinler senin pizzani emi ellerine saglik

    YanıtlaSil
  6. Mız Mız'ım olsa kalsaydı bende yerim şimdi inan :)

    Senin için Sümeyyem eeeepsi senin için Bahar bahane :)

    Ablacım senin değil denediğim başarısız tarifler..vallahi..
    İlk fırınlamayı dene çok daha güzel oluyor ya da ben yaptım diye mi bana öyle geliyor bilmem..sevgileeeeeer...

    Ececim arkadaşın elbisesini dikmeye çalışıyorum balım açmadım bilgisayarı bu yüzden..teşekkür ederiiiim..sabah konuluruz inşallah arkadaşım,öptüm!!

    yediler kelebeğim hemde nasıl yediler görmeliydin :) sana da yapam mı?

    Öptüm hepinizi..

    YanıtlaSil
  7. Canım sana katılıyorum.Sözüm meclisten dışarı, uyduruk tarif yazanlara sözüm.İnsanların emeğine masrafına zamanına yazık.
    Bir tarifi tekrar tekrar yapmadan yazmıyorum,yazamıyorum.Kimseyi yanıltmamak için.Keşke herkes bu düşünceye sahip olsa.
    Bu arada senin pizza da nefissss görünüyor.
    Sayfamda ödülün var canım,alırsan sevinirim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Malesef öyle Sevalcim..resim şahane olabilir ama tarifte iş yoksa eklenmemeli..
    Sevgileeer ve günaydın ayrıca canım.

    YanıtlaSil
  9. off off agzim sulandi yaa :) ayrica baslik cok cekici ve cok yakismiiis :)
    Pizza gece gunduz bikmadan yiyebilirim, o kadar severiiim. ama hic yapamam. Hamur isi beni cok zorluyor malesef. Eline sagliiiik nefiiis.

    YanıtlaSil
  10. Hamur işi zor ama güzeldir mendebur :p
    Teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR