22 Mayıs 2012 Salı

Recep ayı yapılacak ibadetler

Herkese selam olsun sevgili dostlar..
Öğle ezanının henüz yeni yeni okunmaya başlamış olması ezana dek yetiştirebilirim postumun ne denli uzadığının kanıtı oldu..
Ayak üstü sağdan soldan derleyerek toplanan bilgileri eklemek istemediğim için daha dikkatli olmaya çalışarak bu mübarek üç aylardan ilki olan Receb ayında yapılacak ibadetleri bir başlık altında toplamak istedim..
Her biri dileyen namazın ardından,öncesinde veya fırsat buldukça yapılabilecek ibadetlerdir..
Faydalanmamız ve eda etmemiz dileğiyle..

Enes(ra) buyuruyor ki:ALLAH Resulü (sav) Receb_i Şerif ayı girdiğinde şu duayı okurlardı:
''ALLAHümme barik lena fi recebe ve şa'ban ve belliğna ramazan''
''Yarabbi!bize Receb ve Şaban ayını mübarek kıl,Ramazan ayına eriştir''




RECEP AYINDA YAPILACAK İBADETLER:

Recebin ilk günü ALLAH(c.c.) rızası için iki rekat nafile namaz kılınır.
Sonra samimiyetle günahlara tevbe edilir.
111 defa :''ALLAH(c.c.)ümme salli ala MUHAMMED'' diye Peygamber Efendimiz'e salatü selam getirilir.Akabinde 1660 defa :''Ya ALLAH(c.c.)'' diye tesbih çekilir.
Üç aylar boyunca her gün 1100 defa: ''La ilahe illALLAH'' 100 kere de ''MUHAMMEDun resulullah'' diye bu tesbihe devam edilir.
Bu hal üzere üç ayların sonunda 90 bin kelime-i tevhid tamamlanmış olur.

Efendimiz(sav):'' Bir defa Kelime-i Tevhid getiren kimsenin 4.000 adet büyük günahı amel defterinden silinir'' buyurmuşlardır.Buna göre 90.000x4.000=360.000.000 günah-ı kebairden arınmış olur inşallah(c.c.).


Ayrıca bu tesbihatlar da var onları da eklemek istedim ..
Sayı verilmediği için zannediyorum ki dilediğimiz kadar okunabilecek tesbihat dualardır.

RECEB-İ ŞERİF TESBİHAT DUALARI:

10 Gün Subhânallâhil Hayyil Kayyûm

10 Gün Subhanallâhil Ehadis Samed

10 Gün Subhânallâhil Gafurur Rahîm


Çok güzel bir ibadettir arkadaşlar inşallah bu gün başlayarak bu mübarek ay boyunca sürdürür hem günahlarımızın bağışlanmasına hemde iç dünyamıza ışık dolmasına sebep olur inşallah..

Sırada tabii ki öğle namazı var..
Sevgi!yle kalın :)..


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

17 yorum:

  1. Sevgim ne kadar hayırlı bir paylaşım olmuş
    Allah razı olsun canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim hamdolsun canım senş merak etmiştim canım iyiki post girdin bu gün,teşekkür ederim canım..

      Sil
  2. Benim icinde dualarinda yer ayir lütfen :((( cok korkuyorum dogumdan :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etmez olurmuyuz hiç canım her zaman ama bu duruma da özel ederim söz..

      Sil
  3. recep ayın mübarek olsun sevgicim allah nasip ederse bende hep oruçlu geçircem bu ayı sevgiler seni çok öpüyorum çocuklarıda sen benim yerime öp ara beni yaaa artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asumancım aradım ama namazdaydın kuzum..Allah razı olsun canım sende öp seninkileri sarıldım..

      Sil
  4. Rabbim bu güzel ayları hakkını vererek geçirmemizi nasip etsin inşallah.
    Allah razı olsun canım çok faydalı bi yazı olmuş yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah cümlemizden razı olsun canım..inşallah gayret göstererek en iyi şekilde değerlendiririz.
      Sevgiler gönderdim kuzum..pardon Mız Mız'ım :)

      Sil
  5. Arinma, bagislanma ve ibadette yogunlasma aylari olarak bilinen üc aylarimiz mübarek olsun...
    Paylasimin icin Allah razi olsunn canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkin güzel ve samimi bir tövbe Şükrancım inşallah arındırır kalplerimizi yüklerimizi hafifletir bu mübarek aylar..
      Allah cümlemizden razı olur inşallah..

      Sil
  6. Allah razı olsun sevgim paylaştığın için. Valla içim pır pır.

    YanıtlaSil
  7. Sevgi, ben halen namaz kilamiyorum. Fakat bu tesbihatlari cekebilir miyim boyelyken?
    Birde bunari soylerken basimiz kapali olmak zorunda mi?
    Belki tuhaf gelecek bu soru ama inan bilmedigim icin soruyorum; emzirirkne ornegin okuyabilirmiyim bu dualari, yoksa abdestli ve temiz mi olman gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım yapabilirsin..ne örtüye ne abdeste gerek var..tesbihini al başla kuzum..
      Dua niyetine o şekil okunabiliyor..Kur'an niyetine okunmuyor bi tek özel hallerde..
      Allah kabul etsin canım şimdiden inşallah..

      Sil
    2. allah razi olsun Sevgi tsk ederim.

      Sil
  8. Merhabalar blogunu yeni keşfettim sanırım biraz geç kalmışım bu güzel blogu okumakta ama yinede iyiki burdayım burdasın...Bu güzel ay hepimize hayırlara vesile olur inşallah ...Öyle güzel anlatmışsınki tamda ihtiyacım vardı bu tesbihlere...çünkü ara ara tesbih çekerim şu numara basanlardan var bendede...hem içime bi huzur veriyor hemde şükür her işim yolunda huzurlu gidiyor bu sayede ..bu paylaşımındaki tesbihleride çekmeye çalışıcam canım.. ve senden izin isteyerek ve daha çok kişiye ulaşmalı bence bende blogumda paylaşabilirmiyim ...şimdiden teşekkürler görüşmek üzere sevgi ve sağlıkla kal Allaha emanet ol.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Anne bloguma aramıza hoşgeldin canım..rabbim hayırlı etsin bu mübarek gün ve ayları inşallah çektiğin tesbihatları da ayrıca kabul etsin inşallah.
      Alıp paylaşabilirsin tabii ki canım inşallah daha çok duyurulmasına daha çok sevap işlenmesine sebep olur..
      Sevgiler günaydın ve tekrar kocaman bir HOŞGELDİN :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR