10 Mayıs 2012 Perşembe

Çilekli Tart


Hayırlı akşamlar cankızlar..dünkü çilekli kombin 'den artan çilekleri tart yapmak istediğimi belirtmiştim okuyan hatırlamıştır..
Sevgili ablam kendi Çilekli Pasta tarifini önerdi..harikulade görünüyor onun elinin değmesi kafidir zaten şahane olması için ama malzemelerine baktığımda evimde bulunanların hiç biri tarife  uygun olmadığından her ne kadar başarılı olacağından emin olsam da ne yazık ki başka tarif arayışına geçtim..
Başıma gelecekleri olası hataları ve hüsranlı sonuçları da göz ardı etmeden nete atıldım..tarifi severek vermek istiyorum fakat şunu da belirtmek isterim ki tariften sadece hamurundan faydalandığımdan içine farklı şeyler farklı adımlar ve malzemeler eklediğimden bu tarifin sadece hamurun malzemeleri ve tarifini veriyorum dolayısıyla tarifin geri kalan kısmını da buradan almalı yapmak isteyen dostlarım..


MALZEMELER:


mutfaksırları-çilekli tart tarifi'nden


Hamuru için:
250 gr. un (yaklaşık 1,5 su bardağı)
125 gr. pudra şekeri (3/4 su bardağı)
125 gr.tereyağ
yarım çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı vanilya
1 adet yumurta
4 çorba kaşığı süt
2-3 yemek kaşığı kakao
Kreması için:
1 çay bardağı süt
yarım çay bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı mısır nişastası
yarım limon suyu

Benim eklediğim:

Çilek sosu:
10 adet blenderdan geçirilmiş çilek
yarım su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı vanilya
1-2 damla limon suyu

                                                              Yapılışı:

Hamur:
Hamur malzemelerinin tümünü bir arada yoğurarak 20 dakika boyunca buzdolabında bekletmemizi söylüyor tarif..

Benim görüşüme göre bir dahaki seferde:

Sütü belki daha az koyarım ve tereyağını daha çok tutabilirim..
Normal un değil DİGESTİVE bisküvi kullanabilirim..
Daha kıtır ağızda daha çok dağılması için..






Kremaya gelince:

Krema malzemelerini bir cezvede hazırladım sürekli karıştırarak kısık bir ateşte koyulaşmaya başladığı anda ateşten alıp soğumaya bıraktım..

 Benim görüşüme göre bir dahaki seferde:

Krema malzemelerini iki katına çıkartır daha zengin olmasını isterim.
Limon suyunu katmadan daha hoş bir tat elde edilebileceğinin kanaatindeyim..




Çilek sosu:

Çilek sosunun malzemelerini de bir cezveye alıp arzu edilen kıvama gelinceye kadar karıştırdım soğumaya bıraktım.


Bütün bunları benim damak tadıma uygun olacağını düşündüğüm için belirtiyorum yoksa tarif gayet güzel.



 
Toparlayacak olursak:



Hamuru fırına verip 15-20 dakika pişirdikten sonra üzerine kremayı sürüyoruz kremanın üstüne de çilek sosunu gezdiriyoruz.
Önceden arzu ettiğimiz şekilde kestiğimiz çileklerle kremayı örtecek şekilde diziyoruz..
tartımın tam ortasına 3 tam boy çilek koyarak bunların çevresinden başlayarak tartın kenarlarına kadar çilekleri döşedim.




 






Servise almadan önce oğlum çok sevdiği için üzerine ısıtarak kaşıkla gezdirilmiş nutella ile süsledim..









  Bir daha yapar mıyım?


Bir kez daha hatta bir çok kez daha yapmak isterdim mutlaka..ama daha küçük bir tepsi veya hamur miktarını iki katına çıkartarak her zaman kendi arzuma göre yola çıkarak yazdığımı unutmayın lütfen..
Arzuya bağlı kısaca ben tespitlerimi de dile getirmek istedim..
Sonradan yapıp da bu böyleymiş bu şöyleymiş neden söylemedin demeyin canlarım..








Not:
Mutfaksırları.com'dan alınan tarifin bir kısmı sitede bulunan aşağıdaki uyarıya mümkün mertebe uyarak ve istek ve emeğe saygı duyularak blogumda yayınlanmıştır.
Buraya yayına alınmadan önce kendilerinden her halükarda sorun çıkmaması ve saygıdan ödün vermemek adına açıklayıcı yine de rızalarını talep ettiğim bir yorumu da gönderdiğimi belirtmek isterim.


Yasal Uyarı: Mutfak Sırları internet sitelerinde yayınlanan yazılar, fotoğraflar ve yemek tariflerinin tüm hakları Mutfak Sırları Tescili altındadır. Kaynak gösterilerek dahi yazının, fotoğrafın veya tarifin tamamı izin alınmaksızın kullanılamaz. Sadece alıntı yapılan tarif veya yazının bir bölümü, alıntı yapılan tarife/yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

17 yorum:

  1. iste kadin
    eli öpülesi kadin .elindeki ile üretmeyi beceren kadindir .öpüyorum o ellerinden

    YanıtlaSil
  2. Ellerin sağlık.Muhteşem görünüyor.
    Denemek istediğim o kadar çok şey varki çilekli tartıda not aldım :)
    Ah nefsim :)

    YanıtlaSil
  3. Üsteki çileklerden daha çok kızardığımdan eminim şu anda..
    Allah razı olsun ablam.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten muhteşem oldu ama bir an evvel de tüketilmesi şart..meyve taze olunca tek olumsuz yanı budur ne yazık ki..Sevgiler canımcım..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,tamda çilek zamanı tarifi değerlendirmeli:)Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. Aynı fikirdeyim ablacım teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Nasıl güzel kokar o çilek mevlam ne güzel yaratmış değil mi.
    Senin ellerinde de daha da güzel olur ohh missss..dert görmesin o eller..

    YanıtlaSil
  8. Bu sıralar gözüm hep çilekli şeylerde. Ve bu da oldukca basit bir tarifmiş. :) Ellerine sağlık, afiyet bal şifa olsun inşallah :))

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor ellerine saglik, cileklerde güzel,gecen hafta bende cilek aldim canim ,cevizden büyüktü,gözümü kapatip yeseydim ne oldugunu kesin anlamazdim ,cilekin tati yoktu,nasil hormonluysa .sap kisimlari ceviz kadar olmasada bayagi sertti e yiyemedik tabi.

    YanıtlaSil
  10. bu tarif benim için demi :P itiraf et sevgi abla :P

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık çilekli tarifler ararken çokta iyi oldu:)))

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlık tart nefis gözüküyor tam çilek zamanı bu tarif iyi oldu:)

    YanıtlaSil
  13. Canım muhteşem bir görüntü sunmuşsun bizlere.Süpersinn:)
    Lezzeti düşünemiyorum bile.
    Ellerine emeklerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Çilek en sevdiğim meyvedir desem yeridir.
    Kendi alternatiflerinizi ekleyerek verdiğiniz bu tarifin sonucu enfes görünüyor.
    Tadı da öyledir, eminim..
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Sevgicim ellerine sağlık. Tartlara bayılırım. Çilekli tart hiç yemedim ama görüntü muhteşem, canım çekti yani. Senin tartın gecenin birinde bana "Kalk tart yap." dedirtti ama nafile kaldım böyle. Evde çileğim yok.Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  16. Dün bloguma uğrayamadığım için yorumlarınızı cevaplayamadım dostlar baışlayın..
    Çilekli tarım sonraki gün yani dün çok daha iyi olmuştu..ekmeği çilekli sostan ıslanmış yumuşamıştı deneyenler olursa sonuç ne olursa olsun yazarlarsa sevinirim..
    Herkese teşekkür ediyorum..hayırlı sabahlar..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR