1 Mayıs 2012 Salı

Nescafe FRAPPE Nasıl Yapılır?

Kahve demiş kahveden bahsetmiş canımız bu saatte bir kahve çekmişken klasik Türk kahvesi veya Nescafe yerine (Nescafeyi neden büyük harfle yazdıysam artık) ve biz 1 Mayıs İşçi Bayramında yapılan geleneksel pik-nik'in ardından kendimi eve zor atıp kucağımda uyumuş bebeğimi yatırdıktan sonra sıcak değil soğuk bir kahve içmek istedim..
Büyük bardakta sütlü şekerli soğuk bir Nescafe(yine büyük harf)..
Yunanistanda herkes her gün içer hemen hemen herkes bu kahveyi yapmayı da bilir..
Bir kaç yıl öncesinde İzmire gitmiş Kordon boyundaki cafelerin birinde oturmuş menüde Frappe'yi görünce hasretiz ya sipariş etmiş içmiştik soğuk soğuk..
Ama ne yalan söz söyleyeyim..burdakiyle uzaktan yakından alakası yoktu..Üzgündük ama içtik yine de..
Burdaki sadedir yani üzerinde süsü çikolatası dekoru yoktur..saolsun cafedekiler üzerine çikolata parçacıkları koymuşlar bir de çubuk gofretle servis etmişlerdi..
Merak ettiniz mi?
Bu gün size bu kahveyi nasıl yapacağınızı göstermek paylaşmak istiyorum..
Sıcak havalarda çaydan vazgeçemeyenler özellikle denemelerini tavsiye ederim..
Müptelası falan olmayalım ama..nihayetinde Türk kahvesnin ve ince bellinin yerini hiç bir içecek alamaz :)
Resimlerle anlatacağım kuzularım..en son resim de benim şu anda içmekte olduğum kahvemin resmiyle veda edeceğim şimdilik..


Tatlı Orta Acı zevkinize göre şekerini ayarlayın..


Ben size şekerli olanının tarifini veriyorum..burdaki Nescafe'ler neden bilmem üsteki resimde görüldüğü gibi tanelidir yani toz halde değildir..

Yapılışı:
 Geniş ve büyük bir bardağa:
3 tatlı kaşığı şeker (orta için 2 acı severler için 1 kaşık ekliyorum)
2 tatlı kaşığı Nescafe
Sütlü sevdiğim için de yarım fincan süt ekleyebilirsiniz ben buraya özgü süt kreması kullanıyorum Tr'de var mı bilemiyorum..




Bu malzemelerin üstüne yarım fincandan az su koyup shkaer'da çırpıyorsunuz..(resimdeki)
Shaker'i olmayanlar malzemeleri bir kavanoza koyup koyu çok koyu kıvamlı bir köpük elde edene kadar çalkalayabilirler..

Elde edilen koyu köpüğün üzerine 2-3 küp buz,soğuk su ve nihayet sevdiğiniz renkte bir kamış ekliyor afiyetle içiyorsunuz..






Dikkat!.
Kafaya dikerek içmemekte fayda var..yavaş yavaş içilen bir kahvedir..ayrıca ykusuz bırakma özelliği vardır her kahve gibi ama bu daha çok tecrubeyle sabittir..









Kahvem karşınızda..
Hakkınızı helal edin canınız çektiyse ..Lütfen deneyin yapın ve tadına bakın..
Daha süper bir tat için vanilyalı dondurma ekleyin..

Tavsiyemdir..


Sevgiler :)










..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

19 yorum:

  1. Offf sevgi ya çok kötüsün nerden bulacam ben şimid krema. Yarına kadar sabredicem mecburmuyum ben yaaa beklemeye... Ellerine sağlık. Burdada Nescafe taneli canım Bnede büyük harfle yazdım saygıdan herhalde:))

    YanıtlaSil
  2. Canım canım hakkını helal et bol süt koy yine çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
  3. canım çok güze gözüküyor bende deneeyeceğim merak ettim tadını
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka dene Sultancım ama geç vakitlerde içme uykusuz birakır mazallah :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik nurum
    su an bende kahvemi basima dikmekle meskulum bu gün kacinci oldu sayisini unuttum :)
    tutkunu coktur cevremde ama ben istesemde icemem cünki loktoz alerjim var ama bir kerecikten birsey olmaz demi nurum ;)

    YanıtlaSil
  6. Hiiiç bişey olmaz ablacım bir dene derim..hepsini de içme istersen sana bişey olmasın sebebi de ben olursam affetmem kendimi :(

    YanıtlaSil
  7. Bu bloga nolmus böyle :( çok renksiz ama bu

    YanıtlaSil
  8. Ay çok merak ettim ben bunun tadını :) DEneyeceğim ilk fırsatta ;) Ellerine sağlık, afiyet olsun sana :)

    YanıtlaSil
  9. NurBetüL tavsiyemdir :)
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. helali hos olsun harika olmus denemek isterim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. Buradan geçerken uğra bitanem ben sana ALA'sını yaparım..:)))

    YanıtlaSil
  12. Benim yeni öğrendiğim kahve türüne benziyor ama bu soğuk. Tam yazlık bir içeçek. Arkadaşım Boşnak kahvesi demişti ama nette aradım hiç o tarife rastlamadım. Demek ki adı Frappeymiş. Sıcak olanın adı da aynıdır değil mi?
    Mutlaka deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sicak olanina Turkiye'de Nescafe deniyir canisi ben Yunanistandayim buradakiler sicagina Nes diyorlar :)

      Sil
  13. Az önce yaptım ve hızla içtim. Yavaş içilecek yazmıştın ama ben dayanamadım. Tadı nefisti. Bloguma da ekledim. Teşekkürler. ;)

    YanıtlaSil
  14. Offff nasıl canım çekti, yapsam diyecem ama bu soğuk havada pek mantıklı değil sanırım. Çok severim frappe :) Ellerine sağlık ablacım, afiyetler olsun sana da :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR