2 Mayıs 2012 Çarşamba

Temizliğinde sınırı var

Hayırlı sabahlar sevgili dostlarım..
Güne başlayalı henüz 2 saat olmuş yataklarım durmakta kızım uyumakta oğlum okuluna gitmiş mahalle oldukça sessiz kuşlar öterken kahvemi yudum yudum içerken güne dair plan yapıyorum..
Yalan..
Temizliğe dair plan yapıyorum..bu günün ilk planı ve gün içerisinde hangi odanın hangi işin planı kaç kez yapılacak sayısını bilmediğim için gece yıkarken günün son bulaşığını aklıma öyle bir soru çakıldı ki arkasını aramadan bırakmak istemedim..
''Temizlik  kaygım takıntı olmasın?''Salonu çocuk odasını mutfağı toplayayım,bulaşıkları şu iş bitince elde yıkayıp ya da şu kadarını makineye şu kadarını elde yıkayayım derken,çamaşırlar asılacak diğerleri toplanıp dürülecek dolap yerleştirilip düzeltilecek derken ve gün içerisinde buna benzer endişelerim takıntı olmasın?..
Mutfakta otururken oturma odasındaki yerlere saçılmış oyuncaklar zaman zaman rahatsız ediyorsa zaman zaman koltuk örtülerim defalarca düzeltiliyorsa bu takıntı olmasın?..
Banyoyu sileli kaç gün oldu camla yine el izleriyle süslenmiş silinmeli deyişim takıntı olmasın?..

Bir yandan dünya hayatının yapılması gereken işleri var diğer yandan da manevi boyutu var bu işlerin ve yaptıklarımızın değil mi?

Birileri beni oyalıyor olmasın?..Dikkatimi başka yere çekerek daha kıymetli şeylerden uzak tutuyor olmasın..
Ne zamandır oturup Meal'in üzerinde bir not almadım..ne zamandır yeni bir hadis ezberlemedim kaldı ki ben hadisleri deftere yazan biriydim ve zaman zaman oturur okuyan biriydim..
Oysa ki şöyle bir düşünüyorum da eve harcadığım zaman ve enerji kime ne derece faydalı bilemiyorum..
Evi toplasan süper etsen bir toz bırakmasan taş çatlasın 30 dk sonra mutlaka bir şey çıkacaktır ve sen yine iş yapmaya girişeceksin..
Bırak-tım!..
Oyuncaklar dağınık kalsın canını acıtmayacak üstüne düşüp ağlatmayacaksa kalsın yerde..Banyo silinmemişse o da kalsın öyle..
Kısa ve öz günlük temizleme programım olsun isterim..
Bulaşık yemek süpürmek yatak kaldırmak çamaşır..

Gerisi ise bana faydalı aileme faydalı dinime ahiretime faydalı şeyler olsa olmaz mı?..
Komşum gülmesin kaynanam kızmasın(benimki kızmaz da)öyle demesinler böyle demesinler'in faydalarını mı gördüm ki bu denli tasa ediyorum..
Kim demiş ben mükemmelim,kim demiş ben kusursuzum kim demiş ben süperim?..
İlan olsun:Değilim hiç biri!


Abartım mı?..

Olsun abarttıysam da kabul..en azından gün içerisinde defalarca aynı işi yapmaktan vazgeçirir bu beni,çocuklar dağıttı evi diye onları azarlamamaya karar verdiğim için sevindirir beni..

Evi temizleyeceğim diye kendimi paralamaktansa abartmayı tercih ederim ..

..ve çok sevdiğim bir resimle şimdilik ayrılıyorum huzurlarınızdan..

 Temiz bir ev boş geçen hayatın göstergesidir..

Öptüm yanaktan :)



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

19 yorum:

  1. Bu konu üzerinde düşünmem lazım. Ama bişey söyleyeyimmi yapmıycam dediğinde bile bir ton iş yapıyorsun yine yatağa yorgun giriyorsun...

    YanıtlaSil
  2. ahhh çok haklısın kardeş....evin, halını, erdenin hizmetçisi olmuş..boyuna onlara hizmet valla.....yazık geöen zamana

    YanıtlaSil
  3. Hizmetçisiz eşyaların kölesiyiz sahip olduklarımızın..kısaca biz onlara değil onlar bize sahip..

    Ece sen yemem dedin ama gün sonunda post yapıp bu gün yaptıklarımı yanıltacağım seni gör bak :))
    Mutfakta temizlikle meşgul olduğunu da biliyorum şu anda :p

    YanıtlaSil
  4. temizlik mi ahhhh:)
    çocukla temizlik bi evde biraz zor oluyo vıcığım çıkıyo resmen :P
    katılıyorum bu arada resmen eşyalar bize sahip..! :S
    bedenimizden veriyoruz kendimizi tüketiyoruz nankör meslek (ev hanımlıı) yüzünden :)

    YanıtlaSil
  5. Temizlik gibi nankör bir iş var mı? Ne kadar titizlenirsen o kadar hızlı kirleniyor sanki! Bazen kendimizi kaybediyoruz hadi orayı da sileyim burayı da yıkayalım, olan belimize, boynumuza, kollarımıza oluyor...Yormayalım kendimizi hanımlarrrrr:)

    YanıtlaSil
  6. Evden kaçtım temizlikten sıyrılmak için arkadaşa gidince annesinin odayı boyadığını gordum,ardından da rica etmez mi senin boyun uzundur tavanımın tozunu al diye :)..
    Tarjikomik..Sonuç:İş ben onu istemesem de o beni istediği zaman aramadan buluyor :)..
    Şans mı..Kader mi?
    Yoksa ikisi mi çözemedim ..:))

    YanıtlaSil
  7. süper düşünmüşsün
    aslında tamda benim de aklımdan geçenleri yazmışsın canım =(
    dünyaya mıhlanmışcasına uğraşıyorsunuz lakin;
    NEREYE BU GİDİŞ?

    YanıtlaSil
  8. Ceylis sen de bitanesin bil!
    Yazdığın soz çok güzel çok hoşuma gitti kimindir dahası var mı diye de merak ettim dogrusu..
    Sevgiler canım ..

    YanıtlaSil
  9. bunu anneme dedim senin kemiklerini kırarım dedi buna ne diyorsun Sevgi abla :D

    YanıtlaSil
  10. Bana kaç sen :) Kırar mı kırar önlemimizi alalım :p

    YanıtlaSil
  11. bence Allah su an sadece benii kurtarsın :P

    YanıtlaSil
  12. Aynı benim düşüncelerim :)
    Görsele de ayrıca bayıldım, hayat bir defa yaşanıyor, yüzde otuzunu temizlikte harcamanın hiç bir anlamı yok.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Resme bende bayıldım Ponticim hatta mutfağımda gözüme batacak bir yere asmayı da düşünmedim değil..bak hatırlıyormusun demek için kendime :)
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  14. ilginc dusundurucu farkli bir post olmus dogrusu, ama temizliksizde olmuyor ki dedigin gii hele cocukluysan hic ama hic bitmez zira onlar herzmaan dagitmak icin firsat kolluyorlar ..

    dolabistan blogun hayirli ugurlu olsun canim ;)

    YanıtlaSil
  15. bir zamanlar geceden tüm islerimi bitirir öyle yatardim gecleri cam sildigimi bilirim .
    sonra bir dergide bir makaleye denk geldim temizlik tarikata dönüsmelimi diye .hangimiz temizlige veya baska birseye böyle özen gösteriyoruz hangi ibadeti otomatige bagladik önce o dedik aksatmadik !.sürer gider böyle ama sonucta yorum yazdigimi unutmamaliyim :)
    bir arkadasimin söyledigi ise son oldu bana, odur budur bosladim herseyi .biliyormusun melek önceden evine gelmeye cekiyorduk biz arkadaslar. dedim neden? oturdugumuz yerde korkuyorduk aman birsey dökecegiz elleyip pisletecegiz aman melek ne der .ama simdi cok mutluyuz biz ..neydi o eski halin aman öyle olma artik .

    yaa böyle :) gelen insan mutlu olmali öncelikler mutlu olmali yasaminizda yaninizda tabi köle olmadan sizde
    seni seviyorum guzum

    YanıtlaSil
  16. Bazı evlerde bende aynen öyle hissediyorum kendimi..ve bir ara bebeğim olmadan önce evim öyle olacak gibi olmuştu kendim dahi huzursuzdum evimde var mı böyle bişey ya :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR