27 Aralık 2012 Perşembe

Hristiyan ulkesinde Noel ve Yilbasi

25 Aralik Hz.Isa peygamberimizin dogum gunu olarak belirlenmistir Hristiyan alemine..bu gune ozel hazirliklar yapilir..25 Araligin yilbasina cok yakin bu yakin olus sebebiyle de bu iki bayramin kutlamalari bir arada yapilir bir bakima..hazirliklar bunlar icindir..suslemeler,hediyeler,muzikler sarkilar kisaca oyle bir hava var ki etrafta sanirsin ki bir masal ulkesine tasindi yasadigin ve bulundugun sehir..
Oyle hos ve guzel oluyor ki sokaklar ve sehir insanin cani eve donmek istemiyor..
Bu durum Yunanistanda yasaniyor..daha evvel bir cok Hristiyan ulkeyi dolastigimda ayni zamana denk gelmesi bu durumun bir cok ulkede ayni oldugunu gosterdi..
Bir cok ev suslenir..musluman ve hristiyanlarin evleri bu zaman diliminde daha cok fark edilir..
Biz mutevazilikten yana olmayi seciyoruz..Efendimizin (s.a.s)'in onlara ozenmemeiz gerektigini de vurgulamistir nihayetinde Efendimiz bir basbakan,bir komutan bir es ve bir baba iken elinde bir cok imkan oldugu halde bunlardanfaydalanmamis asiriya kacip abartili ve ihtisamli yasamayi reddetmistir..bu bilincli bir secimdi..
Efendimiz bu bilince sahipti..O'nun en cok da bu mutevazi tarafini seviyor ve benimsemek icin caba sarf ediyorum..
O'nu sevenler boyle yapmisti cunku..O'na benzemek isteyenler boyle hareket etmisti cunku..
Sahabiler O'nun yasantisina bakarak ellerindeki mallari dagitir hatta cogu fakir olarak dunyadan ayrilmistir.

Tevazu buyuk bir mesaj saklar icinde..buyuk bir mesaj gizler bana gore..
Bana gore tevazu elinde oldugu halde,sana sunuldugu ve imkani verildigi halde bir cok seyden bir sebep veya bir amac icin vaz gecmektir..
Tevazu icinde onuru saklar..
Tevazu piril piril bembeyaz bir hediye paketi ise icinde onuru gizledigi icin boyledir..
Odun vermemeyi..asiriya kacmamayi..kendini ustun gormeden yasamayi..insanlara ne bir ne iki ne de uc basamak yukaridan bakmamayi ogrettigi icin guzeldir.


Yasadigim sehirden karelerim var ..sizin icin cektim..nerdesiniz hangi ulkede hangi sehirdesiniz bilmiyorum..belki musluman bir ulkede belki de hristiyan bir ulkedesiniz..fark etmez..
Yukaridaki kare buyuk bir kirtasiyenin vitrininde not kagitlariyla musterilerin 2013'ten bekledikler,dualari,dilekleri yazilmis ardindan da vitrine 13 rakamini vererek sergilenen guzel bir fikri goruyorsunuz..



 Yunanlilar icin yilbasinin simgesi kayiktir :) denizi ve adasi cok olan bir ulke icin de gayet mantikli..karedeki kayik her yil suslenir sehrin meydanina konur..gerci cok sahane kocaman bir agacimiz da var o da suslenir isik sacardi ama cevre duzenlemeye kurban etmis olduk kendisini..:)


Sehrin her sokaginda yukaridaki karede gordugunuz uzere sus garland'lari var..neydi turkcesi animsayamadim..her taraf her yer piril piril parliyor boyle..


Dukkanlarin,magazalarin ici de tabii ki suslu..


Bu karede sus yok..dikkatimi devasa nutella kavanozu cekti .bu dukkanin krepleri cok meshur ve cok guzeldir..


Ama biz cikmisken krep yemedik..daha tuzlu bir seyler yemeyi tercih ettik..karede servis kagidindaki ''Bir lokma dahi birakma,ugursuzluktur'' mesajini goruyorsunuz..:)


Vitrinlere devam..her vitrin kardan adam..kayiklar..noel agaci ile Noel bayrami ve yilbasini sigmeleyen objelerle dolu..

 


Son karede ise benim bucurum var..ellerini uzatsa da alamadi kar beyaz giyinmis olan noel babayi..ama ben ona dedim..o bizim noel babamiz degil..o bizim hic bir seyimiz degil yavrucum bu bayram bizim bayramimiz degil ama sonuc alamadim..Kizim anlamadi..
Hadi o anlamiyor kucuk yavru daha..kamasiyor gozleri isiklardan rengarenk suslemelerden dolayi mutlu olup kendini kaptirabiliyor da..bize ne oluyor da biz anlamamak icin bir dunya mazeret ve sebep yetmedi bahaneler uyduruyoruz?..

Sehir turumuz sona ermistir herkese kocaman sevgiler..

:)


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

14 yorum:

  1. Canımmm Sevgimmm,
    yazını hani derlerya bayıla bayıla okudum diye...
    ben inan öyle okudum.
    sen seyyahlık yapıp, bize dünyayı anlatsana.
    İnan ciddi diyorum, çık şöyle bir dünya turuna, sen anlat, biz okuyalım,
    olmaz mı?
    o kadar çok ayrıntı varki sormak istediğim; ama en çok
    servis kağıdındaki yazı ilginç geldi...
    tevazu ile söylediklerini en az 5 kere daha okuyacağım, ne güzel anlatmışsın...
    Sevgilerimle canım kardeşim benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalimdeki meslegi tahmin eden tek insan..selam sana can!!..sponsorum olsana ;)

      Sil
    2. Yanında hizmetçi olsam?
      şimdi sponsorluk falan bozar beni...
      yoksa yanlış anlama, olmayacağımdan değil:)

      Sil
    3. Ol ol bence..bu isler biraz masrafli be kuzum :)

      Sil
  2. Nar bibloları orda da moda galiba:)) etkileşim var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nar cok populerdir burada..Yunanlilar icin bereketin simgesidir her yilbasi gecesi kapi girisinde bir nar kirilir boylece yeni yilin bereketli olarak gecmesi beklenir..sevgiler ablam..

      Sil
  3. Canım çok güzel anlatmışsın bende sanki oraları gezdim ama en çokta o bücürük var ya o bücürük onu yerim ben:) Çok tatlı maşallah, Allah'ıma emanet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun canim begenmene sevindim,benden de sevgiler.

      Sil
  4. CANIM GÜZEL PAYLAŞIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  5. Duygularım şu akşam vakti şaha kalktı can.
    Bu kadar güzel anlatılabilir ancak Habibullah(sav)!
    Rabbim yüreklerimizi O'nun ve Efendimiz(sav)'in aşkı ile yanıp tutuştursun, "hakiki bilince" eriştirsin inşaAllah..
    Söyleyecek daha çok sözüm var ama demesem de sen biliyorsun can tanem..
    Rabbim razı olsun, yüreklerimizi feraha kavuştursun İnşaAllah.
    Sevdeme katılıyorum, insanı o kadar alıp götürüyor ki bir yerleri anlatırken ki yazıların..
    MaşaAllah benim balıma.
    O bücürüğü de benim yerime öp olur mu?
    Kucak dolusu Sevgilerimi yolluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun bitanem..guzel sozlerin icin ve opucuklerin icin de..hemen konduruveriyorum :)
      Sevgiler hayirli cumalar.

      Sil
  6. Ne kadar güzel bir üslubunuz var hakikati ne kadar tatlı dille anlatıyorsunuz bayılıyorum yazılarınızı okumaya

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR