6 Aralık 2012 Perşembe

Ciğerpare böreği yer misin?


Hayırlı akşamlar dostlarım..nicedir yapmak isteyip de bir türlü malzemeleri bir araya getirip bu isteğimi gerçekleştirmek mümkün olmamıştı..karaciğeri çok sevmemize rağmen elimdeki tariflerin sayısı çok az..daha fazla tüketilmesinden yanayım ama tarifler yardımcı olmayınca bol soğanlı veya ciğer tava olarak tüketmek zorunda kalıyoruz..bu tarif  ramazandan bu yana buzdolabında asılı beklemekteyken aşuremden arda kalan kuş üzümü sebep oldu aslında bu gün hazırlayıp sizinle de paylaşmaya..tavsiye etmeye de tabii ki..
Öncelikle yemek ustaları ablalarım kardeşlerim ve dostlarımdan bolca özür diliyor aflarına sığınıyorum..onlar kadar marifetli olamasam da arada bu tür güzellikleri denediğimde sizinle de paylaşmak istiyor canım..
Böreğimizin adı Ciğerpare böreği..hızlıca malzemelerini ve yapımını aktararak resimlerle başbaşa bırakıyorum...

Bismillah...


Malzemeler:
(tarif 4 kişiliktir)


3 yufka
1 çay bardağı eritilmiş tereyğ
2 çay bardağı su
1 yumurta sarısı(üstüne)
350 gr. karaciğer
1 adet orta boy kuru soğan
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1  çorba kaşığı kuş üzümü
Yarımşar çay kaşığı:Karabiber-tarçın-yenibahar ve tuz.

Yapılışı:

Karaciğerimizi zar boyu minik minik doğrayarak üzerlerini örtecek kadar su ekleyerek haşlamaya alıyoruz..üzerine biriken köpüğü almanızı tavsiye edeceğim...genelde et kaynatırken etin içinde olan kan bu şekilde dışa çıkmış oluyor..
Karaciğer bir yandan haşlanırken tereyağında dolmalık fıstığımızı kavuralım hemen ardından soğanımızı kğüp küp doğrayarak fıstıklara katalım bunun ardından da kuş üzümlerini,tuz ve baharatları ekleyerek 1-2 karıştırarak altını söndürüp beklemeye alalım..
Karaciğerlerimiz arzu edilen yumuşaklığa ulaşınca süzerek alıp soğanlı karışıma ekleyerek karıştıralım.

İç harcımız hazır olmuş yufkalarla kavuşmaya sabırsızlanmaktadır zira içini soğutmadan hızlıca fırına vermek lazım..

Yufkalarımız yuvarlak veya dört köşe kısaca şekilleri farketmez..arzu ettiğimiz şey yufkalara minik üçgen şeklini vermek..
Yufkalarımızı keserek(resimleyemediğim için çok pişman oldum)harcımızdan bir dolu yemek kaşığı koyuyor muska gibi katlıyarak yağlanmış tepsimize diziyoruz..
Harcımız ve yufkalarımız bitince üst kısımlarına yumurta sarısını sürerek önceden ısıtılmış 200 derecelik bir sıcaklığa ulaşmış fırınımıza verelim..uzunca fırında bırakmamaya özen gösterelim..fırınlamanın amacı yufkaların kızarması..iç harcımız pişmiş olduğu için fırınlama işlemini 7 dakika alt 7 dakika üst  toplam 15 dakika kadar hesaplayabiliriz...

Hepsi bu kadar canlarım..





Hakkınızı helal edin..tadı oldukça güzel oldu gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim..hatta daha minik bohçalara ayırıp lokmalık börek olarak ikram edebiliriz canlarım..


Bir hatırlatmayı da eklemeden gidemem dostlarım..dua bekleyen hastamız var..41 adet yasin okutmak niyetindeyiz..19'u alındı..okumak isteyen yorum olarak bildirirse çok mutlu olurum..

Sevgilerimle...


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

32 yorum:

  1. O nasıl söz kuzum? İnsan isterse her türlü şeyin altından kalkar. Eminim ki sende gayet birbirinden leziz tarifler yapıyorsundur.
    Ayrıca böreğine gelince, ciğeri yalnızca arnavut ciğeri olarak tüketebiliyorum lakin tarifini gördükten sonra, neden olmasın ki, bunu da gayet yiyebilirim dedim.
    Ellerine güzel yüreğine sağlık.
    Sevgi ve muhabbetle canımın içi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciğer ağırlıklı yeni tarifler bulmak lazım güzel yüreklim..sıkça tüketülmesi lazım özellikle kansız olanlar ben gibi..çocuklar için de benzersiz bir yiyecek..
      Sevgilerimi gönderiyorum güzelliklerin devamı sende canım :)

      Sil
  2. ellerine sağlık nedense şu ciğeri pek sevemedim bana ağır geliyor,ama size afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak iken yediğim için ağır gelmedi sonra soğuduktan sonra bir adet daha alıp yedim..soğuk hali de güzeldi hatta sıcak halinden daha da hafifti..kızartma olmadığı için düşünüldüğü gibi ağır değil,damak tadına uyabilir diye düşünüyorum sevgiler gönderiyorum çok teşekkür ediyorum..

      Sil
  3. muhteşem bir şey olmalı...

    YanıtlaSil
  4. sevgi gecenin bu saati oldumu bu şimdi:)))kendine acımadın bari bize acıyaydın...
    ellerine sağlık, afiyet olsun.
    sevgiler sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım hakkını helal et..yakın olsan ablama götürmem mi ben ya :)
      Sevgiler ablacım güzel geçsin gecen.

      Sil
  5. Canım senin ellerinden yenmezmi hiç ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık. İlk defa okuduğum bir tarif.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba
    ellerinize sağlık.Ben de bloğuma beklerim.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen ziyaretini iade ediyorum arkadaşım teşekkür ederim ayrıca,sevgiler.

      Sil
  8. BEN TORUNUMU CİYERPAREM DİYE SEVERİM AMA BÖREĞİNİ DUYMAMIŞTIM:) DENEYECEĞİM TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabir olarak biliniyordu ablacim haklisin simdi boregi de cikti :)
      Sevgiler.

      Sil
  9. sevgim,
    afiyet şifa olsun,

    lakin ben hiç sevmiyorum,mutfağa bile davet etmiyorum,
    kıymalı olsun bana börek yada beyaz peynirli ohh misss:)

    öpüyorummm,sımsıkı sarıldım,

    hayırlı cumalar olsun inş.

    şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kiymali yapayimmm..zevk meselesidir guzel kalplim..sevgiler Seri'm..

      Sil
  10. ellerinize sağlık.kahvaltı etmeden oturmuştum pc ye.böreğinizi görünce hiç iyi olmadı :).sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ciğer yiyemiyorum ama farklı ,güzel bir tarif olmuş.Çocuklarım ve eşim için bir kenara not ediyorum.Ellerine sağlık.Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  12. Her kadın evinin şefidir canım, ellerine sağlık..Her ne kadar ciğer yemeyen evlatlarım olması bu tariften beni mahrum ediyorsa da ..Misafirlerime yaparım artık ben de ..

    YanıtlaSil
  13. börek bayılırım.
    hele talaş böreği.
    :)
    ciğer hiçbir şekilde yiyemem.
    kokusuna katlanamam.
    :)
    ciğer böbrek işkembe paça göremem bile.
    :)

    YanıtlaSil
  14. Canım ilk duydum ve eminimki harika olmuşlardır, görüntüde al beni ye diyor!İlk fırsatta denemek isterim, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  15. Ciğeri çook severim börekte hiç denemedim ama fotoğraflar çok güzel :)

    YanıtlaSil
  16. ellerine saglik nurum .
    olsada yesem diyorum :(

    YanıtlaSil
  17. CİĞERİ BÖREKTE DÜŞÜNEMİYORUM AMA
    SEN YAPTI İSEN GÜZEL OLMUŞTUR MUHAKKAK
    ELLERİNE SAĞLIK,
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  18. ne zaman blog'una gelsem içim açılıyor yaw :) temasından mı suyundan mı bilmem.. güzel vesselam..


    bu arada help me :/ aşağıdaki kombin fotoğrafına tıklayıp yorum yazar mısın kombinle ilgili? olumlu yorumlarına çok çok ihtiyacım var :/ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=456282741097915&set=a.456282721097917.101538.129354403790752&type=3&theater

    YanıtlaSil
  19. 2.ciye yazıyorum yorumumu.2gündür yazdığım yorumlar gitmiyor,inşallah bu gelir canım.

    Güzel yüreklim,
    Özür dilemek de neymiş.Senin lezzet paylaşımların harikalar:)
    Gönül güzelliğin yemeğin ismine yansımış.Ciğerpare böreği çokk güzel:)Ellerine sağlık:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Doktor ciğer yemem gerektiğini söylese de ben hala debeleniyorum.

    Bir kaç tarif denedim ama zorla yedim.
    Birde bu tarifi deneyeyim bari :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Bu arada bende 1 adet alabilirim. Son günü ne zaman ona gire sayıyı arttırabilirim :)

    Allah acil şifalar versin sağlık en önemli şey

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR