25 Aralık 2012 Salı

Ballı Portakallı Bombin tatlı

Yunan halkı Noel bayramına özel tatlılar arasında en çok yukarıdaki karede gördüğünüz tatlıyı tercih eder..bu yıllarca böyledir..her evde bu tatlıyı bayramları boyunca bulmak mümkün..özellikle de daha tecrübeli ev hanımları bunu başarıyla yaparlar komşularına yakınlarına dağıtarak bayramın geleneksel tatlısını tattırırlar..
Bundan nasiplenen biri de benim..
Yunan arkadaşlarım bayramları olunca evime hediyeleriyle tatlılarıyla gelirler..
Bu konuda en az Türkler kadar duyarlı ve saygılılar..hediyeleşmek onlar için bizden daha önemli yani küçük bir şey dahi olsa mutlaka hediye edilir bu güzel geleneği sürdürürler..
Onlar için Noel bayramı sevgiyi dayanışma ve desteği anlayışı ve merhameti tekrar hatırlama ve hatırlatmaktır..
Yunanlı oluşları ilişkilerimizi etkilemez..dinlerimizin inancımızın farklı oluşları duygu ve hislerimizi aramızdaki saygıyı etkilemez..bunun sebebi ise çocukluğumuzdan bu yana bir arada aynı mahallelerde büyüyor olmamız..annelerimizin anneleriyle arkadaş hatta dost olmaları..



Biz noel'i kutlamayız..ne ağaç süslenir bizim evde ne ışıklar yakılır..bize göre bu hristiyanların adedidir..ki öyledir..her yer pırıl pırıl olur Noel bayramı yaklaşınca herkes evini süsler temizler güzelleştirir..dertlerini birazcık da olsa unuturlar birlikte yemek yerler aileler bir araya gelirler bayramlarını bu şekilde kutlarlar..bizim gibi..

Kültürlerimizde ortak yanlarımız çok..alışkanlıklarımız da öyle ve tabii ki birbirine bu kadar yakın olan iki kültürün yemekleri de mutfağı da benzer birbirine..
Sizinle paylaşmak istediğim tarif an itibariyle her Yunan evinde bulunan ve benim evime de getirilen bir tatlıdır..
Tatlılın resimlerini çekip tarifini paylaşmak istedim..resimdeki tatlıyı ben yapmadım..lakin yaptığımdan farksız değildir görünümü dolayısıyla ekleyerek paylaşmak istedim..
İnşallah bende yapınca kendi tatlımın resimlerini de ekleyebilir paylaşabilirim..

Bu tatlıyı ben aşağıda tarif ettiğim üzere yapıyorum..


Malzemeler:

9 su bardağı un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 yemek kaşığıtarçın
1 yemek kaşığı karanfil
1 su bardağı şeker
3 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı karbonat
yarım su bardağı portakal suyu
sıkılan portakalın rendesi

Şerbeti için:

3 su bardağı bal
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su

Süslemek için:Ceviz için (mutlaka konmalı)

Not:Tarifte kullanılan su bardağı büyük su bardağı olarak algılanmamalı.


Yapılışı:

Unumuzu eleyerek kabartma tozu karanfil ve tarçın ile birleştiriyoruz.
Portakal suyumuzun içine karbonatımızı koyarak açıyoruz.

Ayrı bir kapta şeker ile sıvıyağı mikserle çırpıyoruz..birbirine geçene dek.
Bu karışımın içine portakal suyumuzu da katarak biraz daha çırpıp bırakıyoruz.

Sıvı karışımın içine un karışımını ekleyerek yumruklarımızla homojen bir hamur elde edene dek yoğurmaya gayret edelim.
Hamurumuzun kıvamı sulu veya sert olmamalı..kulak memesi tabiri tam yerinde o kıvamı elde edene dek gayret edelim yoğurmaya dostlar..bıkmak yok tamam :)

Elde edilen hamurumuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar alarak resimdeki gibi önce yuvarlar ardından üzerine biraz baskı uygulayarak şekillendirelim önceden hazır ettiğimiz tepsimize sıralayalım..tepsimize yağlı kağıt koymakta fayda var..olmasa da olur ama olursa tepsimizi yıkama aşamasını kolaylaştırmak için kağıdı kullanabiliriz.

Fırınınızın huyunu suyunu bilmeniz dileğiyle dostlarım 200 derecelik bir sıcaklıkta 30' kadar fırınlayalım.

Tatlılarımız pek fazla kabarmayacaktır..fırını açmadan takip etmekte fayda var..kabarmasalar dahi onları birbirine fazla yakın dizmeyelim olur mu?..
Üzerine bir renk gelince fırınımızı kapatabiliriz.
 
Tatlımız pişince soğumaya almalıyız..bunun ardından şerbetimizi hazır edene dek tatlımız soğuyacaktır şerbeti hamurlaşmadan içine çekmek için hazır olacaktır.

Şerbetimizi koyulaştırmadan fazlaca da kaynatmadan hazır edelim..hiç biri sıcak olmamalı..şerbetimizde ılıktan biraz daha soğuk olmalı ılıktan biraz daha sıcak değil dostlarım..

Üzerini ceviz içi ile süsleyelim..
Servise hazır edelim ama sonraki gün servis edip sevdiklerimizle tadına bakalım inşallah..

Hepinize güzel bir gece güzel bir ömür ağız tadıyla mutlulukla büyüyen sıcak yuvalariçinde olmanızı diliyorum..

Sevgilerimle...


..








Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

19 yorum:

  1. Keşke onlar gibi bağlı olsak dinimizin getirdiklerine..
    Baksana şu ülkemize, ne farkı var bir Yunanistandan, bir Almayadan, bir Fransadan, vs...
    Sen gönüllerimizi ıslah eyle Ya Rabbim..
    Paylaşımına sağlık balım.
    Sımsıkı sarılıyorum can...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmamalı ama oluyor..böyle düşünülmemeli ama düşünülüyor..çok beğeniyor özeniyorsak biz de bayramlarımız için özel bir şeyler yapabiliriz..kopyalayacağımıza orjinalleşelim Gizemim..daha güzel olmaz mı..
      Sevgiler bitanem kalbi güzelim..

      Sil
  2. Canım yazını oralara gelerek okudum sanki, ne güzel anlatmışsın...
    Kültür işte bu dedim inan...
    Ne kadar hoş bir sentez olmuş Sevgim.
    Tatlı çok farklı, ben gelip orada yesem olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik olma biriciğim ben hem biricik hem de özelimsin tatlım..gel hala çok var evde :)

      Sil
  3. duymamıştım hiç not aldım.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Canım bende kutluyorum yılbaşı ama hiç de özentiden falan değil, çünkü eski bir yılı geride bırakıp yeni bir yıla girerken de eğlenmek bence başkalarının bayramıyla karıştırılmamalı bence ve kaldı ki bizim bayramlarımızı hiç bir şeye değişmem, tabi bu benim fikrim:)
    Bu arada tatlı gerçekten güzel görünüyor denemek lazım, ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  5. Tatlıyı not aldım..Ama 3 su bardağı bal çok değil mi? şekerle beraber çok fazla gibi geldi bana..




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım sana çok geldiyse iki bardak da ekleyebilirsin bence sorun olmaz ki..tatlı canın nasıl istiyorsa öyle yap..denersen olmadı bir sonraki sefer 3 bardak koyarsın..denemek lazım bazen..sevgiler.

      Sil
  6. Kuzum çok farklı bir tatlı ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. Bu saatte ders çalışırken mola vermiş bana, bu tatlıyı görmek eziyet oldu :) hımmm şimdi ne yesem acaba? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( deme yaa..bakma bloglara gece gece böyle zararlı şeylerle karşılaşabiliyor insan bazen.

      Sil
  8. Ellerinize sağlık tatlı çok güzel görünüyor.Bizim memleketinde kendine özğü şekerli ve baharatlı bir kurabiye çeşidi var. Sanki ona benzemiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki merak ettim gibi adı cismi nedir acaba?
      Teşekkür ederim sevgiler..

      Sil
  9. ellerine sağlık, yumuşacık bir görüntüsü var.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR