25 Aralık 2012 Salı

Mouse hareketlerine baloncuklar ekle

Hayirli sabahlar guzel dostlarim..oncelikle header altina menu nasil eklenir postumu dun yayinlayamadigim icin evvela tatli arkadasim Bilgenin gemisi'nden ardindan da bekleyip de postun bir turlu yayina girmedigini gorup uzulen dostlarimdan ozur dilemek istiyorum..
Blogumdaki degisiklerden de izleyenlerim icin bir kac soz eklemek sart gibi gorunuyor..fikirleriniz benim icin onemlidir daima..
Daha once yayinlarimi ozetli bir sekilde sergiliyordum..bu gun postlarimi acmaya karar verdim..size gore hangi sekil daha kullanisli dostlarim?..Lutfen belirtirseniz cok sevinirim..

Gecelim bugunku sirin eklentimize..
An itibari ile bloguma girdiginizde dikkatinizi cekti mi bilmem ama mouse hareketlerinde pembe baloncuklar havalanmaya basliyor :)
Bu guzelligi bloglariniza eklemek isteyeceginizi dusundum..
Cogu kez ozelden kullandigim ozellik ve eklentilere dair sorular ve talepler almaktayim..eminim buna da talep gelecektir..dolayisiyla siz istemeden vermek istedim..

Su sekilde ekleyecegiz..


Kumanda panelimizden Yerlesim diyerek karsimiza cikacak olan tablodan Gadget ekle'ye tiklayip icindeki pencerede bir cok eklenti goreceksiniz bunlarin arasindan HTML/Javascript yazani tiklayip sececegiz..ust karede gorundugu uzere..

Secimimizi yaptiktan sonra karsimiza bos bir pencere cikacaktir bu pencerenin icine alttaki kodlari eklemeliyiz..




<script type="text/javascript">
var colours=new Array("#F781BE", "#F781BE", "#F781BE", "#F781BE", "#F781BE"); // warna untuk border-top, border-right, border-bottom, border-left dan background gelembung
var bubbles=100; // jumlah maksmal gelembung
var x=ox=400;
var y=oy=300;
var swide=800;
var shigh=600;
var sleft=sdown=0;
var bubb=new Array();
var bubbx=new Array();
var bubby=new Array();
var bubbs=new Array();
window.onload=function() { if (document.getElementById) {
var rats, div;
for (var i=0; i<bubbles; i++) {
rats=createDiv("3px", "3px");
rats.style.visibility="hidden";
div=createDiv("auto", "auto");
rats.appendChild(div);
div=div.style;
div.top="1px";
div.left="0px";
div.bottom="1px";
div.right="0px";
div.borderLeft="1px solid "+colours[3];
div.borderRight="1px solid "+colours[1];
div=createDiv("auto", "auto");
rats.appendChild(div);
div=div.style;
div.top="0px";
div.left="1px";
div.right="1px";
div.bottom="0px"
div.borderTop="1px solid "+colours[0];
div.borderBottom="1px solid "+colours[2];
div=createDiv("auto", "auto");
rats.appendChild(div);
div=div.style;
div.left="1px";
div.right="1px";
div.bottom="1px";
div.top="1px";
div.backgroundColor=colours[4];
div.opacity=0.5;
if (document.all) div.filter="alpha(opacity=50)";
document.body.appendChild(rats);
bubb[i]=rats.style;
}
set_scroll();
set_width();
bubble();
}}

function bubble() {
var c;
if (x!=ox || y!=oy){
ox=x;
oy=y;
for (c=0; c<bubbles; c++) if (!bubby[c]) {
bubb[c].left=(bubbx[c]=x)+"px";
bubb[c].top=(bubby[c]=y)+"px";
bubb[c].width="3px";
bubb[c].height="3px"
bubb[c].visibility="visible";
bubbs[c]=3;
break;
}
}

for (c=0; c<bubbles; c++) if (bubby[c]) update_bubb(c);
setTimeout("bubble()", 40);
}

function update_bubb(i) {
if (bubby[i]) {
bubby[i]-=bubbs[i]/2+i%2;
bubbx[i]+=(i%5-2)/5;
if (bubby[i]>sdown && bubbx[i]>0) {
if (Math.random()<bubbs[i]/shigh*2 && bubbs[i]++<8) {
bubb[i].width=bubbs[i]+"px";
bubb[i].height=bubbs[i]+"px";
}
bubb[i].top=bubby[i]+"px";
bubb[i].left=bubbx[i]+"px";
}
else {
bubb[i].visibility="hidden";
bubby[i]=0;
return;
}
}
}
document.onmousemove=mouse;

function mouse(e) {
set_scroll();
y=(e)?e.pageY:event.y+sleft;
x=(e)?e.pageX:event.x+sdown;
}

window.onresize=set_width;

function set_width() {
if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
swide=document.documentElement.clientWidth;
shigh=document.documentElement.clientHeight;
}
else if (typeof(self.innerHeight)=="number") {
swide=self.innerWidth;
shigh=self.innerHeight;
}
else if (document.body.clientWidth) {
swide=document.body.clientWidth;
shigh=document.body.clientHeight;
}
else {
swide=800;
shigh=600;
}
}

window.onscroll=set_scroll;

function set_scroll() {
if (typeof(self.pageYOffset)=="number") {
sdown=self.pageYOffset;
sleft=self.pageXOffset;
}
else if (document.body.scrollTop || document.body.scrollLeft) {
sdown=document.body.scrollTop;
sleft=document.body.scrollLeft;
}
else if (document.documentElement && (document.documentElement.scrollTop || document.documentElement.scrollLeft)) {
sleft=document.documentElement.scrollLeft;
sdown=document.documentElement.scrollTop;
}
else {
sdown=0;
sleft=0;
}
}

function createDiv(height, width) {
var div=document.createElement("div");
div.style.position="absolute";
div.style.height=height;
div.style.width=width;
div.style.overflow="hidden";
return (div);
}

</script>

Kaydet diyerek eklentimizi sablonumuzun en alt kismina uygun bir yere surelim..
Onizleme yaparak tekrar Kaydet deyip cikalim..baloncuklarin tadina varalim..

Ne hos olur degil mi?


Guzel fikirlerinizi bekliyorum..lutfen yukarida sordugum soruma da bir cevabinizi cok gormeyin olur mu?..


Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

40 yorum:

  1. tatlım yaaa bişi soracam benim blog çok yavaş çalışıyor, yandaki takip ettiklerimi filan kaldırdım onlardanmı diye ama yok hala yavaş, yani yorumlara cevap yazabilmek için iki saat bekliyorum gına geliyor, ne ağırlaştırıyor olabilirki çözemedim bir türlü, şöyle sade ve hoş görünümlü bir blog olsun istiyorum, nasıl yapabilirim yada sen yapıyormusun ve yapıyorsan eğer nasıl sorulur şey yani kaça yapıyorsun diye sorsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gunaydin canim degmesinyagliboya@gmail.com bi mail at canim ozelden konusalim istetsen.

      Sil
  2. yavrucuğumm benimm..
    sen ne hoş yürekli bir insansın be gülümm..
    iyi ki çıktın karşımaa...
    :)
    soruna yüekten cevap veriyorum bi tanemm..
    kesinlikle açık olması daha güzell..

    bende istiyoruuumm....
    müsait olduğun bir anda benim kayıtlarımı da salıver be gülümm özgürlüğüne;))
    çook öpüyorumm iyilik meleğimm seni..
    baki muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklimda ablacim emdisen olmasin,tesekkur ederim..eskisi gii yaptim o hali cok kalabalik geliyor gozume evimin daginik hallerini hatirlatiyor bana :(

      Sil
  3. Baloncuklar çok cici olmuş canım:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. canım benim, sevgiciğim, açık-kapalı deyince, benim kafam karıştı bugün kusura bakma, daha yeni anlayabildim neyi sorduğunu:)
    canım açık hali güzel ama bugün kodlara denk gelmiş ya o yüzden biraz sonunu bulamadım.
    yaaaa sen ustasın yaaa, biz çömezlere de danışıyorsun ya, ne diyim hocam.
    utandırdın bizi...
    sen bir tanesin hocam benim, canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil sen bitanesin bu ne ovguler ne methetmeler aman Allahim! ;)

      Sil
  5. SEVGİCİM
    YAŞASIIIIIIIIIIIIIIIN İLK DEFA TARİF ETTİĞİN BİR ŞEYİ YAPABİLDİM BENİMDE ARTIK BALONCUĞUM VAR
    ÇOK SEVİNÇLİYİM:)
    ÇOOOOK TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  6. merhaba
    başka renk nasıl oluyor biliyormusunuz çok güzel bir uygulama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba farklı renk denemedim koda baktım da kodun yukarıdan ikinci satırından renk kodları var onları değiştirerek yapılabilir belki de denemeniz gerek.

      Sil
  7. güzel bişi,teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  8. aaaa ilk mesajım gelmemiş sana nedenkii, bende yaptım blogumda oldu fıstığım teşekkür ederim, bu arada açık hali daha güzel demiştim, öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sekliyle rahat edemedim gulum ya :( gelmedi ilk yorumun canim.

      Sil
    2. O sekliyle rahat edemedim gulum ya :( gelmedi ilk yorumun canim.

      Sil
  9. canım kapalı:) güzel kapalı,
    şimdi görünce anladım:)

    YanıtlaSil
  10. Kuzusuu, daha yeni gördüm sorunu çok özür can.
    Naçizane fikrimce, bu şekilde de güzel aslında, konu konu açık bir şekilde olması yani.
    Ama biraz sağ taraf kalabalık duyduğu için gözü yorabilir.
    Kararsız kaldım açıkcası balım ya :(
    Senin paşa gölüne hangisi daha çok siniyorsa, o kalsın canısı.
    Sen yeterki güzel yüreğinle yanı başımızda ol da, geriki fani bidenem benim..

    YanıtlaSil
  11. canım ya sen süpersin ne diyim çok hoşuma gitti denemem lazım hemencecik:)

    YanıtlaSil
  12. Canım Sevgim,
    Bence kesinlikle açık güzel.
    Zaten bilgisayarım yavaş birde devamı açılsın diye bekliyorum.Bu durum bence birçok kişi için geçerlidir sanırsam:)

    Boloncuklar çokk şekerler,bende deniycem inşallah yapabilirim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Sevgim baloncukları yaptım galiba:)
    Çookkk güzel sağol canım,bu şirin baloncuk paylaşımın için çokkkk teşekkürler:))

    ''kaydet diyerek eklentimizi sablonumuzun en alt kismina uygun bir yere surelim'' demişsin onu anlamadım.Kodları yapıştırdıktan sonra kaydeti tıkladım baktım olmuş.Bir sorun olur mu?
    Sevgilerimle çookk teşekkürler Sevgim...


    Onizleme yaparak tekrar Kaydet deyip cikalim..baloncuklarin tadina varalim..

    YanıtlaSil
  14. Sevgicim,sayfama geri döndüğümde baloncuklar çıkmıyordu bir yerde yanlış mı yaptım acaba?
    Yeniden yaptım,inşallah bu sefer kaybolmazlar.Bir de kodları yapıştırdığım yerde başlık diye kutucuk var. Oraya ''baloncuklar'' yazdım doğrumu?
    Sevgiler Sevgim...

    YanıtlaSil
  15. Baloncuklar için çok teşekkürler.Bana yeniyıl hediyesi oldu:) Sorunun cevabına gelince açık olmasını ben daha çok seviyorum.Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  16. Herkese sevgilerimi gönderiyorum faydalanmanız beni çok mutlu ediyor güzel yorumlarınızın hissettirdiği mutluluksa tarifsiz :)
    Sevgiler herkese..eksik olmayın canlarım.

    YanıtlaSil
  17. SEVGİ,Teşekkür ederim canım,benimde artık pembe balonlarım uçuşuyor:))Sorunun cevabını sen daha iyi bilirsin,arife tarif gerekmez.Tekrar çok teşekkür ediyorum,mutlu seneler:)

    YanıtlaSil
  18. ben açık halini daha çok seviyorum çünkü bilgisayarım biraz yavaş ve istediğim yazıları açıp açıp okumak zor oluyor eğer açıksa hepsini okuyorum

    YanıtlaSil
  19. merhaba, ben yeni üyelerinizdenim ve blogumda çok yeni. kendi kendime zaman doldurmak için başladım açıkçası blogta yazmaya ama sizin paylaşımlarınızla karşılaşınca o kadar mutlu oldum ki anlatamam. benim de artık baloncuklarım var :) çok teşekkür ederim ben kendi adıma, bunları paylaştığınız için. Çünkü paylaşmayı bırak sorulunca üstün körü cevap verenlerden çok çektim her zaman. Sizin gibi herşeyi ayrıntısıyla paylaşan biri için ne kadar dua etsem az. sağolun.. sevgiyle..

    YanıtlaSil
  20. nasıl sevdim bu eklentiyii :) paylaşım için çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel bir siteniz var.Paylaşım ve bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler. Bende denedim ve çok güzel oldu :))

    YanıtlaSil
  22. Teşekkürler canım bende yaptım oldu...

    YanıtlaSil
  23. harikasiniz:) biraz urastim amma cok guzeeel oldu :) tessekkurler

    YanıtlaSil
  24. Ben de ekledim bugün çok sevdim :) PAylaşan gönlüne sağlık , teşekkür ederim ^_^ Sevgilerle :*

    YanıtlaSil
  25. ya olmuş ama çok alakasız yerde tek tük görünüyor yok gibi nedendir ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunda baska eklentiler varsa ozellikle bu tur,cakisma meydana geliyor olabilir..baska bir sebep dusunemiyorum genelde yapanlarin cogu basardi canisi,uzgunum :(

      Sil
  26. S.ALEYKÜM hayırlı sabahlar bundan iki ay kadar önce bloğumu silip bir daha hayatta açmam diye çok büyük konuşmuşum:))dün akşam bu sözümü tutamadım ve sevdiğim dostlarımın arkadaşlarımın arasında yine yerimi almak istedim.ama çoğu şeyi nasıl yapıcağımı bilmeden, çünki başka bir arkadaşım açmıştı ilk bloğumu ee iş şimdi başa düştü o arada siz imdadıma yetiştinii bir iki şeyi denedim ve başardım çok mutluyum ALLAH razı olsun inş selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vealeykumusselam bitanem cok tesekkur ederim aramiza tekrar hosgeldin,sevgiler.

      Sil
  27. ÇOK ŞEKER OLDU TEK TÜK GÖRÜNÜYO AMA OLSUN :/ TEŞEKKÜRLER BİLGİLERNİZ İÇİN :)

    YanıtlaSil
  28. Bloğunuzun hepsini taradım sanıyorum; ama hep yeni ve güzel şeyler çıkıyor karşıma, gogılda yaptığım aramalarda :) Çok teşekkürler, sevgiler efendim ♥

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR