9 Ağustos 2012 Perşembe

Beyaz tavus kuşu-Muhteşem bir hayvan!

 Parka her gidişimizde ilgimi ne salıncaklar ne kaydıraçlar ne de çeşitli eğlence amaçlı konan obje çekmezdi canlı hayvanlara özel yapılan kafes ve bölmelerde bulunan tavus kuşu kadar..baktıkça bakasım baktıkça doyamayasım vardı bu canlıyı..ne güzelliğini algılayabilirdi beynim ki henüz 9 yaşında ne de şuurum..
Hala öyledir de..yaşım 34 oldu olacak bu hayvanı ne zaman görsem içim ürperir hayranlıktan..
Ne zaman yaklaşsam yanına muhteşem tüyler yelpazesini açıp o güzelliğe karşı aynı hayranlığı duymak istemişimdir..ama gel gör ki her zaman açılmayan bir yelpazedir o..peki ne zaman ve niçin açılır?internette bunun cevabını aradım ve buldum da ama ararken daha büyük bir süprizle karşılaştım..
Beyaz Tavus Kuşu..hayal meyal bilinçaltımda var bu kuş ama nedense önemsemediğimden midir yoksa gerçek olduğuna dair şüphelerim olduğu için mi es geçtim çözemedim..
Ama görünce deliye döndüm..insan bir hayvana aşık olabilir mi*.Ben oldum!..Daha da çok onu yaradana...Maşallah..Subhanallah..Buyrun sizde görün..





Artık merak eder misiniz veya girişte merak ettiğim konuya dair öğrendiklerimi aktarmama gerek kaldı mı bilmiyorum ama yine de bu muhteşem yelpazenin hangi durumlarda açıldığını bilmek isteyenler vardır diye düşünüyorum.
-Çiftleşmeden önce erkek tavus dişiye kur yapar; ama aynı gösteriyi başka bir erkeğin karşısında da yaptığı olur bu yelpazenin açılması kur göstergesidir... 


Sevgilerimle..

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

13 yorum:

  1. ayyy harika bayıldımm..
    Kitap sever misin bilmem ama çekilişime beklerim

    http://ilknur--akpinar.blogspot.com/2012/08/ilk-hediye-cekilisimi-3uc-kitap-ve.html
    ayrıca blogun cok güzelmiş cok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap severim canım bir göz atarım inşallah teşekkürler.

      Sil
    2. teşekkür ederim canım ayrıca fotoğrafları nerede çektin ? bende çekmek isterim.

      Sil
  2. o zman ne diyoruz tavus kuşuna ZİLLLİİİİİİ... Cazibesini kullanıp erkekleri etkisi altına almaya çalışan zilliii.:)) Bende hayranım rabbim ne güzel yaratmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek kuş kur yapıyormuş :p na nana na na!!

      Sil
    2. Ay yalnış anlamışım erkek kur yapınca dişi açıyormuş sandım ay erkegin zillisi dahada kötüya:))

      Sil
  3. Çok güzel, Rabbim muhteşem yaratmış..Ben de çok severim Tavus kuşunu ama bembeyazını görmemiştim...Bu arada başka bir erkeğin karşısında neden yelpazesini açıp,kur yapıyormuş anlamadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez bende gördüm ama sanki eskiden de görmüş bgibiyim bir yerlerde eskiden duvara asılırdı buna benzer görüntüler hani belki o zamandan kalma bir şeydir sevgiler ablacımmm kur meselesi çok ilginç hakkaten :)

      Sil
  4. valla bu kura ben bile tav olurum nasıl bir güzellik böyle :))))))))

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR