9 Ağustos 2012 Perşembe

Anadolu usulü Ali Nazik

Hayırlı akşamlar sevgili dostlarım..yağmur yağdı yağacak bir günün sonunda akşam yemeğimizi yemiş kahvelerimizi yudumlarken bu gün pişen yemeği sizinle paylaşmak istedim..
Bazı tarifler şaşırtır insanı elde edilen sonuç beklediğinden iyi olunca afiyet ve ailece yenince mutluluğun artması kaçınılmaz..
Bugün Ali Nazik yemeğini denemek istedim..Babannemin köy evinden alınan çanak çömlek depodan çıkarıldı..kalayına şüphe duyduğum için tabanına yağlı kağıt döşeyerek endişemi ortadan kaldırdım..
Akşama yakın mutfağa girip tarifimi denedim..Mutfaktaki kokular hafif dumanlar ve açlık çok güzel bir ortam oluşturdu..denemeyenlere tavsiye ediyorum mutlaka sevdiklerinize özellikle de davetlerinizde denemelisiniz..tarife geçiyorum...resimler cep telefonuyla çekilmiştir..


Gerekli malzemeler:
200 gr yağlı kıyma(kuzu kıyması ile daha güzel olduğuna dair deyimler var)
250 gr süzme yoğurt
2 patlıcan
100 gr tereyağı
1 çay kaşığı kırmızıbiber
Süslemek için sivri biber veya maydanoz dalları


Patlıcanlarımızı yıkayarak çatalla piştikçe havasını dışarıya atması için çatalla delikler açıp közlüyoruz ben közlemeyi ocak üstünde sac içerisinde yaptım.


Sevgili eşim uyuyakaldığı için mangalı yakacak başka bir gönüllü yoktu dolayısıyla köfteleri yoğurarak tost makinesinde pişirdim benim makine hem tost hem grill özellikli...ince şişlere de dizilerek yapılabilir ki doğru olani da o ama bende şiş olmadığı için normal köfte olarak pişirmek zorunda kaldım..köfteler piştikten sonra bir tavaya tereyağımızı ve kırmızıbiberimizi koyarak bir iki çeviriyoruz.


Közden alınan patlıcanların kabukları soyularak ince ince kıyılır ardından yoğurda katılarak karıştırılır elde edilen karışım kullanacağınız yayvan bir tabağa veya küçük bir tepsiye dizilir ben fırına da girebildiği için köyden aldığım bu çanağa dizdim..


Tepsimizi hafif sıcaklıkta ısıtılmış fırınımıza veriyoruz 100 derece olarak ayarlayabilirsiniz fırının sıcaklığını.Bu şekilde yemeğe hazır vaziyette bekletmeniz mümkün..uzun süre olmaması şartıyla.


Tadı da güzel görüntüsü de..klasik bir anadolu yemeğidir..aynen uygularsanız sonuctan şüphe duymazsınız..tavsiye ederim..


Sevgilerimle..

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. Offf nefis görünüyor ya , nasıl canım çekti şu tok karınla anlatamam , ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. anaammm nefisss ellerine sağlık.sevgicim eşimle görüştüm yurtdışına kargo yapmıyorlarmış.ben de biz satın alıp yollayalım dedim oda kargo ücretleri pahalı oluyor dedi canım bilgine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SABIRSIZLANIYORUM!!!!...heyecan da yaptım..yorum için de ayrıca teşekkür ettim mesaj attım canım :)

      Sil
  3. Valla yemekde çok güzel gözüküyor ama ben en çok kalaylı tabağa vuruldum bende de annanemden kalma bir tane var portakallı kekimi sadece ondfa pişiririm.çok güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4-5 adet var bende babannemin evinden alıp kalayını da yaptırmıştım dediğin gibi bir tencere var försen tencere yerine koymassın ama bir patates yemeği pişer ki ondan yeme de o tencere diyemeyeceğin tencerenin pişirdiği yemeğin yanında yat..eskiler daha güzel :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR