22 Ağustos 2012 Çarşamba

Sabır ve ruh kahramanım



Ruhuma sinebilecek bir kahraman arıyorum.
Sağda solda evde çarşıda değil..içimden yola çıkarak içimden bulunanlarla yola çıkarak arıyorum..
Kendimi bırakarak ve tamamen güvenerek arıyorum..
Ya da arayamıyorum,arayamadığım için böylece tıkanıp kalıyorum bir noktada.
An gelir bilge biri mahallende yaşasın istersin..an gelir çok bilgili olduğunu savunan birine ulaşarak iki soru sormak istersin de hani,o bilge mütevazi ve cazip olmayı karakterinden ve huylarından sildiği için ulaşılmaz olmuştur..yanaşamazsın..
Başka bir lüksün yoksa veya takdire şayan bir imamın oturup Kur'an'ı Kerim'i açıp danışabilirsin Rabbine..
Rabbinin kelamını açıklayacak sana anlatacak bir insana ihtiyaç duyabilirsin ama bu durumda..
Ne yaparsın?

Sabırla ilgili beynime çuk diye oturacak bir söz belki de bir kelime peşindeyim.
Sözüne güvendiğim sözüne itibar ettiğim herkesle tek tek görüştüm..
Unuttuklarımı veya bilmediklerimi anlattılar..olmadı.
Sabır ile ilgili makaleler okudum,sözler,atasözleri hadisler dualar,olmadı..
Bu durumda ya benim nefsimin bir yanı kabardı hiç bir şeyi algılamama müsaade etmiyor ya da duyduklarım gerçekten duymamam gereki değildi arayışımı sürdürmem manasına geliyor.

Devam ediyorum bütün bu merak bu arayışa..

Nefsimimi düşünsem,imanımın ne denli kuvvetli sağlam olduğunu mu?bunları düşünmemin dışında sorgulamak değil de muhasebe tadında yapılırsa aradığımı unuturum diye aklım karışır darmadağın olur ve dilim bağlanır..

Eşim konuşur cevap mekanik..oğlum konuşur cevap mekanik..
İçime bir soru düştü içim cevapsız kaldı..


Bu ana dek aklıma sıcak gelen bir hadis ve Mevlananın bir sözü var sadece..ama aradığım açıklama-söz-anlam-mana-hikmet her neyse henüz bulunmuş değil..
..
Cenâb-ı Hak, kuluna, ameliyle ulaşması zor bir makam takdir buyurmuşsa, ibadet ü tâatıyla o zirveye ulaşması imkânsız görünen kimseleri, nefis ve aileleri itibarıyla müptelâ kılar.. sonra da o ibtilâya karşılık onlara sabır verir; derken, onları yükseltip o menzile erdirir.

Bu hadisi okuyunca imanımı sorguladım hatta şüphe ettim..


Bu ölçüler içindeki bir sabır mülâhazasını Hz. Mevlânâ, Mesnevî'sinde şöyle özetler:

Bir buğdayın, insana gıda ve kuvvet, onun dizlerine derman, gözlerine nur ve yaşamasına esas olabilmesi için, onun, toprağın bağrına gömülmesi, toprakla mücadele ede ede filizlenip gelişmesi, sonra biçilip harmanda dövülmesi, samandan ayrılıp değirmende öğütülmesi, teknelerde yoğrulup hamur hâline getirilmesi, fırınlara atılıp ateşte pişirilmesi, sonra dişlerle bir kere daha parçalanıp mideye gönderilmesi şart ve zaruridir. 

Daha çok pişmek için mi sabır dilesem şu anda piştiklerimize mi bilemedim?..
Soramıyorum da artık kimselere..herkes dedi diyeceğini ama ben hala cevapsızım..


Sen hiç böyle oldun mu?..

Sen beni anladın mı?

Yaz gülüm..yatsıyı eda edip geleceğim inşallah, Rabbim düşüncelerinle merhem gönderir  belki..serinletir ruhumu..


Sevgilerimle sabırla bekliyorum..

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel yazmışsınız...

    YanıtlaSil
  2. aynı şeyleri ben yıllardır soruyorum ve arıyorum. www.ahmedhulusi.com bazen burada buluyorum ama bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimilerine karışık gelebilir amaaz bile yazdığımı düşünüyorum ve tabii ki anlatamıyorum benim bir sıkıntım da bu canım,bakacağım verdiğin adrese saol bitanem.

      Sil
  3. sevgim,
    sen kalbini dinle,
    ben öyle yapmaya çalışıyorum bu aralar,
    zira nefis ve beyin buna izin vermemek için bayağı çaba harcıyor,
    sonra,
    olduğu kadar diyorum ne yapayım,

    öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalbime pek güvenemiyorum Şeri'm onlar nefsimle çok sıkı dost bana göre..en güzeli nedir bilmiyorum ama irade de bazen köreliyor inan ki..oluyor herkesten böyle kopukluklar..sarıldım bitanem..çok!
      Sevgiler canım benim..

      Sil
  4. Çok olmuştur bu düşünceler bende de ama sen ne güzel dile getirmişsin..Kendimi buldum resmen.Hep sabır diyorum Sevgicim ,imtihan diyorum atlatıyorum..Hayırlı sabahlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak noktalarımızvar ablam..seziyorum ama konuşmak lazım belki de..inşallah sıkmıyordur bu tür postlarım sizleri ama samimiyet hissettiğim ve sözünüzü önemsediğim için yardımınıza görüşlerinize de güvendiğim için paylaşıp anlatmak istedim..Ablam insan ruhu dipsiz kuyu bazen..ve imtihan dünyası dediğin gibi nedense unutuluyor bazen,unutturma Ya Rabbi..
      Sevgiler ablam hayırlı akşamlar diledim..

      Sil
  5. Rabbim sevdiğine sıkıntı verirmiş bende böyle avutuyorum kendimi.İmtihan dünyasındayız.Rabbim inşallah bu imtihanı geçen kullarından eyler bizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım öyle..bende bunu söylerim dostlarıma..Rabbim sevdiği kullarına verir derdi sıkıntıyı diye..bir ben avunamıyorum bu söz yetersiz kalıyor bazen..katlanmak verdiğine razı olmak lazım ama nefs işte kolay eğmez boynunu..sevgiler canım eksik olma..

      Sil
  6. seni cok iyi anladimda ben sana cevabini nasil anlatirim bilmiyorum canim. Sukadarini anlatimki cok sanslisinki bukadarinin arayisi icindesin bu bile güzel oldugun yerde kalmadan yetinmeden dahasida var biliyorsun. Evet dahasida var ruhun gidasi ask varki bu bir gercek asktir bu sevgililer sevgilisine olan asktir bu aski icinde hissettirmedikcede bu zülüm bitmez.
    hep yeni bir arayis icinde olursun ama ne aradigini bilmeden huzur bulamazsin. Bu askin sirri ilacida tabiki vardir yeterki adim at sen
    Rabbim yar ve yardimcimiz olsun ins.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynebim..ben böyle aşk görmedim canım..aklım almıyor..

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR