21 Temmuz 2012 Cumartesi

2 kisilik Snitzel ve cocuklarin evde olmayisi

Ramazan oncesi cocuklarin anneme gondermemin sebebi temizlik yapmakti..evet biraz temizlik yaptim ama havanin sicakligi gonlunce temizlik yapmaya musaade etmiyor..
Sabahtan tavuk cikartmis herkesin severek yedigi snitzel'i yapmayi dusunmustum.
Planlar degisince yemegi iki kisilik yaptim..


Gelire kalan goruntu yukaridaki karede mevcut..cocuklar gidince geriye kalanlar cok sey anlatir insana..
Nasil gittikleri..en son ne yaptiklari..mutlu olup olmadiklari..evden cikarken hissettikleri heyecan veya telasi..

Tarife geceyim ve siddetle de tavsiye ettigimi belirteyim canlar..
Ozellikle sarimsak severler mutlaka denemeli..
Hakkinizi helal edin caniniza kast etmedim mutlaka denemenizi isterim..
Buyutmeyelim gozumuzde alt tarafi tavuk.. yumurtlayan ve gid gid diyen cinsten bir canli..

Tabagi esimin onunde calarak cektim :)
Malzemeler:

2 adet tavuk gogsu
2 yumurta
1 cay bardagi misir unu
1 cay bardagi beyaz un
2 cay bardagi persimet tozu
2 cay bardagi galeta unu
1 cay bardagi kahvaltilik misir gevregi

Baharatlari:
Tuz
Karabiber
Yeni bahar
Biraz kimyon
Bir dis sarimsak veya varsa sarimsak tozu(taze olani tercihim)



Yapilisi:

Tavuk gogsunu arzu ettiginiz boyda kesebilirsiniz ben uzunlamasina 3'e bolerek ince parcalari da 2'ye kesmeyi seviyorum hatta cocuklar olunca daha da kucuk keserim lokmalik gibi..
Derin bir tabakta yumurtalari cirpiyorum  ayri bir tabaga unlari karistirarak kahvaltilik misir gevregini de elimden geldigince ufaliyorum bu islemi blenderda da yapabilirsiniz ben gevreklerin agzimda kitir kitir olmasini yani dise gelmesini sevdigim icin elimle kiriyor ufaliyorum..

Baharatlari un karisimina ekliyorum sirayla once un karisimina ardindan yumurtaya bulayip son olarak bir kez daha un karisiminda cevirerek kizgin yagda kizartiyorum..
Kizartmak istemeyenler firinda yapabilirler..
Lezettinden bir seyler kaybolmaz ama kizartma gibi de guzel olmaz..

Kizarttigim tavuklarimi kucuk dibine kagit havlu dosedigim bir tencereye alip kizartma bitene dek sicak kalmalarini sagliyorum..

Bu yemege en cok yakisan sos mayonez sosudur evinizde yoksa hizli ve cok pratik az malzemeyle buradaki tarif kurtariciniz olacaktir hemen 5 dakikada yapmaniz mumkun..
Ayrica yanina mantar sosu da acaip yakisir..

Mantar sosunu hazir aliyorum..ambalaj degisince tadi da degisti eskisi gibi degil dolayisiyla ilgili sahislara ve ablalara mantar sosu tarifini talep ettigimi duyurmak istiyorum buradan..

Marul veya yesil salata super eslik eder...

Hakkinizi helal edin dostlar..Rabbim oruclarimizi kabul etsin insallah...


Sevgilerimle..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

9 yorum:

  1. him orda olmak vardi
    ellerine saglik sifa olsun yiyenlere .
    mantar sosu derken hangisini kast ettin nurum ??
    sarildim

    YanıtlaSil
  2. amanın bu ne güzel bir yemek....
    bayıldım...
    mutlaka deniycem....
    eline sağlık canım....
    valla karnım acıktı..........
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. @Allah ne verdiyse:Ablam kac turu var bilmiyorum ki ben hazir aliyordu ama eskisi gibi degil tadi almiyorum artik bu yuzden..genelde restoranlarda tavugun yanina koyduklari mantar sos biliyorsan eger,opuyorum kocaman kocaman :)

    @GurmeŞirine:Sirinem cok sahanedir cocuklarim sicak soguk yer bunu..cocuklar yerse bil ki o tarifim saglamdir :) Sevgiler canisi az kaldi dayaaaan..

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglik cok güzel anlatmisssin canim ,yalniz o persimet ne bilemedim .

    YanıtlaSil
  5. @Seher'in Örgüleri:Haklisin Sehercim ben adini yanlis soylemis olmaliyim..Ingilizcesi breadcrumps Turkce veya Almanca karsiligini bilemiyorum..galeta unu gibidir..ayni isi gorur..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. iftara bir saat kala bakmıyacaktım yemek bloglarına ama sende de çıktı,başlığa dikkat etmemişim demek ki :))) süper görünüyor ellerine sağlık.Rabbim çocuklarından ayrı koymasın kimseyi,böyle güzel ayrılıklar versin.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık sevgili arkadaşım.hayırlı iftarlar hayırlı ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR