17 Temmuz 2012 Salı

Dizüstü bilgisayarı serin tutma yöntemi

 Hayırlı günler sevgili dostlarım..fırsat buldukça faydalanacağımızı düşündüğüm yayınlar yapmak istesem de günümüzün hızlıve yoğun geçmesinden dolayı pek fırsat bulamıyorum..okullar tatil olduğu için oğlumla bilgisayarı paylaşamıyoruz neyse ki eşimin bilgisayarıı benim çok işime yarıyor bu durumda..
Ev işleri bitmiş evde yalnız kamış olmam içmek istediğim türk kahvesini ne yazık ki ortadan kaldırıyor..(yalnız içmeyi pek sevmiyorum)dolayısıyla bilgisayarın başına geçip vaktimi burada geçirmek istedim..fırsat bu fırsat :)


An itibariyle evimizde iki adet bilgisayar bulunmakta..
Biri oğlumla kullandığımız masaüstü diğeri ise eşimin dizüstü bilgisayarı..
Dizüstü bilgisayarların taşınabilir gittiğin yere götürebilme özelliği bakımından kullanışı çok rahattır ama şu var ki bu güzel cihazlar kolayca ısınabiliyor..



Zaman zaman kullanımı kısa tutmak zorunda kalabiliyoruz veya mümkün mertebe yanında-başında olduğumuz sürece havalandırmasından uzak durmaya özeniriz..sizin de böyle bücürleriniz ve bilgisayar meraklı yavrularınız varsa o bilgisayarın kısa sürede kapanması nerdeyse mümkün değil,Ali babanın çiftliğini izlemek için sabırla bekleyen kızım bunlardan biri..






Dizüstü bilgisayarlarının ısınmasını önlemek ne yazık ki mümkün değil ama azaltmak mümkün..
Bunun için küçük vantilatörler vardır veya serinleten hava veren bilgisayarın yanına konulan minik yardımcı cihazlar..
Peki ya bizde yoksa?..bizde yok mesela..bilgisayarın yan genelde tarafında
 bulunan havalandırmayı nedense altında tasarlamak mantığıma sığmasa da elimden bir şey gelmez değiştiremiyorum..
Dizüstü bilgisayarın ısınmasının ilk sebebi o havalandırmanın ve bilgisayarın havalandırma kısmının bilgisayarın altında yer alması..bilgisayar ısınıyorsa o yerin kapalı yani havanın dolaşamıyor olmasındandır bu durumda orayı havanın rahatlıkla dolaşması için kaldırmak lazım..
İnce bir kitap bunu önleyecektir..
Resimdeki gibi bir kitap konduğu takdirde ısınmayı hissedilir şekilde önleyebilirsiniz..resimde görebilmeniz için bilgisayarın yani havalandırmanın tam altına aldım siz kitabı bilgisayarın ortasına ve ön tarafı zemine değecek şekilde yerleştirmelisiniz..


 Yani duruşu ve görünüm üsteki resim gibi olmalı..



Her nereye koyarsanız koyun her nereye alırsanız alın bu şiddetli sıcaklarda bir de bilgisayarınızdan ısınmak istemiyorsanız bilgisayarınızı da yanmaktan ve sonuç itibariyle bilgisayarız kalmayı önlemek için bu pratik yöntem işinize yarayacak diye düşünüyorum..

Sevgiyle kalın...
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. biz sicaklara hasretiz nurum
    zavalli leptopum sabah acilir mutfakta gece yatincaya kadar .
    isinir kizar kaynar ama senin burada acikladigin gibi benimde altinda izgara var .ben öylesine koymustum ama faydasi varmis sayende dogru bir is yaptigimi kesfettim.
    sarildim

    YanıtlaSil
  2. @Allah ne verdiyse:Bazen melekler bizi yönlendiriyor..biz farkında olmasak bile ablam :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. BİZDE BU YÖNTEMİ KULLANIYORUZ :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR