19 Temmuz 2012 Perşembe

Kadın budu köftemmm

Mutfak uzmanlarının şahane tariflerini uygulamaya devam!..
Tarif olarak çok kolay ve pratik ama yapımı az biraz sıkıntılı denilebilecek bir köfte yapmış bulunuyorum..
Aferin bana..
Tarifini sevgili Gurme Şirine-Şirin Tarifler blogundan almanız mümkün..
Arkadaşlardan alıp da denediğim tarifleri blogumda bulundurmamın sebebi ise arşivlemek ve ileride kızıma da annesinin yaptığı tariflere kolayca ulaşması içindir dostlarım..yoksa benim alanım değildir ..
Sağ olsun dostlarım pek hamarattır bu konuda..
Bu köfteye kendimden kattığım tek şey kimyondur..ve yalnızlık çekmemesi için komşusu kelebek-fiyonk makarna..
Kimyondan faydalanmak adına bir çok yemeğime katmayı ihmal etmiyorum..
Kısaca faydalarını da aktarayım size..

Kimyonun Faydaları
  • Anne sütünü artırır.
  • Kolesterol oranını azaltır.
  • İdrar ve gaz söktürücüdür.
  • İştah açar ve hazmı kolaylaştırır.
  • Romatizma ve şişmanlıkta faydalıdır.
  • Kramp ve kalp rahatsızlıklarında faydalıdır.
  • Mide ve bağırsaklarda gaz birikmesini önler.
  • Mide şişliğini azaltır ve mideyi kuvvetlendirir.
  • Aybaşı kanamalarının düzenli olmasını sağlar.
  • Sinirleri yatıştırır ve yüksek tansiyonu düşürür.
  • Sinirsel baş dönmelerini keser.sifalibitkileriniz.com
  • Bağırsak solucanlarının düşürülmesine yardımcı olur.
  • Nefes darlığı, prostat, şeker hastalığı ve romatizmada faydalıdır.
  • Vücudu terleterek zararlı maddelerin vücuttan atılmasını kolaylaştırır.
  • Ağız kokusu ve bebeklerde sindirim zorluğu gibi rahatsızlıklara karşı kullanılır.
  • Kimyon yağının antiseptik, antibakterial, hazmı kolaylaştıricı, idrar arttırıcı ve uyarıcı özellikleri vardır.
 Bilgiler:Şifalı bitkileriniz 


Şimdi de tarife geçelim..


Kadınbudu köftenin tarifi ise şöyle:

- 400gr.yağsız kıyma
- 1 baş soğan
- 1 yumurta
- 3 yemek kaşığı pirinç
- 1 bardak su
- 2 çay kaşığı tuz
- Karabiber, az pulbiber
- bulamak icin bir kase un ve 2 çırpılmış yumurta
- Kızartmak için sıvı yağ

Hazırlanışı:

Önce pirinçleri 1 bardak su ile haşlayın. Soğumaya bırakın. Diğer tarafta kıymanın yarısını rendelediğiniz soğan ile kavurun ve soğumaya bırakın. Geniş bir kapta kalan kıymayı, kavrulmuş kıymayı, haşlanmış pirinci, yumurtanın 1 tanesini ve baharatlarını koyun ve yoğurun. En az 30 dk buzlukta bekletmeniz iyi olur. Sonra parçalar alıp elinizle yassılaştırın. Önce una bulayın sonra çırpılmış yumurtaya. Sonra da sıvıyağda kızartın.

BAYILDIM!..Kesinlikle yapmaya devam edeceğim bir tarif..kesinlikle tavsiye ederim..


Kaynak:Şirintarifler-Kadınbudu köfte tarifi




Sevgilerimle..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

5 yorum:

  1. sevdim sevecegim ama kendilerini.
    ismini hala sevemedim .
    sifa olsun ellerin dert görmeye nurum .
    kimyon vazgecilmezimdir

    YanıtlaSil
  2. yıne degıstırmısın herbır yanı :D
    sevgı ben 500tane okudum daha bıtıremedım :(

    YanıtlaSil
  3. @Allah ne verdiyse:Ya abşam ne diyelim adına bende sevmiyorum adını adı çıkasıca :p

    @KeleBek MisâLi ...:Kelebem zorlanıyosan aramızda paylaşalım onları olmaz mı?

    YanıtlaSil
  4. tatlım benim ellerine sağlık....
    köftelerin harika görünüyor...
    güzel sözlerin içinde çoook ama çoook teşekkür ederim...

    afiyet şeker, bal olsun inşallah...
    kocaman öptüm...
    bugün ilk sahurumuza kalkıcaz...
    hayırlı ramazanlar canım...

    YanıtlaSil
  5. @Gurme Şirine?Hayirli Ramazanlar olsun insallah!
    Optum cici kiz!
    Herkesi opuyorum bugun hayirdir hayir olsun insallah :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR