2 Temmuz 2012 Pazartesi

Hiç düşündün mü Sevgi?



Sularımız kesildi..
Tam da akşam namazına 10 dakika varken..
İçimi sıkıntı kapladı..ama rahatlattım kendimi yine de..nasılsa gelir..
Şehir içi habersiz kesilen su neye işaret olabilrdi ki?
Arıza,bir kanalın tıkanmış olması veya her hangi bir şey..
Habersiz sular kesilir miydi hiç?..
Hemde şehir gibi bir yerde akşam vakti..
Sular kesildi akşama 10 dakika varken..ve ümitle bekledim..
Ardından musluğu açıp akıp akmadığını kontrol ettim..akmıyordu.
Musluğu açık bıraktım..
Ya su gelmezse?
Ya yatsı okunursa..ne ben akşamı kılamamışsam?..
Ya öyle olursa ya böyle olursa..
Derken hatırladım!
3 belki de 4 yıl evvel mutfağın alt dolaplarında doldurup da depoladığım 2 büyük pet şişe suyum vardı..
Hatta böyle durumlar için doldurmuş muhafaza etmiştim..
Teyzem de sabırsızlıkla ve lanet yağdırarak suların akmasını bekliyordu bahçede..
Sular gelmemiş ve yatsıya az bir vakit kalmıştı..
Mutfağımdaki bir pet şişeyi alıp teyzemin abdest alması için yardım ettim..
Ardından kalan su ile ben kendim abdest alıp namazımı kıldım..
Ne kadar da ferahlattı ne kadar da şükretmeme sebep oldu bu su kesintisi..bu sıkıntı.
Kendimi de ne kadar çok tebrik ve takdir ettim o suyu muhafaza ettiğime..
Sonra kendime ne kadar çok çok kızdım suyu genelde düşüncesiz kullandığıma sarf ettiğime..
Ne kadar çok duygu ne kadar çok his hepsi bir arada karışık..
Hücüme uğrayınca böyle..içinden çıkamayışlarımı seviyorum..

Bu su ile yaşanan bir olaydı..yakında vucut bulan ..bir tane daha var..bu gün meydana gelen..
Rabbim öğle namazına abdest almamı ve namaza durmamı nasip ettikten sonra babamın çocukları denize götürelim teklifini kabul etmiş hep beraber denize gitmiştik..
Abdestim vardı..
Denizde uygun bir yerde kılmak için seccademi de beraberimde götürmüştüm..
Lakin ne uygun yer ne uygun mekan bulamadığımız için namazı eve dönünce kıldık..abdestim vardı..
Akşam okundu akşam namazını eda ettik,abdestim vardı.
Elime Kur'an'i Kerim'i aldım okudum,dua ettim camiye gittim sonra yine Kur'an'i Kerim'i açtım sonra hadis okudum sonra yine dua ettim..abdestim vardı..
Kazalarım beklemedeydi..vakit kaza namazlarımı kılmanın vaktiydi..abdestim vardı..
Allaha hamdolsun kazalarımı da kıldıktan sonra abdestim nihayete erdi..

Böylece ve bütün bunları bir düşündüm..
Bir gün su kesintisi yüzünden bir litre su ile iki kişi abdest almış Allah'a olan vazifesini yerine getirmişti..
1 litreden az bir su ile..
Kaç vakit kılınabilir düşündün mü Sevgi?
Ne kadar Kur'an okunabilir..
Bir abdest ile bir litreden az bir su ile ne kadar sevap işlenebilir?
Bir litreden az bir su ile ne çok kirden arınılabilir?
Ne çok günah yıkanabilir pul pul dökülebilir sicim sicim akabilir?
Ne kadar temizkenebilirsin?
Bunu başka ne ile başarabilirsin,bu imkanı ve bu hikmeti ve keremi bu güzelliği Allah'tan başka kim sunabilir sana?
Allah kutsal kitabımızda ayeti hatırlıyor ama hangi surede olduğunu anımsayamadım şu şekilde kesin emrediyor..
''Yiyiniz,içiniz fakat israf etmeyiniz''


Bu ne kadar derin bir emir hiç düşündün mü Sevgi?
Farkında olmadan neyi nasıl tükettiğinin farkında mısın Sevgi?




..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. sen her sevgi yazdığında ben sema diyip o soruları kendime sordum. öyle öyle öyle utandım ki israf ettiklerimden, sarf ettiklerimden. benim de var bi bidon suyum; sevaplara nasip olması için bekliyor. litreliklerin de biterse söyle göndereyim(:

    YanıtlaSil
  2. tekmelerini seviyorum sevgi
    Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  3. Düşünmeden yaşıyoruz.Ne güzel içten,samimi anlatmışsın hepimiz arada yaşarız bu ve benzeri olayları ama ifaden anlatımın o kadar güzel ki bir kez de bize düşündürüyorsun,Allah razı olsun..

    YanıtlaSil
  4. Rabbim cümlemizi affetsin mutlaka israf ediliyor bir şeyler az ya da çok..
    Teşekkür ederim litrelikleri geç sen gel yakında sandalye hazır olacak :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR