17 Temmuz 2012 Salı

Abdest dualarını nasıl öğrendim?

Ertelediğim bir gün mutlaka paylaşmalıyım dediğim başka bir konu ise abdest dualarıdır dostlar..
Çocukluğumda öğrendiğim ama yıllarca okunmadığı hatta abdest alınmadığı için(özel durumlar hariç)dışında okunan duaları üzülerek yazıyorum ki unutmuştum..
Tesettüre girdikten sonra herşeyi yeni baştan öğrenmeye karar vermiştim..
Abdest duaları da öyle..
Herşeyi baştan..herşeyi yeni yeniden..
Çünkü zordu abdest alırken bir yandan abdest almak bir yandan da tek tek duaları kitaptan bakarak okumak..
Çok utanıyorum..

Zaman içerisinde duaları öğrendim ama inanın ki o utanç gitmiyor içimden..
Çocuklukta öğrenilen ve uygulanmayan bir şeydi..
Suç tamamen benimdi..
Peki nasıl öğrendm?

Abdest dualarını tek tek ayrıntılı ve net bir şekilde okunaklı olarak dar uzun banyo dolabımın kapağı genişliğinde yazarak kestim ve yapıştırdım..
Her abdest alışımda oradan bakarak okudum..
Oğlum eşim kardeşim kısaca abdest alması gereken herkes ve duaları bilmediği için muslukla bakışıp büyük soru işaretleri ve suçluluk duygusunu önlemek için bunun yanısıra kolayca öğrenmek için bu yöntemi kullanmanızı tavsiye edebilirim..
Onları gören zaten öğrenmesi bilmesi gerektiği mesajı bilinçaltına gönderiliyor diye düşünüyorum..
Bunun yaptıktan sonra sevgili annem de kendisine yazmamı istedi ve banyo dolabına yapıştırıp duaları doğru okumaya başladı,öğrendi..
O duaların dolapta veya aynada asılı olması bir çok kez şeytanın abdest alırken ya da namaz kılarken dahi unutturduğu en basit duayı anında hatırlamanızı sağlıyor..

 

Dolabınıza asılan o abdest dualarını her görüşte o yerin eleri yıkama dişleri fırçalama yeri dışında daha kutsal ve güzel bir bölge olduğunu hatırlatıyor..
Burası abdest alma yeridir..
Abdest alma yerimiz vardır..
Bu beni çok çok mutlu ediyor..

Ayrıca bir hediye de olabilir bu güzel bir sürpriz olarak da yapılabilir..
Düşünüyorum da neden camilerde de böyle bir şey yok..kurslarda veyanamaz kılınabilen abdest alınabilen yerlerde neden yok..olsa çok faydalı olmaz mı sizce de?

İnsanların abdest almak için o noktaya gelenin büyük bir yükünün kalkması huzur verici değil de nedir dostlar?



Sevgilerimle en güzele emanetsiniz..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. her lafa cevabim varmis gibi alginlamasin nurum okumadan bir yazini gecmeyi göze alamam
    yorum yazayimki bileyim okudugumu hatirlayayim unutmayayim .
    benimde asilidir wc de mutfakta ama abdest icin yoktu kismetse bu yazidan sonra oda olacak
    Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  2. tatlım çok güzel bir şey paylaşmışsın ilk işim bunu yapmak olacak.allah razı olsun

    YanıtlaSil
  3. canım bu paylaşımın çok hoşuma gitti...
    bende edinmek istiyorum en kısa zamanda...
    hemde sevdiklerime vermek...
    çok teşekkürler bilgilendirme için...

    hayat paylaştıkça güzel değil mi?
    :)))
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. @Allah ne verdiyse:Ablacım öyle faydalı bir şey ki mutlaka her evde olmalı diye düşünüyorum..
    Kardeşin biri banyoda dua bulundurmak veya abdest alınır mı diye sormuştu aklıma gelmişken eklemek isterim..
    Diyanet İşleri Başkanlığının yüksek bir üyesi ve İlahiyat fakültesi öğretmeni şu cevabı vermişti:
    Eskiden wc'ler farklıydı şu anda banyolarımız temiz ve daha hijyendir ayrıca kötü kokuların(çok özür dilerim)ortada olmadığı için banyoda abdest almanın veya bu tür yazılar bulundurmanın bir mahsuru yoktur.
    Sevgilerimle ablacım..vesile oldun bu bilgiyi de aktarmama öyle düşünme lütfen.

    YanıtlaSil
  5. @Seyyah Gül:Yazımın sonunda bahsettiğim o huzuru tatmama vesile oldun Allah senden de razı olsun canım..

    @Gurme Şirinem:Gurme bir heidye olacağı kesin :) inşallah canım çok faydalanacağından eminim hayat evet paylaştıkça şahane ve anlamlıdır :)

    YanıtlaSil
  6. aslında sadece öğrenmek için değil bazen bildiklerimizi uygulayamıyoruz ya acelemiz oluyor ya başka birşey unutuyoruz en azından baktıkça hatırlar ve yaparız. çok güzel.

    YanıtlaSil
  7. @Dürr-i Yekta:Çay kokusu alıyorum :) Unutuluyor balım haklısın melun şeytan da ayağımıza dolanınca bzen en basit en kolayı dahi aklımıza gelmiyor,sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  8. Size bayılıyorum . Uzun zamandır izliyorum. Kimi yazınıza cevap yazamasamda bilin ki okuyorum.O kadar güzel şeylere değiniyorsunuz ki sizin yazılarınızı okumadan geçmek mümkün değil. Abdestin sayısız özellikleri var. Hele birde sizin gibi dua ile alındığında güzelliğini düşünemiyorum.Sizden Allah razı olsun .

    YanıtlaSil
  9. @funda:Beğenmene öyle seviniyorm ki sessizliğini bozduğuna da ayrı bir sevinçliyim Rabbim cümlemizden razı olsun işinize yaraması faydalanmanız bu blogu açmamın asıl amacıdır ve olumlu tepkiler alınca içim çok rahat ediyor,sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ben de bu sekilde ezberlemistim :)

    YanıtlaSil
  11. @Haydi mutfağa:Akıllı kadınsın ondan :)
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR