16 Temmuz 2012 Pazartesi

Son zamanlardaki Blogger virüsleri

Bir çok arkadaşlar bu konudan şikayetçi..
Sebebi nedir çözümünü ise tahmin edemiyorum..
Google'da biraz araştırma yaptım ama tam ve net bir şey söyleyerek yardım edemiyorum..
Bir kaç gün evvel Servis adında çok yorum geldi blogumda..her konuya birer yorum geldi..etiketleri seçip otomatik olarak gönderilen yorumlar olduğu besbelliydi..size veya virüs bulaşan arkadaşlara geldiler mi bilmiyorum..
Bazı arkadaşlara gelmiş..onaylayıp bloglarında bulundurdular..
Bilemiyorum o sebep olabilir mi..
O reklam amaçlı gönderilen-bırakılan yorumlar bu soruna sebep mi ama bu tarz yorumları onaylamamanızı tavsiye edebilirim ancak..
Ayrıca sobet kutusu bulunduran(yakın bir süre önce bende)gönderilecek mesajların ayarlarını iyi yapmalarına özen göstermeleri gerekiyor..
O sohbet kutuları da sayısız reklam ve spam mesaj atılabiliyor..
Ben ayarlarından reklamları engellemiş olmama rağmen ve hiç bu tarz mesajlar almamama rağmen yine de kaldırmayı uygun buldum..
Bazıları zararsız bazıları ise gerçekten çok çok zararlı...
Sonuç itibari ile sizde hiç biri olmamış olabilir..
Servis adında yorum bırakılmamış olabilir blogunuzda sohbet kutusu olmayabilir yine de virüs bulaşmış olabilir..
Yakın çevrenizden,izleyicilerinizden birine bulaşıp size o izleyicinin yorum bırakması virüsü blogunuza bırakmaya yeterli..
Derin ve karışık bir durum...
Kime bulaşmış hangi yorumla gelmiş bilinemeyeceği ve tespit edilemeyeceği için ve bu virüsten kurtulmanın tek yolu o yorumları kaldırmak olduğu için sizlere yorumlarınızı silin kaldırın DİYEMİYORUM!

Emin olarak söyleyebileceğim bir tek şey var dostlar...

Tanımadığınız yabancı yorumları ASLA ASLA ASLA onaylamayın...

Rabbim izin verirse bu konuyu daha detaylı araştıracağım..


Son olarak bloglarına girmek üzereyken zararlıdır uyarısını alan dostlarıma ve özellikle Sultan arkadaşımın blogunda ve bu tarz uyarı pencerelerin raporunu yayınlayarak daha açıklayıcı bir şeyler yayınlamak Sultan arkadaşımın da bilgilenmesini sağlamak istiyorum..

Güvenli Tarama

bakimlianneler3.blogspot.com için teşhis sayfası

bakimlianneler3.blogspot.com sitesinin şu andaki listelenme durumu nedir?
Site, şüpheli olarak listelenmiş. Bu web sitesini ziyaret etmek bilgisayarınıza zarar verebilir.
Bu sitenin bir kısmı, şüpheli etkinlik nedeniyle son 90 gün içinde 3 kez listelendi.
Google bu siteyi ziyaret ettiğinde ne oldu?
Bu sitede son 90 gün içinde test ettiğimiz 10 sayfadan 4 tanesinde, kullanıcı izni olmaksızın kötü amaçlı yazılım indirilip yüklendiğini tespit ettik. Google siteyi en son 2012-07-14 tarihinde ziyaret etti. Bu sitede en son 2012-07-14 tarihinde şüpheli içerik bulundu.Bu site, AS15169 (Google Internet Backbone) dahil olmak üzere 1 ağda barındırılıyordu.
Bu site, aracılık yaparak kötü amaçlı yazılımın daha fazla yayılmasına yol açtı mı?
bakimlianneler3.blogspot.com, son 90 gündür herhangi bir siteye kötü amaçlı yazılım yüklenmesi için aracılık yapıyormuş gibi görünmüyor.
Bu site kötü amaçlı yazılımı nasıl barındırdı?
Hayır. Bu site, son 90 gün içinde kötü amaçlı yazılım barındırmadı.
Bu nasıl oldu?
Bazı durumlarda, üçüncü taraflar, güvenli sitelere kötü amaçlı kod yükleyebilir. Uyarı mesajı göstermemizin nedeni budur.

ONEMLI NOT:

Bu zor durumu yasamis ve sorunu ortadan kaldirmis arkadasin blogunda cozumune asagidaki linke tiklayarak ulasmaniz mumkun\kolay gelsin gecmis olsun:

Kötü yazılım virüsünden nasıl kurtulabilirim?

 

 

 

..



Esen kalın..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

9 yorum:

  1. evet geçen gün bana da servis adlı bir kişiden yorum geldi.yorumu yayınlamadım spam olarak işaretledim böyle şeyler oluyor malesef. dikkatli olmak gerekiyor. uyarı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. ay ben yayinlamistim tuhhh. iyiki uyardin canim Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  3. sevgiciğim o servis mesajından banada gelmişti ben yayınlamıştım ondan mı kaynaklanıyor acaba gerçi şimdi sildim ama halen düzelmedi:((
    senin o yayınladığın yazıyı ben zaten gördüm ama düzelmiyor.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba aklıma birşey takıldı. Peki bize virs bulaşıp bulaşmadığını nasıl anlayacağız. Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim. Aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Sevis veya bu tarz reklam amaçlı link içeren yorumların yayınlanmaması güzel bir çözüm amapostumda da bahsetmiş olduğum gibi bazen gördüğümüz ve bloglarımızı şirin göstermesi için kullandığımız eklentilerin çoğunda da virüs olabiliyor..
    Bu tür eklentiler(gadget)örnek verecek olursam:saat,hareketli resim,takvim,mesaj panosu,kayan yazı bandı,oynayan zıplayan kediler..vs.
    Bu tür eklentileriniz varsa kaldırmanızı öneririm en azından bir süreliğine..
    Sorunun hallolma ihtimali gerçekten çok yüksek..

    Sultan sendedene canısı..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. @funda:Yayınlarda hata aksaklık veya bir kaç kez yayınlama..blogda yüklemenin uzun sürmesi kısaca düzgün çalışmıyor oluşu dahi bunun habercisi olabilir..
    Dilerim ki bulaşmaz bunu en iyi anlamanın yolu tabii ki Goole'ın ''Bu site size zarar verebilir''uyarısıdır..tabii o zaman da geç oluyor..

    YanıtlaSil
  7. canım benim blogda çıkan yazıyı senden kopyalıyorum tabiki senin linkininde vereceğim bilgin olsun canım

    YanıtlaSil
  8. @Tokideki ses:Kopyalaniyor canisi neden alamadin?

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR