30 Temmuz 2012 Pazartesi

En pratik ev yapımı saç tokası

Saç tokası denince akla tüller renkler süsler gelir belki ama ben gibi tesettürlü bayanların en rahat ettiği ve sanırım en çok tercih ettiği saç tokaları değil de saç lastikleri olmalı..gel gör ki saçlarımın uçlarını her ay temizleyen ben kuaför arkadaşım gelince bunun sebebini de her ay eskisi gibi evime uğramamayı göze alarak söylemiş bulundu..
Saçlarının kırılmasının sebebi lastikli tokalar Sevgi dedi..
Peki neden Berna?..nedeni o tokaların sentetik oluşu boyalı oluşu olsa gerek..günde defalarca bağlanan saç ne yazık ki bunlara maruz kalıyor ve uçları normalinden daha hızlı yıpranabiliyor..
Berna arkadaşım haklı..
Küçüklüğümden bu yana annemin odasına girer artan kumaşlardan kendime tokalar dikerdim..bu durum hala devam ediyor..hatta yanımda başkaları olunca diktiklerimin çoğu onlara hediye edilir..

Yapılışı kısa süren ama çok kullanışlı ve pratik olan bu tokaları sizinle de paylaşmak istiyorum..
Kullandıklarım yıpranmaya yüz tutmuş yenilerini ister gibi sökülmeye başlayınca arta kalan kumaşlardan 3 adet daha yaptım bu akşam..
Ramazanın beni tembelleştirdiğini itiraf etmeliyim..elim hiç bir şeye varmıyor..
Dinleniyorum daha ne..ama akşam olunca durum müsaitse ve misafirim yoksa bir şeyler üretmek istiyorum..
Bu akşam bu tokaları yaptım ve telefonla resimlerini çektim..
Bağışlayın ..resimler dilediğim gibi değil ama yoktan efdaldir..
Buyrun yapımına:


 Kumaşı dar uzun kemerler halinde kestim..genişliği maksimum 5 cm olsun diyelim..


 Elimdeki kumaş biraz fazla olduğu için genişliği de fazlaca oldu .


İkiye katlayarak düz bir dikiş çektim..
 

 Diktikten sonra çeviriyoruz..



 Bir parça lastik alarak avucunuzun etrafına sararak büyüklüğüne siz karar verin ilikli iğne ile kumaşın içinden geçiriyoruz..


 Şekil A..bir düğüm atarak sabitleştiriyoruz..


 Kenarlarını içe kıvırarak kumaşı birbirine geçirip toplu iğne ile sabitleştiriyoruz..



Düz bir dikiş çekerek lastiğin düğümüne gelmeden dikiyoruz..


Tokamız hazır..


Kalite kontrolden geçince kullanıma hazır demektir..kolay gelsin mutlaka deneyin acaip rahat ve kullanışlıdır dostlar..


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. ellerine sağlık arkadaşım gerçekten hem pratik hem kolay

    YanıtlaSil
  2. Hayirli sabahlar ,Ellerinie saglik canim, ,bir tanede ben okudum meryem suresini allah kabul etsin canim.

    YanıtlaSil
  3. way be.. ellerine sağlık ablacım :)

    YanıtlaSil
  4. çocukken hep yapardık bunlardan rengarenk çiçekli böcekli tabi el dikişi olurdu bizimki
    topuzlar için çok kullanışlıydı tekrar yapayım bari:)
    seninkilerde çok hoş olmuş eline sağlık
    güle güle kullan

    YanıtlaSil
  5. Süpersin sevgi ellerine sağlık bende dikerdim rengarenk eskiden

    YanıtlaSil
  6. Sevgi hanım bekarken bunlardan renk renk kumaşlardan yapardım ..Tabi kendi el dikişiyle ..
    Tekrar aklıma getirdiniz .Kızım için yapabilirim tekrardan .Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR