21 Temmuz 2012 Cumartesi

Sehrimden gunluk kareler ve gunbatimi

Selamunaleykum sevgili dostlarim..
Konu listemden konu secemedigim icin geciktim bu gun :)
Bazen konu bulamiyorum bazense bu gun gibi konu begenemiyorum..
Sanirim ilkbahardaydi Soyle bir dolastim sehri postumu ve ozellikle de geleneksel yapilarin resimlerini cektigim bol resimli bir diger postun linkini vermek hatirlatmak istedim ama Turkce karakterlerim olmadigi icin o postumu bulamadim dostlar..

Siradan bir gun sehirin ritimleri genelde hareketli ama stresli degildir..
Trafik var ama cok kalabalik ve yogun degildir..
Belki is cikisi biraz ama genelde akicidir..
Sehrin merkezine arabalarin girmesi kistlidir..ve tam gobeginde kocaman bir meydan var..
Araclarin asla giremedigi..





 
Iki buyuk sadirvan ve etrafinda ucusan guvercinler misir satan kadinlar..Eminonu gibi dusun..ama Eminonu degil asla..
Yaslilar var bir de..serinlemek icin sadirvanlarin etrafinda oturup gunes yukselinceye kadar sohbet eden..


Burasi en eski donerci dukkanlardan biridir..geleneksel desenler ve renkler bu gune kadar orjinalligini korur..


Resimin ust kisminda gordugunuz duman goruntusu aslinda duman degil vantilatorlerden puskurtulen sudur ve her gecis bir serinlemedir :)


Nedenini bilmiyorum ama kahvesi de pek meshurdur buralarin..belki daima taze oldugu icin..sehir halki ambalajli kahve almayi pek tercih etmiyor bu yuzden hem edilebilirmi ki..kahveler kavrulurken o bas dondurucu kokuya uyarak dukkanin icinde bulursun kendini..kahve cekirdeklerinin oldugu cuvallar henuz toplanmamisti....sabahin erken saatleriydi..


Son bir kac yil ev esyalari da degisti dekorasyon anlayisi da..daha dogal daha canli esyalar secilmeye baslandi..resim bir dukkan onunden cekildi..iceriye girip bir kac kare daha almak istedim ama kisitliydi vaktim..dukkanin kendisi de harika..duvarlari resimde de gorundugu gibi hala eski tas duvarlar boya surmemisler ..ici de inanilmaz serin..



Sicak iken elime bir adet alip da carsida oldugum muddetce yedigim pidelerin goruntusu..
Bu firinin kapisi yoktur..pencereden hizmet veriyorlar..en eski firinlardandir kendisi..ismi de Andrianoupolis'dir yani Turkce olarak:Edirne


 Sehrin carsisindan elimdeki mevcut kareler bu kadar..gittikce cekmeyi ve sizinle paylasmayi isterim..o kadar taniyin ki bu sehri..buraya duserse yolunuz..yabancilik cekmeyin hatta bana da ugrayin derim..





Bu goruntuler bir aksam vakti Ramazan oncesi cekildi..hava oldukca sicak oldugu icin muhtesem bir gun batimi ile veda edemiyorum simdilik..ama o sicaklikta sevgilerimi ve selamlarimi gonderiyorum..


Sevgilerimle..


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. neresi olduğunu bi öğrenelim geliriz :)

    YanıtlaSil
  2. bekle beni geliyorum insAllah :)
    güzel sehir ve icindeki güzel

    YanıtlaSil
  3. şehir çok güzel osmanlı kültürünü taşıyor ama sanırım kimse gelmesin diye neresi olduğunu yazmadınız selamlar:)

    YanıtlaSil
  4. @Gul/İnn:Bati Trakya/Iskece Sehri=Yunanistan..her daim beklerim..

    @Allah ne verdiyse:Seni nasil beklerim bir bilsen :)

    @hakikat deryasi:Kusura bakmayin takip edenlere daha once bahsetmistim siz aramiza yeni katildiginiz icin ve bilmeyenlere belirtmedigim icin ozur dilerim..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. yunanistan oldugunu tahmin ediyordum,edirneye gelince kaçayım :)

    YanıtlaSil
  6. @Gul/İnn?Hic dusunme bana kac :) ya da bana haber ver ben Edirneye kacayim :))
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Sayende gitmiş gezmiş kadar oldum.Paylaşımın için teşekkürler canım.
    İmkan olsa da gelsem,sürpriz yapsam sana.Evde misin? Kahveleri hazırla desem.
    Kahvelerimizi yudumlarken sohbeti koyulaştırsak.
    Ne güzel olurdu:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. @SEVALCE LEZZETLER:Dunyanin bir cok yaninda sen dahil gelmelerini istedigim gormeyi istedigim guzel yureklilerim var..Insallah sen gelemezsen ben gelirim..
    Kahve sahnesinin hayalini kurdum..gulumsedim..
    Insallah bir gun..Insallah..
    Sevgilerimi gonderiyorum..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR