27 Temmuz 2012 Cuma

Ramazanın pidesi(ev yapımı)

Mahrumiyet bölgesinde yaşamak bir derttir..bakınız(dağın eteklerinde)ikinci bir dert ise arabanın olmayışı(bakınız:ehliyet cepte araba kapıda yok-henüz)dolayısıyla kardeşlerim akşam üzeri taşırken ramazan pidelerini benim de canım çeker..
Ayrıca Ramazan pidelerin çoğu sıradan pidelere benzediği için kendi pidemi kendim yapmak istedim..
Eşimin ramazanda bizimle birlikte oluşu da sıkça yaşanan bir şey olmadığı için bu akşam sütlaçın ardından 2 adet ramazan pidesi yapmaya karar verdim..
Blogumda daha önce de paylaştığım bu pidelerin tarifi yine aynısıdır ama resim bakımından yetersiz kaldığı için hem güncellemek adına iyi olacağı için daha fazla resimli bir Ramazan pidesi tarifi vermek istiyorum canlar..




Bu kez daha ince yaptım ve şeklini ellerimle daha doğrusu tırnaklarımla verdim..

Malzemeleri şöyle (4 adet normal boy pide için ben yarı malzemeyi kullandım 2 adet pide oldu):

5 su bardağı un
1 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı süt
1,5 çorba kaşığı kuru maya
bir miktar kadar su
kepek
Üzeri için:çörekotu..
Büyük bir karıştırma kabına 5 su bardağı unu alalım.Unun ortasına tereyağı,1 su bardağ süt toz şeker,kuru maya ekleyin.Öncelikle mayayı eritin.Ve unu yoğurarak bir hamur meydana getirelim.Hamurun mayalanması bakımından bekletin.Hamuru açacağımız yere kepeği ekeleyin.
Hamuru kepeğin üstüne alın.Pidenin alt kısmı kepekle beraber kaplandıktan sonra fırın tepsisine alalım.Pidenin üstüne fırça yardımı ile yumurta sürün.Üstüne çörekotunu serpin ben susamı tercih ettim bu sefer.Pidenin üzerini tırnak biçimi verin.Pideyi daha önce ısıtılmış olan 180 derecelik fırında pişirin.




Akşama 15 dk kala fırından alındı ve sofraya konup afiyetle yendi..
Denemenizi tavsiye ederim dostlar..
Sevgiyle kalın..






..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

14 yorum:

  1. ellerine sağlık canım çok güzele benziyor sana afiyet olsun,

    YanıtlaSil
  2. @Tokideki Ses:Eksik olma Sultan'cım sarıldım arkadaşım..

    YanıtlaSil
  3. canım ya pidelerden kaldıysa 1 parçada ben isterim...
    ne güzel görünüyorlar öyle bayıldım burda :))
    ellerine sağlık...
    hayırlı sahurlar....

    YanıtlaSil
  4. nasıl da güzel kızarmış,
    o mutfakta,o evde buram buram tütmüştür nimet'in mis kokusu,
    rabbim ağız tadınızı daim etsin sevgim,
    afiyet bal olsun.
    ilk fırsatta deneyeceğim,
    şeri...

    YanıtlaSil
  5. sen var ya sen:)
    yüzümü,gönlümü aydınlattın yine,nasıl güseeel olmuş,nasıııl da okumuşsun yüreğimi,ah!ne desem az ki sana,güzel yüreklim,ellerine sağlık,yüreğineeee en çokkk,
    çok ama çok teşekkür ederim,şehvalimle açınca sayfayı vawwwwww!dedik birden,
    şeri öper,gözlerinden...

    YanıtlaSil
  6. @Gurme Şirine:Dene dene dene harika oluyor evdeki pide :) biraz kalmış olmalı kuzum ..
    Sevgiler canısı..

    @SEVGİLERİMLE:Sürprizimi seveceğini umuyorum Şeri'm..
    Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  7. @SEVGİLERİMLE:Aynı ayda yorum yazmışız Şeri'm..beğenmene sevindim canısı..severek kullan bitanem..sarıldım..kuzuyu da öp benim için..o şemsiyeli kız o :)

    YanıtlaSil
  8. kalp işte karşılıklıymış,
    gönülden gönüle bir yol bu...
    iki cadı(ikisi bir arada)öpüyoruz seni,
    beğenmemek mümkün mü sevgim?
    ellerine sağlık olsun her daim,
    şeri...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Sevgi'cim.Tarifinle ramazan içinde bende yaparım inşallah.Evde yapılan her şeyin tadı bambaşka mis mis,afiyetler olsun.Selam ve sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  10. nekadar güzel olmus bunlar böyle ben aksami beklemeden surdan birtane alim :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık, Şehval'i yine aramızda gördüğüm için kendi adıma çoook teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık,güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  13. dün okudumda yorum yazmamistim telastan
    sakin kaybolmasin bu tarif pide niyetine seni yerim ona göre :P

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR