30 Ocak 2013 Çarşamba

Sagirlar Kasabasi



Keyfidir bazi seyler..bazilari ise unutulmaz keyfidir..oglumun kucukken masal dinlemesi bir cok yeni masalla tanismama sebep olmustu..dunyaca unlu masallari bilmez benim oglum..yasi ilerledikce cizgi filmlerden ogrenmisti Rapunzeli,Kirmizi basikli kiz'i veya 7 cuceleri..
Yabanci masallardan cok yerli ve Turk masallarini okumayi tercih etmistim..o kadar guzel masallarimiz ve kahramanlarimiz var ki..yabanci masallarin pabucunu hem dama hem caya attirabilecek turden.
Lakin aralarinda oyle bir masal var ki..gozyaslarimin durmadan aktigi..sevincten ;)
Oylesine guzeldi ki bu masal..hala bazen oglumun su anda 14 yasinda olmasina ragmen acip ayni masali okudugum oluyor..
Bu aksam bu masali paylasmak istiyorum sizlerle dostlarim..


Bir varmis bir yokmus..eski zamanlarda yuce daglar arasinda bulunan sirin bir kasaba varmis.
Kasaba sakinlerinin hepsi sagirmis.
Her islerini normal olarak gorebilen bu insanlarin tek kusuru sagir olmalariymis bu nedenle de cok zor anlasirlarmis.

Gunlerden bir gun,kasabada yasayan insanlardan birinin kecileri kaybolmus.Kecilerinin pesinde dolasirken,tarlasini suren bir koyluye rastlamis.Selam vermis:
-Merhaba dostum.Bu taraflarda uc keci gordun mu?
Tabii yoredeki tum insanlar gibi ikiside sagirmis.O nedenle birinin ne dedigini oteki anlayamiyormus.
-Ne istiyorsun?diye bagirmis tarlasini suren koylu.Bu tarla benim malim.Taa su agaca kadar.
Eliyle uzaktaki bir agaci gostermis.Kecilerini arayan adam ise kendi sorusuna yanit aldigini zannederek gosterilen yone dogru gitmis.
Tesaduf bu ya,keciler de gercekten o taraftaymis.Donuste tarlasini suren koylunun yaninda tekrar durmus:
-Sag ol kardesim.Bana buyuk iyilik yaptin.Bu iyiligin nedeniyle sana su ayagi biraz aksayan keci yavrusunu kediye ediyorum,deyip yavruyu gostermis.Koylu ise korkmus.Keci sahibinin kendisini sucladigini sanmis.
-Yemin ederim ben senin kecilerini hic gormedim.Bu keci yavrusuna dokunmadim bile.Nasil zarar verebilirim?Topalliyorsa suc bende degil!

Karsilikli bagirmaya baslamislar,ama biri otekinin ne dedigini duymadigi icin anlamiyormus.Derken atli bir adam gormusler ve durdurup ondan arabuluculuk yapmasini istemisler.
-Olay soyle oldu,diye bagirmis kecilerin sahibi.Benim kecilerim kaybolmustu.Ben de onlari aramaya baslamistim.Bu adam bana kecilerin ne tarafa gittigini gosterdi.Donerken ben de su yavru keciyi ona armagan etmek istedim.Ama bunu az buluyor daha buyugunu istiyor.
Koylu de sunlari soylemis:
-Ben burada sakin sakin topraimi suruyordum.Sonra bu adam cikageldi.Bu topragin kimin oldugunu sordu.Ben de su agaca kadar benim dedim.Sonra o yone dogru gitti.Donerken uc tane keci vardi yaninda.Bunlardan birinin ayagi topalliyor.Benim ona zarar verdigimi saniyor,beni sucluyor.Sana yalvariyorum,su atindan in de bu adami ikna et,deyip atin dizginlerini tutmus.
Bu sefer atli sinirlenmis.Bagirmaya baslamis:
-Ne diye cekiyorsun atimi!Bu at benim.Daha ufacik taydi aldigimda elimde buyudu!Sana ne diye vereyim!

Sonra ucu birden itisip kakismaya baslamislar.Bir sure sonra nihayet kadiya gitmeyi akil edebilmisler.Ucu de sirayla olayi kendince anlatmis.Kadini basini sallamis.Ama tabii o da kasabanin diger sakinleri gibi sagirmis.
-Madem ucunuz birden ayin artik hilal oldugunu soyluyorsunuz,demek ki yarin bayrama baslayabiliriz.
Uc kavgaci birbirine bakmis.
-Barismazsak kadi ucumuzu de falakaya yatiracak galiba,demisler ve sessizce ayrilmislar.



Sevgilerimle..

..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

7 yorum:

  1. heeeey degerli blog arkadasim!
    yukardaki hani yorumun tam ustundeki onerini okuduktan sonra galiba buyuk bir saygi mektubu yazmam gerektiginin kanatine vararak sana boyle bir yorum birakma zorunda hissediyorum kendimi ;)) yorumuma nihayet basliyabilirim herhalde : saygi deger "degmesin arkadasim ,ne iyi etmisinizde boyle bir masali bizlerle paylasmissiniz! masaliniza hayli bir guldukten sonra, yorumu yazarken gulmekten nerdeyse yerlere yattigimi itiraf etmeliyim arkadasim :))sizi zerre kadar incitmedigimi umarak yorumuma bayilicaginiza hayli inaniyorum degerli dostum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her okuyusumda beni yataktan dusuren masal :)

      Sevgiler canim cooook tesekkur ederim mutlu oldum yorumunla cok cok cok!

      Sil
  2. beni de masal anlatarak uyut! evet, yap bunu!

    YanıtlaSil
  3. hic kimse duymak istemedigi kadar sagir olamaz
    bize verilenlere kör, isteyenlere sagiriz
    masali okurken annanem geldi aklima
    rahmetli derdiki sagir duymaz uydurur :)
    aklima düstü
    kör ile sagir nasil anlasir ??????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki ablacim..anlasilir mi?
      Bazen de insanlar kor sagir olsalar bile kaynasir..

      Sil
  4. CANIMIN İÇİ GÖNLÜ GÜZEL KENDİ GÜZEL ARKADAŞIM
    UZAKTAN HEP TAKİP EDİLDİN AMA RAHATSIZ OLDUĞUM İÇİN BU GÜNE KADAR MESAJ YAZAMADIM KUSURUMA BAKMA
    BİLKİ YORUM BIRAKSAMDA BIRKMASAMDA SENİ İSTANBULDA GÖZLEYEN BİR KALP VAR
    CANIM KISSA MUNTEŞEM NELER KONUŞULUR BUNUN ÜSTÜNE NELER
    ALLAHA EMANET OL GÜLÜM
    GELECEĞİN GÜNLERİ BEKLİYORUM SABIRSIZLIKLA

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR