2 Ocak 2013 Çarşamba

Tarçınlı çelenk-Mamma Mia!

Hayırlı akşamlar dostlarım..zaman aşımına uğrayan tarifimi bu zor durumdan kurtarmanın vakti geldi geçiyor artık..evim sessizken sakin bir ortamda tarifimin malzemelerini ve yapımını anlatmak hatta bu akşam dahi sizinde denemenizi ailenizle birlikte sıcak bir çay veya kakao eşliğinde tadına varmanızı istedim..
Tarçın ve tereyağının güzel bir birleşimi..bütün evin tarçın kokusuyla daha bir sıcak olması..çocukların fırının camına eğilerek defalarca ''Ne zaman hazır olur''deyişlerini duymak kadar sıcak duygular yaşatacağına eminim..
Hızlıca tarif ve yapımını vereyim dostlarım..deneyecek olanlar güzel fiyakalı bir U dönüşü ile fikirlerini bildirirlerse daha çok mutlu olurum..

Bismillah..

MALZEMELER:

Hamuru için:

  1. 500 lt ılık süt
  2. 1 yemek kaşığı toz maya
  3. 1 çay kaşığı tuz
  4. 200 gr toz şeker
  5. 1 tatlı kaşığı tarçın
  6. 200 gr tereyağı(eritilmiş)
  7. Alabildiği kadar un(yaklaşık 700-800 gr)
  8. Tereyağımızdan bir kahve fincan miktarını daha sonra kullanılmak üzere bir kenara alalım.


İçi için:
  1. 2 yemek kaşığı toz şeker
  2. Önceden ayırdığımız tereyağı
  3. 2 tatlı kaşığı tarçın




YAPILIŞI:

 

Hamur malzemelerimizi tereyağı hariç homojen bir kıvam elde edene kadar yoğuralım..hamurumuz hazır olunca tereyağımızı ekleyerek tereyağını hamurla birleştirinceye dek biraz daha yoğuralım.
hamurumuzu dinlendirmek için kapalı bir kabın içine ılık bir ortamda en az 1 saat bekletelim..
Hamurumuz hazır olunca fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım..
Çalışma alanımızı unlayarak hamurumuzu 1 cm kalınlığında oklava yardımıyla yayarak açalım..
Hamurumuzun içine bir fırça yardımıyla içini (üzerine sürmek için birazını muhafaza edebilirsek daha güzel olur)sürüp rülo şeklinde sarıp tam ortasından bıçak yardımıyla keselim.
Elde ettiğimiz iki parçaya spiral şeklini vererek şekillendirelim..Spiralimizi çelenk gibi kapatarak iki ucunu birleştirip yağlanmış tepsimize yerleştirelim..

Kaldıysa iç harcımız mutlaka üzerine bunu da sürelim..kalmadıysa asla üzülmeyelim..bu şekliyle de çok şahane olacak İNŞALLAH..
tarçınlı çelenk'imizi fırına vererek ara ara kontrol ederek pişirelim..


Sıcak kakao ile servis etmenizi şiddetle tavsiye ederim..

Sevgilerimle..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

20 yorum:

  1. Sevgim,
    Keşke o güzel çelengi bu akşam deneyebilseydim:(
    Ama o kadar zor ki bu akşam benim için...vakit yok, iş çok...
    Ellerine sağlık canım çok orjinal görünmekte:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. çookkk lezzetli görünüyorrr,hamur işlerini her zaaman sevmişimdir zaten

    YanıtlaSil
  4. Çayımı aldım geliyorum, müsait miydin can? :)

    YanıtlaSil
  5. vaallahi nefis gözüküyo bayildim eline saglik canim deniycemmmmmmmm

    YanıtlaSil
  6. tïk tïk ben geldim.
    mmmmmmmmm mis kuzum.

    YanıtlaSil
  7. görüntüye bayıldım canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. masAllah benim nuruma ne güzel bir görüntü bu
    denemeyen ne olsun ;)
    ellerine saglik su an boynum ve elim tutulmus olmasina ragmen
    gönlüm ve midem diyorki kalk yap
    sarildiiiiiiiiim özlemli özlemli

    YanıtlaSil
  9. mhhhhhhhhhhhhhh harikaaa bende istiyorummmmmm
    ama bende sizi bloguma bekliyorum canimcimm :))

    bisous bisous

    YanıtlaSil
  10. Ben de çok severim bu çöreği..Ama bol fındıklı :) daha ben bloguma ekleyemedim, senden yesem :))

    YanıtlaSil
  11. Kuzum tek kelimeyle harika ellerine sağlık olsada yesem öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
  12. Canım emeğine , eline sağlık. Çok güzel.
    Bende denemiştim ama içini haşhaşlı yapmıştım orjinali böyleydi tabi. Anlatımını ben karışık anlatırım diye hep ertelediğim için koyamamıştım bloğa :)
    Sen harika anlatmışsın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. bende zaten acikmistim, nasil guzel gelirdi simdi olsaydi :))

    YanıtlaSil
  14. Tarçın yiyemem ben ama bu harika görünüyor. Ellerine sağlık kuzum. Bu şekilde haşhaşlı deneyeceğim ben de. Güzel fikir verdin bana :)

    YanıtlaSil
  15. Nefis görünüyor Sevgim,ellerine sağlık.Tarçın kokusu sarmıştır evi.Afiyetler olsun.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. anacım birden acıktım yahu, resmen kokusu burnuma kadar geldi sıcak kakaoları hazırla geliyorum :D

    YanıtlaSil
  17. Mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim bir tarif hem de yapımı çok kolay malzemelerine bakınca insan'bundan ne olabilir ki ''diyebilir ama hem uzun süre taze kalması hem de tadı itibari ile güzel bir tarif olduğunu gördüm ve paylaşmak istedim..haş haş ile de güzel olabilir bence deneyen olursa haber versin link versin duman uçursun :)
    Hepinizi çok seviyorum teşekkür edip saygılarımı sunuyorum iyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  18. çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  19. Hala deneyen yok gibi görünüyor.
    Bu akşam ben deneyeyim bari. Ama toz maya yok galiba evde, n'apsam???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canısı geç cevapladığım için bağışla helal et hakkını..
      Toz mayayı aldabildin mi deneyebildin mi bilemiyorum..
      Yakınındaysa bakkalınız marketiniz temin et derim,komşun varsa onda var mı diye de sor derim..

      Tarif için tereddütün olmasın,denemediğim tadından emin olmadığım tarifi eklmiyorum rahat olsun için.
      Oldu da denediysen sonucu paylaşırsan sevinirim,sevgiler sana..

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR