9 Ocak 2013 Çarşamba

Kis mevsimi:Meyveler ve Orguler

 

Hayirli sabahlar sevgili dostlarim..ayaz mi ayaz dondurucu mu dondurucu bir hava var disarida..oyle boyle bir soguk degil ustelik..evimin isinmasi icin yakilan sobam durmadan yanmakta..genelde evim soguk diye tabir edilemez ancak boylesine soguk gunlerde daha yuksek kademeye ayarlamam gerekiyor gazin akimini..kis aylarinda disariya pek cikilmaz cikilsa da gidilecek yer yine sicak ve kapali bir ortamdir genelde..cikmayi dolasmayi seven bir yapim var soguk hic bir zaman sorun olmadi dogaya olan sevgim her daim daha agir basmitir su var ki kis aylari denince insanin aklina sicacik bir ev,orguler ve turuncgiller ailesi gelir :) 


Kizim dunyaya tesrif edince normal meyve sicacagini anneme hediye etmis yerine narenciye sikacagi almistim..meyveleri ikiye keserek icine atip cocuklarima her tur meyveyi en dogal haliyle tuketmelerini saglamis oldum boylece..en basarili ve isabetli alis-verislerimden birisidir kendisi..



Havuc,kabak,ispanak,pancar,maydanoz,dereotu, vs..cocuklarin tuketmekte zorlandigi meyve ve sebzeleri portakal,elma,kivi,mandalina gibi meyvelerle beraber bunun icine atar bir yemek kasigi zeytinyagi ilavesi ile kolaylikla icildigini gormek tam bir MUTLULUK!
Zeytinyagi eklememin nedeni ise meyvelerin vitaminleri yagda cozulmesindendir..


Allah'a hamd olsun ki cocuklarim hafif bir nezle ile atlaritlar kis mevsimini..evvela Yuce Allah'a ardindan da bu harika karisimlara,iceceklere borcluyum bu durumu..henuz almadiysaniz evinizde yoksa ilk firsatta almanizi siddetle tavsiye ediyorum..


Kis mevsimi+orgu ormek kazak ormek,sal ormek,patik ormek bolca patlamis misir yemek demek demistim :) yukaridaki karede konu mankenligi yapan sevgili kardesimin sevgili esi var..uzerindeki yaka modeline bittim!!!..kis mevsiminde boynu o kadar guzel isitiyor ki..bunun aynisini ormek istedim..yalniz ben biraz daha yuksek olanini istedim..insallah yakinda boynumdaki yerini alacaktir :)..nasil buldunuz??


Son olarak bucurum Bahar kiz henuz bitmemis olan yastiginin tadini cikarmaya basladi bile..bitmedi diyorum cunku daha eklenecek bir kac seyi var,susu var pusu var..insallah onu da bugun olmadi yarin sizinle paylasacagim..sonucu merak eden :)

Sevgilerimle....guzel gecsin gunumuz insallah..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

21 yorum:

  1. CANIM BİR BARDAK MEYVE SUYU ALABİRMİYİM
    BURASIDA -11DERECE SOĞUK
    KAPLICA TADINI ÇIKARMAYA ÇALIŞIYORUM
    AMA YANIMA HİÇ İŞ ALMAMIŞIM BUDA YAŞLILIK ALAMETİ
    BİRAZDAN ÇIKIP BENDE YÜÜN ALACAĞIM:)
    KİTAPLARI ALMIŞIM ELİŞİ YOK
    HER NEYSE CANIM BENİM HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyve sularim sana feda olsun ablacim :) hayirli cumalar!

      Sil
  2. ohhh sevdim ben bu isi ;))

    YanıtlaSil
  3. resimler ne kadar sıcak, ne kadar samimi çok sevdim:)Hele o bücürük Baharın o duduşları ne kadar tatlı öylee maşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerim onlari!..tesekkur ederim canim,senin sicaklik ve samimiyetin o :)

      Sil
  4. Benim hamarat kuzum 10 parmağında 10 marifet maşallah:)))İmzayı yaptın sayen
    de beğenmene çokkkk sevindim.Şeker Şeylere'de yapmak istedim ama onda olmadı:)))Öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geceleri uzaya da cikiyorum ha bak bunu kimse bilmiyor ;)
      Optum ablacim..eksik olma.

      Sil
  5. Ablam bende bir bardak doğal olndan meyve suyu alabilir miyim.
    Burada soğuk mu soğuktu ancak şimdi öğlye doğru güneş iyice ortaya çıkınca biraz güzel oldu ayaz kırıldı.
    Örgülere bayıldım özellikle boyunluğa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hay hay balim ne demek..boyunluk guzel evet dua et de orebilelim :)

      Sil
  6. boyunluğa bayıldım seninkinide çok merak ediyorum..yastığında süslenmiş halini birde :) bu arada bendede var meyve sıkacağı ama üşeniyorum bebiş olunca aktif kullanırım belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raftan indirme zamani gelince cok faydasini goreceginden eminim canim,yastik bitti bitecek :) sevgiler.

      Sil
  7. Patlamış mısır ve meyve kışın en güzel şeylerden ikisi :)
    Ama seninki dahada güzel taze meyve suyu. O makinenin markası nedirki.
    Boyunluğunu ve yaztığını merak ediyorum bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedir eksik olan biliyormusun canim?..KAR!!..
      Kar da gelse dort dortluk olurum heralde :) makinenin markasi TEFAL,operim..

      Sil
  8. Okadar çok istiyorum ki şöyle radyomu açıp, bir tarafında kar yağan penceremin önünde, huzurla örgü örüp ruhumu dinlemeyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamani var daha bitanem..az daha sabredeceksin insallah Allahim o gunleri de yasatacaktir..

      Sil
  9. O renklerin güzelliği ne bayıldım. Harikalar :) Benim evde böyle beyaz gri ve fuşya pembe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim evde o renklerde :) biz sizde siz bizde kaliyor olmayalim :)))

      Sil
  10. Sevgi'cim aynı durumdayım orta sehpadan mısır patlağı,meyve tabağı eksik etmiyorum.Tabi yün örüyorum.Bu soğukta sanki yünle uğraşmak en iyi el işi:)Battaniyem bitti,kazaklar ,eldivenler ördüm hepsini paylaşacağım.Boyunluk güzelmiş,bence de biraz yüksek örmelisin. SELAMLAR:)

    YanıtlaSil
  11. Ordugun cicileri sabirsizlikla bekliyor olacagim ne de olsa usta isi baskadir ;) ..sevgiler ablam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ya,estağfurullah. O senin güzel düşüncen teşekkür ederim:)Sevgiler:)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR