6 Ocak 2013 Pazar

Portakal soslu tavuk ve Super cekilis!!


Portakal kis aylarinda belki de severek agzimin sulari akarak yedigim dusuncesi dahi icimi vitaminlerle dolduran meyvesidir..
Mumkun oldugunca tuketmeye calisiyorum..cocuklarim da benimle beraber tabii ki..
Bugun ogle yemegine ''Ne pisirsem''diye kivranip dururken yillar evvel not edilmis ama hic denenmemis bir tarifi yapmaya karar verdim..bir yandan da oglum:Anne,farkli bir seyler denesek mi? deyince..hem sart hem farz oldu..
Hizliydi pratikti ve suphelerim dogrultusunda lezzetli bir tarif olmaliydi :)
Evet dostlarim..tavuklarimizi farkli lezzetlerle nikahlamaktan yanayim..hatta bir cok sebze ve meyvelerin etlerimizle pisirilmesinden yanayim..ne var ki tarifler genelde evde bulunmayan en az 1 malzeme icerir ve elenir ya da cocuklu oldugum icin zahmetli gelir iptal edilir..denenmez kalirdi..
Bu oyle degil..
O kadar cok buyuk bir istahla yendi ki..utanmasam tavugun arda kalan kemiklerinin resmini dahi ekleyebilirdim ama utandim :)

Hizlica tarife ve daha da hizlica resimlere gecelim..

Bismillah..



MALZEMELER:


1 tavuk(orta boy)
Tavuk butlari da olur,kanatlari sirti gogsu de olur..ama kemikli olsun yeter ki tamam :)
Kisaca elinizdeki-evnizdeki tavuklari bu sosla nikahlayip sofraya koyabilirsiniz..

1 portakalin suyu
1 elmanin suyu
1 limonun suyu
1 yemek kasigi dolusu bal (hatta 2 de olur)
Yarim kasik tuz
Siviyag

YAPILISI:


Tavuk parcalarini hafifce kizartmak icin tavamiza aliyoruz (maksimum 10 dk)bir yandan da firinimizi 180 dereceye alalim.
Tavuklarimiz kizarana dek meyvelerimizin suyunu hazir edelim..portakaldan bir dilim kaciralim ki tabagimizi suslemede kullanalim.
Tavuklarimiz kizarinca bir tepsiye alip firina verelim (20 dk)
Bu arada suyumuzu isitalim pirincimizi islatalim..(pilavla servis etmek guzel olur diye pilavini da hazir ettim bir yandan)
Meyvelerimizin sularini koyu bir kivam elde edene kadar kaynatalim..
Firindan alinan tavuklarimizi meyve sularimizin icine batirip cevirdikten sonra pilavimizin uzerine yerlestirebiliriz..
Arda kalan sosu da asla atmayin..
Mutlaka ''Sostan biraz daha alabilir miyim?''diyenler olacaktir dostlarim :)

O kadar sevdiler begendiler ki..ben tam olarak doymadan kalktim sofradan..fiziksel anlamda doyuma ulasmadim ama psikolojik anlamda bir annenin cocuklari tok olarak sofradan kalktiginda hissettigi o inanilmaz duygu ile kalktim..

Mutluyum :)

Kolay gelsin..Anneler denesin,kuzucuklar da yesin..ha bu arada..2.5 yasindaki Bahar kizim tavugu elleriyle yedi :))


Sevgilerimle..

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

20 yorum:

  1. Portakal geldi sebzeler daha bi vitaminli pişer oldu :)
    Seviyorum bu mevsimi her bi sevdğim meyve sebze bu aylarda mevcut..

    Portakallı tavuk yapmıştım ama bu usül ile değil bunuda fikir aldım denerim birdahakine ;) tşkler tarif için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersen haber ver olur mu balim ben tesekkur ederim :)

      Sil
  2. http://sihircraft.blogspot.com/search/label/yanfl%C3%BCt

    bu header sanamı ait..
    Çok şekerrrrrr ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O headeri ben yapmadim balim sana katiliyorum cok seker uzerindeki kategori adlari aktif olaydi daha bi seker olurdu ;)

      Sil
    2. ah evett evettt:) içimi okudunnn :))
      ben belki tıklanıyodur belki aktiftir diye mausu gezdirdim durdum epey :)

      Sil
    3. Denersem muhakkak (inş unutmazsam zira dolangeri bayramda yayınlıcam demiştim bak yeni yayınlayabildim oysa bayramdada yapmıştım sende paylaşırmısın demiştin )
      Unutkanlık bu yaşta bu haldeysem 10 yıl sonra 40 lı yaşlarımda düşünemiyom :)

      Sil
  3. Senin post hem güzelleşip hem lezzetlenmiş ama,benim de canım feci tavuk çekti,napıcam şimdi ben?
    Daha yeni yemek yemişim,ders çalışayım diye ps başına geçmişim,ne var ne yok bakayım derken senin tavukla göz göze gelmişim.
    Daha da kafama yerleşti bu nefis tavuk,ders falan girmez artık:)
    Hediyeye bayıldım ama, fikir üretemedim balım :)
    Katılımcılara bol şans.
    Sınavım var haftaya, senin duaların çok önemli benim için.
    Hatır edersen,kendimi güvende hissedebilir,daha bir huzurla girebilirim sınava :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli olur insallah canim Allah yardim etsin Fetih suresini okuyacagim sen de oku insallah zihin acikligi verir Allahim yardimcin olur..tarif cok guzel ilk kez yaptim ama hep yapilacak artik ;) sevgiler.

      Sil
  4. Kuzum iki gündür çok rahatsızım doğru dürüst bir şey yiyemedim o nefis tabağı alabilirmiyim lütfen:)))Ellerine sağlık çekilişte bol şans öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacim cok gecmis olsun gecicidir insallah sana da ugrayamadim insallah gelecegim bagisla beni,tabak senindir ablam lafi mi olur sen yeter ki begendim istiyorum de :) senin fikrin onemli usta :)

      Sil
  5. Selam olsun sana güzel arkadaşım özledim... seni okumayı sana yorum atmayı... değişik tadları denemeyi severim ama yemeğin içinde meyveyi pek sevmem gibi geliyor nedense ama sen denediysen eminim vardır bir hikmeti denenmeli listesine alacağım hemen :) bu arada o tahmin yarışmasına bende katıldım ama sanırım ablamız yorumları yayınlamıyor dimi yazmıştım bende bir şey acep benim ki mi yayınlanmadı diye düşündümde bu arada hediyede pek güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleykumusselam Ozgem kuzum..ozlettin kendini canim benim..denersen tarifimi haber ver merak ederim ben :)
      Melek ablam tahminde bulunan arkadaslarin yorumlarini son gun yayinlayacagini soylemisti seninki de beklemededir balim,opuyorum kuzum benim fazla acma arayi tamam mi bitanem kuzum benim :)
      canim :)

      Sil
  6. Havuç ta diyeceğim lahanada bloğu yorum delisi edeceğim çok merak ediyorum ben ya ne olabilir bu gece kesin rüyama girecek , bu arada merak ederken ben tavuğu yemişim canım kusuruma bakma sana kalmadı yenisini yap:)))
    ama için rahat olsun çok lezzetliydi:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyemessssinnnn dedirtirtirtttmem!! :)))
      Girdi mi ruya da gordun mu paylas benimle soyle kardesine :)
      Yakindan da yediririm insallah biricigim:)

      Sil
  7. Canım,sen yemek tariflerine ağırlık ver..Çok güzel tarifler veriyorsun anlatımın süper. Headerı ekledim eleştirilerini bekliyorum.Daha yeni tamamladım:)Hayırlı geceler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yapamazsam ablacim,hem siz o isi daha iyi yapiyorsunuz ben beceremem becersem de surduremem heralde iyi boyle ya ablam,boyle kalsam olur mu :)
      Headerini gordum,yakismis hemde coooh :)
      Hayirli olsun ablacim sevgiler..

      Sil
  8. Tavuk nefis görünüyor,ellerine sağlık,limonlu yapıyorum portakallı denememiştim not aldım en kısa zamanda deniycem.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakallisi da guzel oluyor bende annemden gordugum gibi limonlu yapiyordum,insallah kizim da annesinden gordugu gibi portakalli yapar,tariflerimiz boylece renk doku ve farkli tat kazanacaklar,sevgiler Keyifli sofram :)

      Sil
  9. Tavuk harika görünüyor. Karınımı acıktırdın :) Ellerine sağlık. Çekilişte ben pancar demiştim ama tutmadı :) Hadi bakalım hepimize bol şans ama başka tahminim de kalmadı çok iyi düşünüp öyle cevaplamam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkini helal et,en kisa zamanda yap..cekilisi merakla bekliyorum gerci Melek ablam herseyi koyabilir,sogan dahi koyar da icine tadina doymaz insan bilemem kii bir kez daha tahmin edebilirsin canim.. :))

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR