25 Ocak 2013 Cuma

Eski dukkanlar ve bir nasip


Carsidaki islerimi halletmek icin kizimla birlikte ciktik dun evden..ve ne zamandir resimlemek istedigim 3 dukkani nihayet resimleyebildim..yukaridaki karede eskiden cok meshur/sehrin en eski ve ilk acilan kitapciyi goruyorsunuz..ne yazik ki artik kapali..icinde tozlanmis kitaplar duruyor,kitaplarin yaninda sahibin evde tutmak istemedigi veya evde yer tutmasini istemedigi kullanmadigi esyalar var..aci..


Burasi ise bir kuafor salonu :) eski dokuya asla zarar verilmeden kapisi penceresi eklenmis..pimapen olmasaydi ya..lutfen..


Sabahin erken saatleriydi..burasi bir lokanta..ne yazik ki acik halini resimleyemedim..

Resimlemek istedigim daha bir cok yer vardi,ama bebek arabasini almadan cikmistik,yurumesini istedim kizimin,dolayisiyla da fazlaca oyalanmadan cekebildim bu kareleri..bu tur yerler ve mekanlarin sayisi oldukca fazladir..sehrin devasa apartmanlarini gostermek istemiyorum,buyuk alis veris merkezlerini de..hem soguk hem korkunc geliyor bana bu betonlu govdeler..sanirim 10 apartman sahibi dahi olsam yine kucuk bahceli bir evde kalmayi tercih ederdim..


Bu hafta Nietzche haftasi..yanlis yazmis olabilir..ne cok okurdum kendisini eskiden..kitaplari,onun hakkinda yazilanlari bir bardak su gibi bir an evvel icime almak isterdim..sonra hayatim Islam ile tekrar dizayn edilince baktim ki..kufurdur sozlerinin bir cogu..hatta tehlikelidir yazdiklari..gozu kara bir gaflettir belki de..bir daha okumadim..
Ornek olarak bir sozunu eklemek isterim simdilerde okudugumda beni kendisinden uzaklasmanin ne kadar dogru oldugunu ispatlayan: ''Ancak dans edebilen bir tanriya inanabilirdim''
 

Ve bir nasip istedi dost..
Bana da ''Bu gunun nasibine bakalim''derdi Melek ablam..bu kez Burcu arkadasim ''Kucuk seyler yoktur kitabindan nasibime cikani okur musun''deyince..karsiya bu sayfa cikti ..


Hava hircinlasti bu sabah..teldeki damlalar yagmur suyu ama daglara bakinca parca parca kar iniyor yagmurla bir arada..bilmem geceye beyazlar mi bu sehir,bilmem boyuna islanir mi yine sokaklar..su var ki evdeyiz bu gun..bundan da dune kiyasla cok cok memnunum..


Herkese guzel bir haftasonu dilerim..

Sevgilerimle..


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

16 yorum:

  1. Yazık..Sahip olduklarımızın kıymetini bilemiyoruz. Bu tür eserleri aslına uygun restore etmek çok mu zor acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor degil be balim ama iste en tarihi yapiya moderniteyi sokmakla yanip tutusuyoruz heralde ondan..uyduruk olmayi boyle elde ediyoruz..uzucu..

      Sil
  2. Dükkanlar harika! Kuaförün cam ve kapısı ahşap ya da demir doğrama olsaydı daha doğal görünürdü. Ben de bahçeli bir evim olsun, beyaz parmaklıklı merdivenlerim olsun isterdim. Ben senin yerlerini boyadığın o balkonunu ve arka bahçeni çok kıskanıyorum biliyor musun? Neden mi? Çünkü ben senin o ürkerek baktığın devasa apartmanlarda ve onlarla kaplı sokaklarda oturuyorum ve çocuk büyütmeye çalışıyorum. Çocuklarım bir bahçede koştursunlar isterdim, kızın çok şanslı bu yüzden.
    Nasibim için teşekkür ederim. Çok iyi geldi bu bana. Düşündüm, doğruydu..
    Ne güzel fotoğraflamışsın o yağmur damlalarını. Bu yazın iyi geldi sabah sabah :) Teşekkürler can..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcum,o postun ardindan ve senin bahceli evleri seviyorum deyisinin ardindan inanirmisin ki merdivenlere ne zaman baksam hep sen gelirsin aklima..dilegim o ki bir gun kendin gel evime,sadece aklima degil can :)
      Sarildim.

      Sil
  3. Eski yapıları severim ben de, hepsi kendi hikayelerini anlatır bana.
    Hayırlı hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fadis..tatlim guzel kalplim..konusabilseler kimbilir neler dokulur..
      Tesekkur ederim canim sana da mutlu bir haftasonu diliyorum canim.

      Sil
  4. hic birsey gecmise duyulan özlem kadar aci degil .
    baktikca ic gecirdigimiz alti üstü dört duvarlar bile olsada icinde neler barindirdigini bildikce deger kazaniyor yada kaybediyor
    ya sahip cikmak !iyisi ile kötüsü ile .. kolay degil yürek ister
    gecmisini bilmeyen kendini nasil bilir? bulur?
    nasip ise cok düsündürür insani hergün yeniden dogdugunu his edersin
    seviyorum seni
    tezatlarini, bakisini, düsünüsünü, aktarisini iyiki varsin
    kendini sorgulamaya vesile olan insan
    bak dört duvar nerelere götürdü ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha vardi yazacaklarin hissediyorum..neden cektin geriye ablam..
      Bilemiyorsun ne guzel yansiyor icindekiler bu tarafa anlattikca..
      Mahrum etme :)
      Bidenem..

      Sil
  5. Kitapçıyı sevdim.
    Keşke buralarda olsa, verse bize
    Temizlesek, düzenlesek sonra hizmete açsak
    Dostların gelip gittiği,
    Ruhu dinlendiren müzikler eşliğinde kitaplar arasında kaybolsak.
    Arada bir sohbetler etsek
    Çayımıza, kahvemize küçük tatlar katsak....
    Ne güzel olurdu, diye düşündüm biran:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shane sahane bir fikir!ne guzel olurdu,sehrimizde turkce kitap satan hic kimse yok ustelik!

      Sil
  6. Plastik pimapenlerle tahta ahşap çerçeveler de tarihe karışıyor.
    Tıpkı tahta gibi sağlam insanların kaybolup,yerini plastik kopyacı insanların aldığı gibi!!!

    Anne kız güzel paylaşımınızın ardından bu güzel paylaşımınızı bizimle de paylaştığın için o güzel yüreğine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni cok uzduler..biliyorum!..
      Yanlarina da kalmaz..ilahi adalete sonsuz guveniyorum..
      Rahatla ve havale et..
      Oyle guzel duzeltir ki Allah'im..hem rahatlatir hem verir hakkini..guven!..

      Sarildim guzel ablam tesekkur ederim.

      Sil
  7. ne harika yerler. neresi ki burası çok merak ettim..
    nietzsche'yi okurum ben hala. çok da severim. babasının rahip kendinin ise "inançsız" oluşu da garip bir ironidir mesela. çoğu şeyi aşmış bir filozof olduğunu düşünüyorum, naçizane fikrim tabii ki. o söz böyle buyurdu zerdüşt de vardı yanılmıyorsam "şimdi hafifim, şimdi uçuyorum, şimdi kendimi kendi altımda görüyorum, şimdi bir tanrı dans edip geçiyor içimden.." şeklindeydi. aslında bahsettiği gerçek bir tanrı değildi tabii ki. demeyin yine de öyle. okunsun, düşünmeye itsin insanları. tabii ki hiçbirimiz inançlarından vazgeçecek değiliz. ama gerçekten güzel şeyler yazdığını da göz ardı edemeyiz değil mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emilia'm tatlim..Burasi Bati Trakya?Yunanistan Iskece sehridir..
      Nette Xanthi diye aratip gorebilirsin..

      Nietzche\ye gelince..
      Kisiye kalmis bir seydir balim..derin bir konudur da bana gore..sinsiligi var cunku,saptirici..inan ki..
      Kufre surukleyebilir gizlidir de anlayamiyor insan..kotulemek degil niyetim..ama bana gore suphe uyandiran veya sakincali hersey uzak kalmali.

      Sahsi fikrim be balim ;)

      Sen cancagizin ne istiyorsa oku..

      Sevgiler..

      Sil
  8. Canım Sevgim,
    Rahat rahat okuyayım dedim, anca geldim.
    Senin bu yazıların beni başka bir dünyaya götürüyor cancağazım.
    Sanki o şehir benim için büyülü bir şehir oluyor...
    Gezen sen değilsin de benim.
    Çok güzel hepsi.
    Buralarda da var eski yapılar, ben de çok severim arada gezmeyi...
    Ama buradan oraya bakınca sanki daha esrarengiz...sağını solunu görmüyorum ya, herhalde ondan.
    Kendim gezerken o ruh haline hiç giremiyorum...
    Canım sağol, açcan mı kitapçıyı?
    Göndereyim mi sana benim girişimci yanımı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda kitapci icin degil de..sana cidden sahane bir is teklifim var ama bos olamadim ki acip detaylarini konusayim..
      Sevdem..

      Sen yaparsin ;)

      O turden..ve de kolay!..

      Seviyom..

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR