1 Ekim 2012 Pazartesi

Kısa ilginc genel kültür bilgilerim var


Hem ilginçtir bazen hem hafizamızda olanları tekrar okuyunca bilgimizi tekrar tazeleyince ''vay be''dedirten bilgiler vardır hani..
Biri sorsa cevaplayamayacağımız güzel bilgilerdir bunlar..
Oğlum için bir şeylerin arayışındayken buldum ve sizinle de paylaşmak istedim..

                       ***

Bir futbolcu topa her kafa vuruşunda, beyninde 1000 hücre öldürür.

Güneş, ısı verdikçe küçülür.

Antik yunan'da doğmak ve ölmek yasalara aykırıdır.

Medine'deki hz. Muhammed camii, 30 futbol alanı büyüklüğündedir. 2000 mermer sütunu, bir asansörü, açılabilir bir açtısı vardır. Dünyadaki en büyük air-condition sistemine sahiptir

Ahtapotun duyguları, renkleriyle belli olur. Beyaz korkuyu, kırmızı sakinliği ifade eder.

Bir karınca yuvasına günde 2400 böcek taşır.

Dört satır okuduğunuzda dünyada, 40 insan ve 700 milyon karınca doğmakta, 30 insan ve 500 milyon karınca ölmektedir.

Kıta isimlerinin hepsi aynı harfle başlayıp, aynı harle biter.

Bir dolunayın görülmediği tek ay 1865 şubat'tır.

Sadece dişi sivrisinekler ısırır.

Bilardo topu, sıkıştırılmış kağıttan yapılır.

Konya, hollanda'dan büyüktür

***

Nasıl?..ben çok şaşırdım bunlarınarasında ve içinde sadece kıtaların A harfi ile başlayıp bittiğini biliyordum..

Siz en çok hangisine şaşırdınız veya ilginç buldunuz?



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. Evet bende en çok onda aa çektim sanırım sonradan fark ettim.Dolunayın görülmediği tek ay da ilginç :)

    YanıtlaSil
  2. bunların sadece üçünü biliyordum. aslında severim bu tarz bilgileri fakat sadece üçünden haberim varmış. kimbilir bilmediğimiz neler neler var

    YanıtlaSil
  3. cahil oldugumu ilginc buldum nurum ;))
    sagolasin
    arada yap bunu bir kova sóguk su gibi geliyor beynine insanin

    kokladim

    YanıtlaSil
  4. Bir karınca yuvasına günde 2400 böcek taşır.
    buna şaşırdım hemde sevindim :))
    Annemlerin yazlık ev bahçeye açılıyo doğal olarak böcek çok oluyo :)
    bol bol karınca besliyimki evde böcek kalmasın :)
    Rabbim nelere kadirsin....
    Güzel bi palşayım olmuş ellerine sağlık arkdşım..

    YanıtlaSil
  5. ne tatlı bilgilermiş yahu teşekkürler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR