8 Ekim 2012 Pazartesi

Siradan sanirsin belki ama bunlarla sevap kazaniyorsun


 Efendimizin(s.a.s) sogani yikadigini duyunca bir an duraksadim..duygulandim,sevindim..burnumun diregi sizladi..genelde sogani kullanmadan once bende yikiyordum cunki..cunku boylesi bana daha dogru geliyordu..ardindan yemegin ardindan tatli yeme aliskanligim geldi bunun ardindan kiyafetlerimi cikarir cikarmaz katlamak..
Bunlarin hepsi sunnetmis meger..hepsini her gun defalarca veya en az bir kez yapiyoruz..
Rabbimin hikmeti merhameti ve sevgisi degil midir bizi bu guzel elcisiyle terbiye etmesi,yol gostermesi ve en ufak davranisindan dahi sevap kazandirmasi..

Oku bak neler yaparak farkinda olmadan sevap kazaniyomusuz meger..

 
Akşam bulaşık bırakmamak

  Yerde yemek yemek 

 Kıyafeti katlamak 
 
 
Su içerken kıbleye yönelmek
Suyu üç yudumda içmek 
 
 Çatlak bardaktan su içmemek 
 
Gunluk yaptiklarimiz ve adetimiz olanlar da var mesela..
 
  1.  Kibirlenmemek, hediyeleşmek 
  2.  Birbirinin kusurunu örtmek 
  3. Arkadaş ziyaretinde bulunmak
  4. Çalışmak
  5. Hal hatır sormak
  6. Pazarlık yapmak
  7. Artık bırakmamak
  8. Misafire ilgi göstermek
  9. Birbirini sevmek
  10. Çocukların başını okşamak
  11. Sevdiğini söylemek
  12. Yastıksız yatmamak
  13. Sohbet etmek
  14. Affetmek
  15. Sessiz ağlamak
  16. Yerde yemek yemek
  17. Ekmeği elle koparmak
  18. Kıyafeti katlamak
  19. Koşmamak
  20. Koku sürmek
  21. Çalışmak
  22. Teşekkür etmek
  23. Yemeklerin ağzını kapatmak
  24. Yünlü güzel elbiseler giymek
  25. Saç uzatmak
  26. Saç kısaltmak
  27. Saç örmek
  28. Sadaka vermek gibi..

Guzel anlamli ve faydali bir listedir..buraya tiklayarak tumune bir goz atmanizi kesinlikle tavsiye etmek istiyorum canlarim..


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

30 yorum:

  1. Şüphesiz Kuranda ve Allahın resulünde bizim için örnekler vardır.
    Rabbim ona hakkıyla kulluk edenlerden ve Rasulünün sünnetine tabi olanlardan kılsın bizi.
    Güzel bir hatırlatma oldu... Sağolasın...

    YanıtlaSil
  2. canım evet bazılarını bizlerde günlük hayatımızda yapıyoruz ama Allah Peygamber efendimizin tüm sünnetlerine uymayı nasip etsin bizi şeytana uydurmasın.
    paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah Sultancim mumkun oldugu kadar aliskanlik edinmek lazim.

      Sil
  3. emeğine sağlık çok güzel ve faydalı bi paylaşım olmuş
    gün içinde yaptığımız basit şeyler bile sevap kazandırıyomuş bize yapıodum ama biçoğunu bilmeden yapıomuşum artık daha dikkatli olacağım allah razı olsun emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canim bende bir cogunu bilmeden yapiyormusum meger okuyunca hem sasirdim hem sevindim..
      Muhabbetle,tesekkur ederim.

      Sil
  4. ve her bir sünnetin bugün ki şartlarda mantıkla açıklanabilirliği var, mesela çatlak tabaktan yemek çatlağın arasına kaçan yişyeceklerin bakteri üretmesi sonucu hastalanmamak, hamdolsun a.s.v.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuz sukurler olsun bitanem..sarildim sevgiler gonderiyorum :)

      Sil
  5. hepsini biliyordum da soğanı yıkamak konusunda ben de çok şaşırdım.. bilmiyordum sünnet olduğunu. rabbim cennetine girelim diye bu kadar uğraşırken hala nankörlük etmemiz ne acı. bak iyi ki bloğunu kapatmamışsın, kapatsaydın şu an silkinip kendime gelmek yerine grafitten grafen dioksit eldesini araştırıyo olucaktım. gerçi bunu maalesef her halukarda yapmam lazım ama sıralama değişti, çok iyi oldu(:

    seviyorum seni. iyi ki kesişti yollarımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sev beni :)..o dedigini nasil ediyosun bilmem ama kolayliklar diledim kedimmm..

      Sil
  6. Sevap kazanmak işte bu kadar basit ve kolay dimi :))Ama koşturmacaya kapılıp gitmekten çoğu şeyler gibi bunlarında farkında olmadan yaşayıp gidiyoruz işte.
    Teşekkürler hatırlattığın için
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iste bu kadar basit!..evet canisi..ama niyet onemli iste..niyetle ve suurlu yapilan hersey guzeldir..
      Sevgiler :)

      Sil
  7. CANIM PAYLAŞIMLARIN EN GÜZELİ İLE KARŞIMDASIN
    EVET HEPSİ BİLDİĞİMİZ ŞEYLER
    MEVLAM SÜNNET NİYETİ İLE SEVABINI ÜMİT EDEREK YAPMAYI NASİP ETSİN HEPİMİZE
    BİZ GEÇENLERDE KIZIMLA BİR UYGULAMA BAŞLATTIK
    HER HANGİ BİR SÜNNETİ BİR HAFTA ÜSRE İLE ÇOK DİKKAT EDEREK YAPALIM DEDİK BÖYLECE TEKRAR EDE EDE ALIŞKANLIK HALİNE GELMESİ İÇİN
    ÇOK İYİ OLUYOR
    CANIM ALLAHA EMANET OL
    HAYIRLA KAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim bu tur guzel aliskanliklarinin devamini getirmeyi nasip etsin,sayilarini artirsin insallah,sevgiler ablacim tesekkurler.

      Sil
  8. Ya bana guleceksiniz belki ama soğanı kabuğundan soyunca yıkamak dimi.yani onu herkesin yaptığını düşündüğüm için acaba kabuğu ile yıkamak dan mı bahsediliyor öyle bişey yapmiyorum çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacim bilmiyorum canim..ben genelde kabugunu soyduktan sonra yikarim..ama emin olmak icin hem kabuguyla hem de soyduktan sonra yika :)

      Sil
  9. Çok güzel bir paylaşım olmuş.Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  10. Ben de yemek yaparken soğanı yıkarım. Hepsini okudum. Çok güzel paylaşım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Kıymetini bilmediğimiz çok güzel ve kolay bir dinimiz var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolaylastirin,zorlastirmayiniz hadisi geldi aklima..tesekkur ederim canim sana katiliyorum.

      Sil
  12. Evet mesela siselerin agzini kapamak, yemeklerin agzini kesinlikle örtmek, sicak yememek, kapiyi kapali tutmak, sag elle yemek yemek gibi bir cok sey, tesekkürler ayrica benim bilmedigim bir cok seyi bizimle paylastigin icin canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Neslicim,bu niyetle yapalim artik bunlari ki kazanalim sevabini insallah,sevgiler.

      Sil
  13. gerçekten içgüdüsel olarak yaptığımız birkaç şey var, ben de sevindim:)
    ama elbette dikkat etmemiz gereken birkaç şeyi de öğrenmemize vesile oldunuz teşekkürler, Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fitratimiza eklidir hersey canim..niyetimizi canli tutalim insallah,sevgiler.

      Sil
  14. Sayfanıza tesadüf eseri girdim...iyi ki de karşılaşmışım degmesinyagliboyayla :) Allah razı olsun güzel paylaşımlarınızdan dolayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ecmain..hosgeldiniz,cok memnun oldum guzel yorumunuzdan dolayi..

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR