31 Ekim 2012 Çarşamba

Şeyh Zayed Camii-AKLIMIN DURDUGU AN


Sevgili okuyucularim canlarim..
Kalbin icinde saklanan guzellikler vardir..ve an gelir bu guzellikleri ifade eder insan..
Cesit cesit ifade sekilleri vardir..
Insan hissettigi duygulara gore yasar..uretir..gelisir..
Ask var ise..o zaman insan en guzel varligin nasil oldugunu haykirir..elleri,gozleri sesi ve cogu zaman kalbiyle..
Sizinle benim icin Allah askini Islamin guzelligini cok guzel ifade eden bir yapi ve ardindan da gorsel bir solen ile paylasmak istiyorum..
Resimler cok guzel,evet..ama ekledigim video o resimlerin yaninda inanin..bir hic kalir..
Resim ve videodan sonra(2.23 sn)..duygularinizi yazmayi sevgiyle rica ediyorum dostlarim..

Buyrun..once resimler..


 Şeyh Zayed Camii

Dünyanın sayılı büyük camilerinden biridir.





 BAE'nin kurucusu, 2004'te vefat eden eski Devlet Başkanı Şeyh Zayed Bin Sultan El Nahyan'ın anısına, 2007 yılında ibadete açılmıştır.




 Cami, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu çok sayıda ülkeden getirilen farklı malzemelerle ve 38'den fazla tanınmış inşaat şirketinden 3.000 işçinin çalışmasıyla 13 yılda tamamlanmıştır.


 

 Caminin ilk mimari tasarımcısı Faslı olmakla birlikte, yapım aşamasında birçok değişiklik yapılmış, dış duvarları geleneksel Türk motifleriyle süslenmiştir.


  
Ana bölümdeki dünyanın en büyük avizesi ise 10 metre çapında ve 15 metre yüksekliğinde olup, 9 ton ağırlığındadır.


 22.412 metrekare alana sahip Şey Zayed Camii'nde 40 bin kişi aynı anda ibadet edebilmektedir.
 

Hat Sanatçımız Hasan Çelebi'nin çalışmaları da caminin dış duvarlarını süslemektedir.


Muhtesem bir camii..cok buyuk bir zevk,sevk azim ask ile bezenmis bir ortam..mutlaka gidilmesi gereken yerlerden biridir..
Bakmaya doyamadigim sayilarinin artmasini arzuladigim yapilardan bir ornektir..

Simdi de gorsel bir solen paylasmak istiyorum..
Tavsiyem..

Tam ekran ve sesli olarak izlemeniz..



 Sevgilerimle..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. güzel gerçekten de. umarım içi de doluyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle bir cumle kurmussun ki Mehtabim okuyunca dusuncelere daldim..insallah doluyordur bitanem.

      Sil
  2. Bayildim bayildim bayildimmmm, cami degilde kücük bir cennet yapilmis sanki. Cennet nasildir acaba ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orneklerine bakilirsa muhtesem olmali..en azindan :)

      Sil
  3. Biraz önceki yorumum fotograflaraydi, simdide videoya ; nefesim kesildi desem inan.

    YanıtlaSil
  4. geldim gittim baktim sevgim
    Allah icin olan ,ona ait olan neden muhtesemdir
    her haliyle muhtesem essiz
    gitmeyi orada namaz kilmayi nasip eylesin yaradan
    tüm dileyenlere
    bu postlarina ara verme güzelliklere vesilesin

    YanıtlaSil
  5. ne güzel.
    duymamıştım daa önce.
    :)

    YanıtlaSil
  6. bugün blog eklentileri için bloogunda dolaşırken bu muhteşem paylaşımına rasladım ve yazmadan geçemedim o muhteşem yapıyı görmek nasip oldu ,görmek nasip oldu diyorum çünkü gönül isterdi ki namazda kılabileyim fakat namaz kıldırmıyorlar başka bölümlere yönlendiriyorlar camide sadece cuma günleri yerel halk namaz kılabiliyorlarmış rehberimiz bile bilmiyordu taki namaz kılmak için turistlerden yer bulamayınca oradaki görevliden yardım istediğimizde öğrendik .hala içim acır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SubhanaAllah gidip yakından görmeyi nasip etmiş Allahım ne kadar sevindim bende gitmiş gibi oldum siz böyle yazınca..yorumun sonrasında yazdıklarınız içimi burktu..secde edilemeyecekse kıymeti ne derece değerli olur bilemiyorum ki..camilerimiz müze gibi olmamalı..
      Allah razı olsun,sevgiler.

      Sil
  7. Maalesef "bu video mevcud değil dedi" bana. :(
    Fakat cami gerçekten çok güzelmiş.
    Ayrıca tasarımla ilgili bütün paylaşımlarınız için teşekkür ederİm.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR