10 Mart 2012 Cumartesi

Güzel bir blog için ne yapmalı

Blog bir akım bir modayken günümüzde blog kişisel bir platform dışında kendimizi ifade etme sesimizi duyurma paylaşım mekanına dönüşmüş vaziyette güzellikleri artıran dostlukların kurulmasına sebep olan bir yer değil de nedir?
Blog evimizin bir odası gibi..kabul günü gibi ve şüphesiz çok emek verdiğimiz sevdiğimiz bir şeydir..
Blog dünyasında,yarının yazar adayları blog tasarımcıları blog dünyasını değiştiren güzelleştirenler tasarımcılar şairler aşçılar ve binbir çeşit yeniliklerin yeşerdiği bir yerdir.
Peki sizin blogunuz ne durumda..sevilen severek okunan ziyaretçisi çok yorumlayanı oldukça fazla mıdır?
Emeklerinizin karşılığını alıyormusunuz veya almak istiyor ama bunu nasıl yapacağınızı bilemiyormusunuz?
Blog yazmak hem eğlenceli hem güzeldir..profesyonel olmak şart değil tam aksine amatörlük kokan postlar ve resimlerdir blogu blog kılan..
Bloglarımızın daha kolay daha güzel daha okunası ve ziyaret edilesi olmaları için ve ziyaretçilerimizin bizden memnun blogumuzda rahat etmesi için dikkate almamız gereken bir kaç husustan bahsedeceğim..

Blogumuzda olması-olmaması gereken husular:

1)Autoplay müzik!
Autoplay müziği kapatın..ziyaretçilerinizle paylaşmak istediğiniz müziği istedikleri zaman dinleyebilmeleri lüksünü sunmalısınız..autoplay değil manuel müzik çalarları tercih edin.

2)Şirin janjan'lı rengarenk eklentiler gerçekten çok güzeller ama gözleri rahatsız ettikleri de bir gerçek..özellikle postunuzu okumak için gerçekten büyük bir çaba sarf etmeye çalışan birinin gözünde yanıp sönen şirin bir meleğin vazgeçtirici özelliği olduğunu da unutmamak lazım.

3)Hoşgeldin! Merhaba! Günaydın!
mesajını blogumuza girer girmez  ziyaretçimizin yüzüne yapıştırmak niye?Pop-up mesajları kaldırmak evimize gelen misafirin önünden havlayan köpeği bağlamak gibidir..her sayfa değişiminde karşısına çıksın her kapıda havlamasını kim ister?

4)Yorum yalvarışı-Yakarışı:Lütfen yorum bırakın yorumsuz olmaz yorum bırakmadan bırakmam diyen vurgulayan resimler yazıları kaldırın..
Ev örneğini bir daha vermiş olayım..kapınızda oturup ''Lütfen evime gelin misafirim olun''demek istermiydiniz?
Yorum yapmak hem çok güzel hemde ödüllendirme verilen emeği takdir etme şeklidir kabul.
Ama şunu da akılda bulundurmamız yorum aşkımızı yatıştırabilir..
Sizi okuyanlar mutlaka varıdr,yorum yazmayyı sevmeyenler de vardır mutlaka..yorumlayanlar ise blogumuza renk-hareket ve anlam katar.
Lakin biraz zorlar gibi biraz dayatır gibi yorum yapmalarına teşvik etmek belki de tam aksine sebep olur diyebilirim.Yöntem biraz yanlış gibi dostlar.
Yorumlamak isteyen zaten yorumunu yorum kutusuna bırakıp bizi mutlu edecek emeğimizi takdir edecektir,emin olun.

5)Aynı konular aynı konular
Bir çok yerde yayınlandığı bir çok yerde ilgi gördüğü için yayınlamayın postunuzu yani aynı postu.
Kopyala yapıştır yöntemineyse hiç değinmiyorum-ne ayıp bişey..
İlgili veya ilgi alanınız olan bilgi sahibi ve hakim olduğunuz konular üzerine post hazırlayın..
İçten samimi olun,sırıtmak şımartmak zaman zaman iyidir sevildiğimizi biliyorsak daha rahat davranabiliriz belki ama her zaman değil..tatlı bir resmiyet sizi hem sevdirir hem saygı duymalarını hatta sizi daha sık okumalarına sebep olabilir.
Hayatta tatmin edemediğimiz duygularımızı ziyaretçilerimizin tatmin etmelerini beklememek lazım bu yanlış bir beklentidir.
Postlarınızın fazla uzun olmamalarına özen gösterin uzun postlar genelde başı ve sonu veya yorumlardan ilham alınarak yorumlanan postlardır okunmayan postlardır...uzun yazmak kaçınılmaz ise aralarına ziyaretçiyi eğlendirecek veya sıkılmasını önleyecek resimler ekleyebilirsiniz.
Özgün olmak sizi sevdirecektir özgün ve samimi olmak yazarlığınızı geliştirecek blogunuzdaki paylaşımları tatlandıracaktır.


6)Anasayfada kocaman devasa resimler.
Bekle bekle yüklenmiyorsa blogunuz size bile bir hata vardır demek.
Görsel olarak resimsiz blog bir boştur biraz renksizdir evet tabii böyle olmak bilinçli bir seçimse sorun yok ama blogunuz hem renkli hem resimli olmasını istiyorsanız anasayfaya resimlerinizin boyutu ekranı kaplamayacak,yüklenmesi zaman almayacak büyüklükte olmasına özen gösterin..
Anasayfadaki konu sayısı da çok önemli 3 ila 5 konu aşağıya çekilerek gezilen bloglarda ideal bir sayıdır..
Blogunuza üste çık'ma kolaylığını da eklemek ziyaretçiyi rahatlatacak sizi daha çok sevdirecektir.

7)Hakkımda ve Profil
Sizi okumayı seven ziyaretçi mutlaka Hakkınızda bir şeyler bilmek isteyecektir.
Bir resminizi eklemek veya hakkınızda kısa bir bilgi yazarak kendinizi tanıtmak ya da blog yazma amacı ve sebebini açıklayan bir kaç mısra eklemek samimiyetinizi artıracaktır.
Size ulaşmak isteyenlere kişisel posta adresinizi kullanmak istemediğiniz takdirde blog adına açılmış bir mail adresi ile bu imkanı sunmak da ayrı bir güzelliktir.

8)Reklamsever blogcu.
Blogumuzdan para kazanmak Blogger'ın bizzat bize sunduğu ve teklif ettiği bir imkandır..
Reklamlara evet ama kandırıcı şaşırtıcı kafa karıştırıcı rahatsız edici reklamlara hayır.
Tıklamalara gizlenmiş reklamlar çok çirkin pop-up reklamlar rahatsız edici ve iticidir.
Blogunuzun görünen ama ziyaretçiyi rahatsız etmeyen reklamın yayını kimseyi huzursuz etmeyecektir hatta dilediğiniz ilgiyi görüp tıklanabilecektir.

 9)Şablonunuzu oluşturun veya hazır seçin.
Şablon blog blog şablon demektir bir bakıma.
Görünümüze önem verip Şablon tasarımcısından renkleri ebatları uyumlu göz yormayan güzel şablonlar oluşturabilirsiniz.
Bunu yapmakta zorluk çekenler hazır bir şablon kullanmayı deneyebilirler.
Son zamanlarda üretilen şablonlar ise profesyonel bir site kadar düzgün ve güzeller,tavsiye ederim..




 Not:Postun amacı daha güzel bir blog daha okunası postların yayınlanmasına teşviktir.
Hiç bir şekilde şahsi bir çıkar incitici sözleri süsleyerek dile getirmek veya söyleyemediklerimi yan bir yol ile ve farklı bir dil ile anlatmak değil.


Evimiz ve kalbimiz kadar sıcak bir blog oluşturmak ve yazmak dileğiyle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

20 yorum:

  1. çok güze, ve faydalı bir post olmuş canım..
    bu nadide paylaşım için çok teşekkürler..
    huzur dolu bir pazar günü dilerim..
    sevdiklerinin yamacında olduğu;)
    muhabbetle.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Ayşegül..Sana da güzel bir gün diliyorum canım..

    YanıtlaSil
  3. sevgiciğim yine harikala bir post olmuş yazdıkların çok doğru birşey bencede
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  4. Hepsi çok önemli konular olmuş ellerinize sağlık, blog hakkında bilmediklerimizi takip ettiğimiz en güzel yer sizin adresiniz zaten :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sultancım günaydın canım teşekkür ederim..
    Yasemin sana da günaydın kuzum sevgilerimi gönderdim..saolasın takip etmeye devam et o halde :)

    YanıtlaSil
  6. Ya ben bayılıyorum böyle bloglar hakkında yazdıklarınıza :)
    Hani bilmediğim o kadar çok şey varmış ki :))
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. olmaması gereken bi kaç şeyi yapıyorum galiba..müzik konusunda falan:) ama ne yapalım ,hayatta her zaman olması gerekenleri yapmıyoruz;)bu da bizim kendimizi ifade şeklimiz..yine de faydalı buldum yazınızı ..

    YanıtlaSil
  8. Çok doğru konularin altını çizmişsin. Katılmamak münkün değil sana. Özellikle yemek blogları 10 larca post koyuyor ana sayfaya açılmak bilmiyor. Sıkılıp çıkıyorum. Yorum bırakırken doğrulamada yorum bırakmayı çok engelliyor ki ben ondanda sıkılıyorum. Bir konudada daha haklısın yorum az diye okunmuyor değil bloglar. alıngan olmamak lazım ben sana yorum yazıyorum sen yazmadın küstüm diyip yorum yapmamak çocukça. Ben listemde okumadığım blogu eklemiyorum. listemdeki tüm blogları okuyorum hergün ama hepsine yorum yazmam mümkün değil. Bütün günümü pc başında geçirmem lazım:( Amma uzattım tamam kestimm...
    öptüm....

    YanıtlaSil
  9. Okuya okuya öğrenceğim inşallah bende bu blog işini.Değerli bilgiler için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  10. D.Zehra veya İçimizdeyolculuk..sendeki müzik beni rahatsız etmedi..bu tarz sakin bir şey belki de pek rahatsız etmez mesela..ama gece mece ziyaret etmek için blogunu sessiz girmeliyim :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Ricam olsun ama Üste çık özelliğini ekle bloguna..vallahi okunmaya değer bir blogun var ben severim seni..yine sevgiler :)

    Bal yanağım mı Merve mi??

    YanıtlaSil
  12. Bir madde de ben ilave etmek istiyorum.
    Yazılarınızda gözümüzü yoran pastel veya cırt yeşil turuncu gibi renkler kullanmayın ve yazı ebatlarını bir basamak büyütmek okuyucunun rahat ve sıkılmadan okumasına neden olur.
    Lütfen gözlerimizi yormayın.

    YanıtlaSil
  13. Guzel paylasimlar icin tesekkurler sevgi hanim ..
    gunaydin ..

    YanıtlaSil
  14. Size de günaydın Fatma hanım..rica ederim sevmeniz ne güzel..

    YanıtlaSil
  15. Çok faydalı ve güzel paylaşım olmuş.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkürler paylaşımın için.
    Mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  17. Sevgicim Gene harikalar yazmışsın tatlım...Bende Güzel bloğum olsun istiyorum ama istediklerim bi türlü yapamıyorum zamanla olur inşallah ben bu kadarını bile beklemiyordum.bi soru sorabilirmiyim. mesela ben buraya mesaj yazdım sen de cevap yazdın fakat ben buraya gelip bakarsam cevabı okuyabiliyorum unutursam okuyamıyorum hatırlayamıyorum:(( bazen de g mailden geliyororadan bakıyorum doğrusu bumudur yada daha kolayı varmı?

    YanıtlaSil
  18. İyi hoşta nasıl yapabileceğimiz hususunda hiç bir fikrim yok. Sizin tasarımlarınız oldukça iyi.. Bizede yardım etmek istemezmisiniz:))

    YanıtlaSil
  19. Kalb-i Mecruh arkadaşım Blog tasarım kategorimde bir çok konu paylaştım canım faydalanmanız adına..sevgiler.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR