8 Mart 2012 Perşembe

Karışık sebze yemeği

Çocuklarıma sebzeyi yedirmek için pek sıkıntı çekmedim sebze yemelerini istiyorum ve sevdirmek için elimden geleni yapmaya devam ediyorum özellikle özellikle bazı sebzeleri mutlaka tüketmelerinni çok istiyorum..havuç mısır bezelye gibi..
Oğlum ''Haftada 3 kez sebze yemeği yapıyorsun anne' sitemine henüz yenilmiş kulak dahi asmış değilim..
Yemeleri gerektiğine inanıyorum ve bu yemek dışında başka alternatif yemek sunmuyorum..
Küçük pek itiraz etmiyor ama oğlum baya baya kafa tutuyor..tumasına rağmen de yine de seve seve yiyor..
Zevk alıyor olmalı beni kızdırmaktan..
Bu da ergenliğin farklı garip ve enteresan bir şeysi olsa gerek :)
Sebze yemeğim kolaydır hızlı hazırlanır ve inanın çok çok doyurucu ve lezzetlidir..ben yaptım diye söylemiyorum canım yiyenler öyle der genelde :)
Oğlum hariç..


Marketlerden hazır karışık sebze alabilirsiniz deepfreeze bölümüden veya taze alıp küp küp doğrayıp Patates Havuç Taze Fasulye Kırmızı biber ve Bezelyeyi kendiniz de yapabilirsiniz..vakti olanlar bunu yapmaktan öçekinmesinler çok daha güzel olur taze olan sebzeyle..

Tarifim 3 kişiliktir

Malzemeler:
500 gr karışık sebze
1 adet orta boy soğan(rendelenecek)
1 fincan zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı tuz silme
1 çay kaşığı şeker
Karabiber-Tuz-Yenibahar
Taze dereotu


Yapılışı:

Soğanı rendeleyip kavurduktan sonra ateşi kısıp sebzelerimizi (dondurulmuş olanları)iyice kavuruyoruz ta ki renkleri dönene dek..
Taze sebzeyle yapılıyorsa yemeğimiz sebzeleri katıp bir iki kez çevirip 1 çay bardağı sıcak su koyup kaynamaya bırakıyoruz..kısa bir süre sonra da dereotu hariç geriye kalan malzemeleri de ekliyoruz yani salça ve baharatları..
1 su bardağı sıcak su daha ekledikten sonra orta ateşte pişirneye bırakıyoruz...
Ara ara kontrol ediyoruz aman suya boğmayın pişirme süresi uzar baharatları da gücünü yitirmiş olur.. Sebzelerin az bir su ile kalacak şekilde pişirin..Piştikten sonra taze dereotunu katıp kapağı kapatın.

Yanına tereyağlı şehriyeli bir pilav yapabilirsiniz veya yine pilav yapıp sebzeyle karıştırabilir başka bir yemekle mesela etli bir yemekle servis yapabilirsiniz..

Bu da benim önerim oldu şimdi..

Öneri de yaparmışım :)  Sevsinler..










Afiyet olsun mutlaka deneyin çocuklara da bol bol sebze meyve yedirelim olur mu..

Sevgiler..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. Sevgim bayıla bayılara yeriz biz bu yemeği. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. biz de sebzeyi bol tüketen bir aileyiz..Evde sebze olmazsa hiç bir şey yokmuş gibi geliyor..:)

    YanıtlaSil
  3. bezelyeye bayılırım ellerinize sağlık sebze gibisi var mı...

    YanıtlaSil
  4. :)
    Bir şartla yerim.
    Turşu ve yoğurt da olsun.
    Bu arada yemekteki yağ miktarı fazla fazla dikkatimi çekti
    Cısssssssss
    Eline sağlık
    Afiyet, şifa olsun

    YanıtlaSil
  5. Az önce geldim eve
    Şöyle tencereleri yokladım
    Tavuklu bezelye ve pirinç pilavını gözüne kestirdim
    Yoğurt ve turşuyu da koyduk mu masaya
    Ahh acıkmışım
    Karnımı doyurayım bari

    YanıtlaSil
  6. Yemeklerimin hepsini zeytinyağı ile pişiriyorum çok yağlı suyu yağı belli yani ayrılan kıvama ulaşmamış yemek görüntüsünü sevmiyorum ben 1 fincan koydum yani göz kararı öyle dileyen daha az koysun be yaa :) afiyet olsun Elifem teşekkürler ayrıca canlarım benim

    YanıtlaSil
  7. ay çok leziz gözüküyor bende sizin gibi özlü yemekleri severim tabir caizse yal gibi yemek sevmem bu tam damağıma göre olmuş ay emzriyorumda bende mi yapsam acep

    YanıtlaSil
  8. Sevgi sormadan edemicim o karisik sebzeler lidl'den mi ? oraninkine benziyo ne alaka deme merak ettim :p

    coook coook guzel gorunuyor fena aciktim ama :))

    YanıtlaSil
  9. Fatmacim o sebzeler başka bir marketten cnm lidl'dan degil.
    Bal yanak sen iyisini pişir cnm emziriyorsun madem icinde kalmasın benim de aklıma takıldı şimdi :(

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık,sebze yemeği gibisi var mı?Görseli de güzel görünüyor,SEVGİLER:)NOT:BEYA DEMENDEN TRAKYALI OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNMÜŞTÜM ŞİMDİ HATIRLADIM BEYA:))

    YanıtlaSil
  11. Bezelye en sevdigim lezzetlerden cidden cok lezzetli görünüyor..Ellerine saglik bitanem..
    Bende yemeklerimi zeytinyagi ile pisiririm :)
    Paylasim icin tesekkürler canim..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR