21 Mart 2012 Çarşamba

Kadın-Anne-Kul

Yataktan kalkınca yeni günün sorumlulukları planları ve beklenmedik gelişmelerini beklemeye başlarım.
Kimin doktor randevusu var?
Teyzenin ilaçları bitti mi?
Oğlum hangi dersleri yapacak bu gün?

Dolabı açıyorum,bu gün kahve içeceğim fincan hangisi olsun..
Kırmızı Nescafe yazılı olanı mı?
Geniş,yayla resimli kulpu büyük olanı mı?
Veya yüksek ince belli beyaz olanı mı?
Her sabah uyanışlarımın ardından ilk kararı buna veririm..
Yayla baskılı olanı olsun bu sabah..biraz fazla kahve sığar onun içine..
Mutfak penceresini açıp karşımda duran kireçli duvara yansıyacak sabahın ilk ışıklarını bekliyorum..ama henüz güneş çok uzak..
Dolunayın aydınlığıdır duvara duvar gece ile gündüz ayırımını yaparken rabbim bende geceden içime birikenleri sabaha taşımamak yeni güne atfetmemek için çaba sarf ediyorum..
Uyanışlar sessiz olur bizim evde..özellikle de benim uyanışlarım..
Önce alarmı çalar telefonumun,müezzinin sesini duymam her zaman..
İlk işim kapıyı açıp havaya bakmak..
Yağmurlu mudur,sisli midir yoksa soğuk mudur?
Hiç biri fark etmiyor..
Senin burada oluşun da fark etmiyor.
Fark etmiyor her sabah kahvemi kendim içiyor olmam.
Fark etmiyor çocuklara tek başıma bakıyor ve onları tek başıma büyütüyor olmam.
Sen güzelsin..
Olsaydın yanımda her şeyi paylaşırdın ve bir çok kez ''Bırak bana''deyip hafifletirdin omuzlarımdaki yükü..
Sana kızamıyorum bu yüzden..dedim ya,sen güzelsin..
Evim güzelliklerle dolu.
Banyoda 4 renk bornoz var mesela..
Bir turuncu bir turkuaz bir pembe bir tane de fıstık yeşili..
Banyo karolarındaki çiçeklerde de aynı renklerde 4 çiçek var..
Şükretmeye yetmez sahip olduklarım..
Pencerelerimin camı var geceleri üşümüyor çocuklarım.
Evimin çatısı var,yağmur yağınca ıslanmıyor eşyalarım.
Dolaplarım yiyecekle dolu,aç kalmıyor çocuklarım..
Rabbim Allah da güzel bu yüzden kızamıyorum Ona da..
Azmimi artıran yazılar sabrımı artıran dualar hayatımı bir kolaylaştırıp bir zorlaştıran günlerin getirdikleriyle çırpınan direnen savaşan ben kaldım geriye..
Anne,eş kul..
Anne direnir..
Anne çok sabırlıdır,anlayış deposudur..
Anne güçlüdür kadınlarsa zayıf..
Anne kadın olunca sinirlenir kapıyı açıp çıkmak istese de bunu yapamayacağını kalbinin buna dayanamayacağını bilir..
Kadın eşiyle mutludur anne ve kadın ise tümüyle mutludur..
Anne-Kadın ve Kul bunların hepsiyle bahtiyardır..
Kadın ve kul olmak manaya mana katmaktır..
Tevekkül etmektir..sığınmaktır..
Anne-Eş ve Kul olmak ise...
Secdede başını eğip tümüne şükredip,kabullenmektir..



Böyle düşünmeme vesile olan Elife'ye Teşekkür ediyorum..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. Guzel bir yaziydi gercekten ..
    Anne hakki odenmez diye bosa denmemis. En zor en onemli meslek bu dunyada, ama en guzel mucizede anne olmak degilmiii.
    Rabbim butun annelere sabir, guc versin.

    YanıtlaSil
  2. rabbimize sükredecek okadar cok seyimiz varki .insanin secmekte özgür olmadigi bir konumda! beni koruyan müslüman bir anne olarak yaratan rabbime sonsuz hamdü senalar olsun

    bir gayri müslimden de dogabilirdim basta beni tercih etmis rabbim ben onu nasil tercih etmeyeyim degilmi ;)

    YanıtlaSil
  3. Çilelim kolay değil tek başına yüklenmek. Ama unutma bu günler geçici sonunda yükünü paylaşıcan. Sabır, sabır, sabır... Allah yar ve yardımcın olsun bitanem...

    YanıtlaSil
  4. masallah cok güzel bir yaazii :) iyiki paylastin sevgicim...
    annelerinde kiymetini bilelim yaa :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgim,
    ne mutlu ki sana içinde güzel var,
    güzel diye sevebileceğin,
    tek başınasın belki,ama yanlız değilsin,bunu biliyor olmak,
    ya birde içinde güzel olmasaydı daha zor olmazmıydı hayat!

    Gözümden öpme,ayrılıktır derdin!
    Gözünden öpmedim ayrılmadık mı?

    sevgilerimle,şeri...

    YanıtlaSil
  6. sevgi yazını profilimde paylastım canım herzamanki gibi süper..

    YanıtlaSil
  7. yine hayranlıkla okudum ifade edişini:) harika... Allah senden razı olsun

    YanıtlaSil
  8. Canım yüreğine sağlık... Rabbim annelik duygusunu herkese tattırsın o güzel mertebeye herkes ulaşsın inşallah

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık. İnsan bazen kişilik karmaşası yaşar bana çok olur. Bazen evlat, bazen eş, bazen kadın olmak zor gelir bana. Rabbim şaşırtıp isyana yöneltmesin.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir yazı samimi içten,severek ve hissederek okudum

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR