31 Mart 2012 Cumartesi

Naneli misket köfte

Bazen doyurucu herkesin seveceği bir köfte yemeği isterim..
Biraz pilavlı olsun biraz salçalı olsun..biraz ekmek banarsın biraz yoğur karıştırırsın..

En kral yemeklerden biridir salçalı köfte ve yanındaki tereyağlı şehriyeli pilav..
Yerine çok az şey koyan biri olarak tarifi başka yerden almıştım yıllar önce ama zaman geçtikçe yapmaya devam ettikçe tarif orjinalliğini kaybetti ve Sevgileşti haliyle adını artık istediğim gibi koyar bu tarif benim diyebilirim gönül rahatlığı ile..



Zaten orjinali nane ve sarımsakla yapılıyordu geri kalan malzemeler ise köftelere koyduğumuz bildik baharatlar..

Tarifime geçtim Bismillah!

Tarif 3 kişiliktir kıymayı biraz artırırsan 100 gr kadar bile çok ama tekrar yenebildiği için 4 hatta 5 kişilik dahi olur rahatlıkla..

200 gr kıyma
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı sarımsak tozu
1 yemek kaşığı kuru nane(tepeleme)
Yarım su bardağı persimet tozu veya varsa bayat ekmek
Kimyon-Karabiber-Yenibahar
Yarım tatlı kaşığı karbonat yani yemek sodası
1 Tatlı kaşığı elma sirkesi-mutlaka elma sirkesi
1 yemek kaşığı zeytinyağı

 Harcımı yoğuruyorum elimi ıslata ıslata yoğurduktan sonra misket büyüklüğünde köfteler yapıyorum..
Bu işlem bitince tencereme zeytinyağı koyup 2 yemek kaşığı salçayı kavuruyorum kavurduktan sonra üzerine sıcak su katıp kaynamasını bekliyorum..
Suyun çok iyi kaynıyor olması önemli..
Kaynar suya atılan köfteler şeklini kaybetmez..aklınızda bulunsun..yani en azından bilmeyenlerin :)









Köfteleri unlamadım aynen resimdeki halleriyle attım kaynayan saşçalı suya ve bir suyunu yarılayana dek yüksek ateşte ardından da orta ateşe aldım..
Su azalırsa ekleyebilirsiniz..
40 dk'lık bir süreç gerekiyor yemeğin hazır olmasına yine de süreç değişebilir..
Acelesiz pişirin özellikle sevgi kattın bu yemeğe yumuşacık harika köfteciklerle gönülleri fethedeceksiniz ya da mideleri mi desem :)








Pilavımızı da hazır ettikten sonra servis edebiliriz..

Afiyet şeker!..

Sevgiler..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

2 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. cok sükür hem okudum hemde yazdim ellerin dert görmesin nurum. rabbim nasip eylesin ellerinden yemegi bana .
    olsunmu :) bu duaya amin diyelimmi ????

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR