31 Mart 2012 Cumartesi

Mangal çorbası

Hayırlı geceler ve kocaman sevgiler canlarım..
Yokluğumla nasıl geçti blog gününüz?..
Post girmeye vakit bulamadım bağışlayın..evin badanası bitti bitmesine de geriye perdesi halısı kaldı bunların da tamamlanmasına zaman gerek..bunlarla uğraştım biraz da pazarı turladım gün itibariyle..
Sevgili dostlarım hazırda bekleyen ve yarın pazar olduğu için bir çoğumuz mangal eylemlerine girişebiliriz dolayısıla bu postu bu gün yayınlamak çok isabetli olacağına inanıyorum..
Tavuk kanatlarını seven var mı mangalda?.
Tavuk harikadır lezzetlidir özellikle sıcacıkken ..peki arda kalanlar ne oluyor ?



Atmaya kıyamadım bir çok kez ve evimin arka tarafında kalan yemeklerimi yemeleri için alıştırdığım kedilerim var..
Geçen hafta babannemi misafir etmiştim hatırlarsanız ve mangal yapmak istedim onlara..
Başta az geldi gözüme hepsini pişirdik ama kalabalık sofralar öyle bereketli ve doyurucu oluyor ki bir avuç pirinç dahi hem lezzetli hem doyurucu olabiliryor..
Mangalda yapılmış tavuk kanatlrımdan kalanları atmak istemedim değerlendirmek istedim ve çorba olabilir mi diye düşündüm kendi kendime..


Denemeden bilinmez ki!..
Peki ne yaptım?



Geriye kalan tavuk kanatlarından etleri çıkarttım yani kemik deri veya varsa yağlı taraflarını attım(kediciklere)
Tencereye su ve tavuk suyu koydum yarı yarıya..
Su kaynayınca tavuk parçacıklarını ekledım biraz da pirinç.
Tuz ve karabiber de ilave ettikten sonra pişmeye bıraktım..

Piştikten sonra bir yumurta sarısını iyice çırptım ve yarım limon suyu sıktım içine..
Çorbadan terbiyenin ılıması için birkaç kaşık ekledim ve servise aldım..

O kadar güzel bir çorba oldu ki...
Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim..
Şehriyeli tavuk çorbasına bayılan oğlum bunu denedikten sonra kelimenin tam anlamıyla uçtu :)
Resim hakkını verememiş çorbanın farkındayım..zaten çorbalarla genelde böyle olur..lezzet olarak muhteşem olsalar bile görüntüden not kaybediyorlar..taa ki ilk kaşık damağımızla buluşana dek..

Yarın pazar ..
Güzel dumanlı günler dilerim.. :)
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

1 yorum:

  1. eli öpülesi kadinlardir sevgileri ile birlestirdiklerine tat veren .Allahin güzel nimetlerini tattirip emekleriyle sükürleri dillendirendir kadin .
    kadinim benim nurum

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR