11 Mart 2012 Pazar

Mart ayında ne ekebiliriz?

Herkese günaydın..sevgiler ve saygılar gönderiyorum..
Mart ayının hava halleri karışık karlı yağmurlu ıslak veya rüzgarlı olmasına rağmen hem sıcak hem serin günleri değerlendirebilir cemrelerin düştüğü için ve ufak ufak adımlarla gözle görülmese dahi bazı yerlerde bahara girildiği doğanın yeni baştan canlandığı için baharı elimizle karşılamak isteyebiliriz..
İstemeli ve bunu bizzat yapmalıyız..kazalım temizleyelim uygun ortamı oluşturup ekelim.





Ece arkadaşımla neler ekebilirim sorusuna bir çok seçenek bulmuş ve bunun sadece lafta kalmasını istemediğim için tohum ve aya göre hangi tohumlar ekilir araştırması yaptım bu sabah..
Size de aşılamak özendirmek için biraz bilgi vermek istedim..
Dilerim havalar ısınınca tohumlarım pencerelerimi süsler baharatlarım yemeklerimi lezzetlendirirken sizinde bir yerlerde ekilmiş tohumlarınız baş gösterir bu güzelliği baharın müjdesi olarak algılar içinizi ve gününüzü güzelleştirmenize sebep olur..





Mart ayında ekebileceğimiz tohumlara gelince:

Mart ayında soğan, sarımsak arpacıkları, patates ve yer elması yumruları ekilir. Kereviz, pancar, lahana, karnabahar, havuç, pırasa, soğan, yazlık ıspanak, pazı, marul, roka, tere ve maydanoz tohumları ekilir.
Domates tohumu mart sonuna doğru dışarı ekilebilir. Erken ürün almak için birçok yaz sebzesi şubat-mart aylarında kapalı ve ısıtılmış bir yerde ekilir. Biber, patlıcan, salatalık, sakız kabağı, kavun ve karpuz tohumları böyledir.






Ben baharat tohumları ekmeyi düşünüyorum nane maydanoz biberiye ve mercanköşk de olabilir..
Bunları taze taze saksılardan koparıp yemeklere katmak çok güzel bir duygu..
Denemenizi tavsiye ederim..Geriye kalan sebze tohumlarını evde saksıda değil ayrı bir yerde bulunan çiftlik gibi tarla tarla gibi bahçemizde ektiğimiz için evde ekmeme gerek kalmıyor..








Bu konuya eklemek istediğiniz bilgi veya paylaşmak istediğiniz bir şey varsa lütfen çekinmeden yorum olarak belirtin..
Baharı güzelleştirecek her fikir ve tavsiye kabul..

Sevgiler..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. Günaydin canim. böyle bu yaziyi okuyunca canim birden birseyler dikmek istedi :) cok iyi motivasyon yapiyorsun insani :) kücük seylere böyle maydonoz gibi seyler dikilebilir .. ben reyhan dikmek isterim kokusuna bayiliyorum. birsey daha vardi onu düsünmekteyim cicek gibi oluyor ama yemelik :) hayirli haftalar canim

    YanıtlaSil
  2. Günaydın Haticem..o çiçek gibi dediğin fesleğen olmasın??
    Reyhan da fesleğen türü sanırım ama çiçek gibi ne olabilir nane mi..???

    YanıtlaSil
  3. yok yok basit bir cicek gibi görünüyor ama yeniliyor :)

    YanıtlaSil
  4. İyi de ne o..böyle sorular çok yorar beynimi..ne acaba??
    AAh Hatice aahh..!

    YanıtlaSil
  5. Ha ha rengaren saksılara dikilecek bu sene baharatlar:) diktikçe onlar çıktıkça paylaşalım....

    YanıtlaSil
  6. bu iste canim buldm.. http://www.natur-server.de/Bilder/MZ/003/mz002273-kapuzinerkresse.jpg
    almancasi Kapuzienerkresse..ama arastirdigima göre cok yenilir cicek varmis :) ama bunu diyordm benn .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Adı ne acaba?..gördüm evet biliyorum tanıdık ama adı nedir acaba bunun?

    YanıtlaSil
  8. ehehe aldim hemencik tohumu sanada alsam göndersem istermisin ?? ad. verirsen haftaya gönderirim canim ...

    YanıtlaSil
  9. Bugün degindigin konu ne güzel tam da mevsimine uygun..Cook sükür bahar geliyor bahar cok mutluyum :))..
    Hayirli bir hafta diliyorum bitanem

    YanıtlaSil
  10. Çok şükür geliyor bahar evet ben bir kaç seye giriştim bugün inşallah haftasonuna yetişirse paylaşırım

    Ece aynen canım :)

    Haticem sana hayranım buldun ha?..gönder vallahi ya da adını öğren sevgiler canimmm

    YanıtlaSil
  11. benim mail adr. adresini at canim ben haftaya göndermeyi düsünüyorum :) sevgiler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR