6 Mart 2012 Salı

Nasıl bir yerde yaşıyorum?

Burası bildiğin bir yer değil duyduğun bir yerden ibaret şehrim..ya da hiç denk gelmediğin..televizyonlardan da göremezsin görmeni istediklerimi..yaşamak nasıldır neler hissettirir duyguların kokusu rengi boyutu ve genişliği ne kadardır tahmin edemezsin..koluma gir ve yürü benimle..

Yaşadığım şehrin en çok sevdiğim yerlerini ve bölgesini gezdirmek istiyorum sana..
Benim gözümden görmeni benim hissettiğim gibi hissetmeni istiyorum..
Mesela..

 Yağmurlarda..

Karlarda..


 Güzel havalarda..

Şafağım bu açıdan söküp..
 Bu açıdan batıyor..

Hayat burada tomurcuklandı bizim için..



Mahallemin yokuşlu yollarını geride bıraktığımızda..


Sağ tarafında balkanlardan inen bir çay göreceksin.. seni şehrin en eski ve en güzel semtine doğru götüreceğim..


Fırınları yenilikten bir haber olan..


Dükkanların orjinalliğinden ve tarihi dokularından hiç bir şey kaybetmedikleri..


Evlere hala odun taşınılan ve sobaları yakılan..


Zengin-fakir müslüman-hristiyan yanyana kardeşçe yaşayan..


Her koşulda ve durumda hayata renk katmayı ihmal etmeyen..


Adımlarına beklenmedik güzellikler çıkan..


Hayata küsmüş olmalarına rağmen ümitlerini yitirmemiş davetkar,aralıklı kapıların girişini beklediklerini göreceksin..


Muzaffer Bey'in Konağının önünden geçerken kapıdaki kilidi görüp üzüleceksin belki..merak edeceksin içini..


Çocukluğumuzda yaptığımız gibi bahçe duvarına tutunarak basarak parmak uçlarına konağın içini dışarıdan olsa bile gördüğüne çok sevineceksin..


Zamanın aktığını hangi devirde olduğunu az önce nerden geldiğini karşıdan aniden çıkan bir araba hatırlatacak belki..arabadan nefret edeceksin ve teknolojiye yeniliğe dair herşeye..


İnsanların daha doğal yaşamak istediklerini..ve güzelliklerini bedava olduğunu yerine başka hiç bir şey koyamayacağını fark edeceksin..


Reklamları dahi seveceksin ve bir kez daha görmek için geri döneceksin..


Pencerenin korkulukları renklerini atmış olabilir duvarlar canlılıklarını dökmüş olabilir ama rahatsız olmayacaksın..

Hayal edeceksin yine..o pencerenin biri mutfak olsaydı ve açık olsaydı camı ve içeride pişen yemeğin kokusu dökülseydi sokaklara ve güzel olurdu dimi..?



Susuz bırakılmasaydı çiçekler ve yenilik bu kadar arzu edilmeseydi eğer mümkün olabilirdi belki de..


Çocuklarımızın yapay parklarda değil,çocukluğumuzdaki gibi dar sokaklarda misket yuvarlamaları..


Hayat..yaşadığın andır..hayat ana kattığın anlamdır..


Şafak sökerken günü karşılamak ve güneşin batışını görebilmeyi ümit etmendir..

Ben bu gezegende..
Ben bu şehirde..
böyle yaşıyorum..



Dilerim ki zevkli geçmiştir yürüyüşümüz ve yormamışımdır sizi..istedim ki sizde bu gün yaşadıklarımı yaşayın hissedin ve bulunduğumuz zamandan ve günlük tasalarınızdan uzaklaşın...başarabildiysem ne mutlu bana..hayatınıza mutluluk katın,küçük güzel anlar..takmayın pencerenizin eksi oluşunu takmayın komşunun yeni araba alışını takmayın telefonunuzun son model olmayışını,sevdiğiniz sevdiğini söylemiyorsa siz söyleyin..birinden bir güzellik bekliyorsanız onu sunan ve yaşatan tattıran ilk siz olun..hayat ve mutluluk bunlardan ibaret ..

Sizi seviyorum Sevgilerimi gönderiyorum..



Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

27 yorum:

  1. Harika... Çok ama çok keyif aldım canım sanki ben dolaşıyormuşum o sokaklarda gibi hissettirdin teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. süper süper sankı adımladım o dar sokakları hissettim havasını çok keyif aldım saol.

    YanıtlaSil
  3. Resimler çok güzel.baktıkça nefes alıyo insan doğası,evleri sokakları müthiş...

    YanıtlaSil
  4. canım benim paylaşımın harikaydı...
    resimlerde öyle............
    çok güzel bir yazı olmuş...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. güzel bir sehir gercekten...
    insan yasadigi yerde hani kendini rahat hissetmesi lazim ya... sen rahat gibisin galiba :)

    YanıtlaSil
  6. Ama burası tam benim istediğim gibi bi yer . Çok güzel bi gezi oldu gerçeğini görmeyi çok isterdim. Tarih kokan eski yapılı evler dar sokaklar çok güzel tam hayalim.Denizde var sanki.Küçük şirin bir sahil kasabası gibi. Ama şehir dedin neresi ki. Ama ben çok sevdim burayı.
    Bu güzellik için teşekkür ederim ben uzaklara hayalini kurduğum yerlerde buldum kendimi.

    YanıtlaSil
  7. Cok guzel bir yer gercekten, geziyormus gibi hissettim kendimi :)
    merak ettim neresi burasi... gozden kacirdim herhalde...
    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
  8. işte aradığımız şehir çok güzel anlatmışsın cnm emegine saglık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. canim cok güzell harika bir yer ora nere, bura nere, acaba su cicekler seninmi, su yol senin eve yakinmi, dedim duyduysan :))
    benim icime sindi bütün kareler cok güzel havasi bulutu herseyi :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir paylaşım olmuş canım teşekkür ederim sanki seninle birlikte geziyormuşum gibi geldi
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  11. çok teşekkür ederim sana canım. Çok güzel bir rehbersin sadece yaşadığın yeri değil duygularınıda aktardın canım. Sokak aralarından geçerken evlerin kokusu geldi burnuma. Toprakla karışık....

    Açıkçası çokda duygu geçişi yaşadım. AAAhhh dedim anladın sen...
    Seni seviyorum yaşadığın yeride...

    YanıtlaSil
  12. Süper bir paylaşım. Çok keyif aldım. Fotoğraflar çok güzel.
    Bir kez daha gezeceğim fotoğraflarla:)

    YanıtlaSil
  13. Süper bir yermiş neresi burası

    YanıtlaSil
  14. burası yunanistan mı öyle gibi hissediliyor paylaşımlar çok içten

    YanıtlaSil
  15. Nerde eski sivasi dokulmus terk edilmis kapisina kilit vurulmus bir ev gorsem icim acir.kimbilir ne hayatlar yasanmistir,ne hatiralar kalmistir icinde,her bir tuglasinda ne acilar ne sevincler saklanmistir.Cok guzel bir paylasim tsk ederim.

    YanıtlaSil
  16. Huzur verici bir yerde yasiyorsun sevgim masallah ..

    YanıtlaSil
  17. Ne gusel. Televizyonda gorduklerim gibi :)
    Huzur varsa yasadigin yerde seversin orayi zaten ..
    Dogma buyume oralimisin? Yoksa sonradan mi gittin?

    YanıtlaSil
  18. Doğma büyüme..tohumdan dallarıma kadar buralıyım..

    YanıtlaSil
  19. hem yazı hem yaşadığın yer çok güzelmiş. bayılırım sokak sokak bir yeri gezmeyi ki resimlerinle gezmiş kadar oldum doğduğun yeri :D

    YanıtlaSil
  20. çok güzel bir gezi oldu. teşekkür ederim :)
    bayıldım yorumlarına.

    YanıtlaSil
  21. Gezdik beraber ve hiç sıkılmadım..ÇOOK güzel bir post hazırlamışsın..Yerin yurdun çok güzel sağlıkla yaşa...Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  22. Resimler harika, cok samimi ve rahatlatici bir yere benziyor ;)

    Ben galiba oranin neresi oldugun cözdüm ;) ama söylemiyeceeegimmm ;) - adi bende sakli

    sade su kadarini söyleyim galiba yaklasim 55.000 insan orada yasiyor, büyük bir üniversitesi var, taninmis bir futbol takimi (birinci ligde), 1924'de kurulumus,.. ve 1829 iki deprem gecirmis bir sehir.. demi? 6 harfli bir sehir? ;)

    Dogru'mu? ;)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Burası İskeçe şehri Batı Trakya Yunanistan..

    streerfashion ve dahası..doğru :)

    YanıtlaSil
  24. 10'dan, 10 mu? ;))

    selamlar, sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Yes baby :)

    Sanada selamlar sevgiler :)

    YanıtlaSil
  26. çok güzelmiş gerçekten..
    bir dahaki sefere uğramayı çok isterim
    sevgiler
    http://zoomlabakalim.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR