2 Kasım 2012 Cuma

“Ya Rabbi” dememizin altında


Birisi her gece kalkıp Allah’a yakarıp, O’na dua ediyormuş. Bir gün şeytan ona demiş ki: “Ey Allah’ı çok anan kişi. Bütün gece ‘Allah’ deyip çağırmana karşılık seni buyur eden var mı? Sana bir tek cevap bile gelmiyor, daha ne zamana kadar dua edeceksin?”

Adamın gönlü kırılmış, başını yastığa koyup uyumuş. Rüyasında ona şöyle denmiş: “Kendine gel, uyan! Niye duayı zikri bıraktın? Neden usandın?” Adam da demiş ki: “Buyur” diye bir cevap gelmiyor ki. Kapıdan kovulmaktan korkuyorum.”

Rüyadaki şahıs ona demiş ki: “Senin Allah demen, O’nun ‘buyur’ demesi sayesindedir. Senin yalvarışın, Allah’ın senin ruhuna haber uçurmasındandır. Senin çabaların, çareler araman, Allah’ın seni kendine yaklaştırması, ayaklarındaki bağları çözmesindendir. Senin her ‘Ya Rabbi’ demenin altında, Allah’ın ‘buyur’ demesi vardır.

Gafilin, cahilin canı, duadan uzaktır çünkü ‘Ya Rabbi’ demeye izin yok ona. Ağzında da kilit var, dilinde de. Zarara uğradığı zaman, ağlayıp sızlamasın diye Allah ona dert, ağrı, sızı, gam, keder vermedi.

Bununla anla ki Allah’a dua etmeni, O’na seslenmeni sağlayan dert, dünya saltanatından daha iyidir. (Mesnevi’den)

 Gecen yil bu guzel yazinin videosunu yapmistim...izlemek isteyenler:


HAYIRLI CUMALAR KARDESLERIM



..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. Harik bir yazı...

    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı Cumalar, çok güzel oldu bu yazı:)

    YanıtlaSil
  3. bayildim bayildim nurum
    herkez tandigim bildigim herkez okusun istedim izninle paylastim elimin uzandigi her yere .
    Allahim gör nurumu vesile seni anlatmaya ondan razi ol
    hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  4. her okuduğumda ürperdiğim bir paylaşım..
    yüreğine sağlıkk canısı..
    rabbimin bizleri her daim huzurundan ayırmaması dileğimle..
    baki muhabbetle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni duygulari bende yasiyorum her seferinde..sevgiler dua ile insallah Aysem.

      Sil
  5. Allah razı olsun Sevgi'cim, gönlüne yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim hatalarimzi eksikligimizi affetsin ablacim amin amin..
      Sevgiler.

      Sil
  6. çok etkilendim ve kendimi özel hissettim ...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR