29 Kasım 2012 Perşembe

Ben bir alemim,sen de öyle



Bir çok kalıbın içine girmeler ve çıkmalar yorar mı insanı?..yorar.
Zaman zaman değişir mi,değişir.
Her gün yeni bir kalıp yeni bir ruh hali hatta çoğu zaman abartarak gün içerisinde bir çok ruh halleri ve kalıplarına döktürür dururum sokturup çıkartırım kendimi..
Bir öyle olurum bir böyle,bir o şekil bir bu şekil..karşımda bir sahne varmışcasına sabahın erken saatlerinden gecenin bir vaktine dek değişimlerim söz konusu son zamanlarda..
Dedi televizyon programında hikmetler arayan hoca:İnsan gün içerisinde ve ömrü boyunca çeşitli evrelerden geçebilir,ruh hali değişiklikler gösterebilir..
Tamam dedim..demek ki bende bir arıza yok,iyiyim ben,tamam..
Ruh hallerini düşünmeye koyuldum şimdi..hani insan durmadan inceleyip birinci kalite bir ızdırab-ı işkence çektirir ya bazen kendine,haha işte ondan yaptırdım kendime..
Bir değişim bir dönüşüm bir gel bir git oldum bu gün..
Sen bir alemsin!dedim kendi kendime..
Hoca da öyle demişti sabah..her insan bir alemdir esasen..
İnsan,hayvanlar canlı cansız dünya üzerinde bulunan herşey bir alemdir..
Gün içerisinde geçişlerimi düşündüm,bu gün parkta gördüğüm sarı yaprakları sonra,sonra ağaçları sonra rüzgarı..rüzgar da ben gibi aslında,kimbilir belki de uzaktan bir akrabalığımız vardır,kan çeker ya bazen..

Ben bir alemim,rüzgar da bir alem,parkta yaşayan ağacın çürümüş gövdesinde üreyen mantar da bir alem..
Alemlerin içindeki alemleriz..her birimiz..
Ve işte o anda damladı içime kanaat damlası..

Bu kadar alem varsa..Fatiha süresinde geçen 'Alemlerin Rabbine Hamd olsun' deyişimiz belki de gün,yıl,hayatımız boyunca girip çıktığımız ruh hallerimizin de Rabbi Allah'ın olduğu anlamına gelmez mi?
Girip çıktığımız her ruh halimizi bilen O değil mi..şahit değil mi?her halimizin rabbi O değil mi bu durumda?
Şüphesiz ki yeni bitmiş bir ot,çürümeye yüz tutmuş bir ağacın da Rabbi O'dur..yıldızların gezegenlerin bunların da ötesinde bunların da yakınında olanların da rabbi O'dur..

Algılayabildin mi?

Hepsi bir alem..trilyonlarca alem...kat trilyon ve daha fazlası ruh hali,durum ve değişim yaşanıyor her an..
Her birini bilen,haberdar olan,değiştiren yoğuran koruyan yöneten Allah'ın büyüklüğünü düşündükçe beynimin bütün fonksiyonları durdu..aklım alamadı...alamaz...

Bütün bu alemlerin Rabbi Allah'tır..anladım ve bir kez daha içimden göklere aynı ayet-i kerimeyi okudum,tasdik ettim inandım..

« De ki: O Allah birdir, büyüklük onda nihayet bulmuştur, daim ve bakidir, her şeyden müstağni ve her dileğin merci'dir. Doğmamış, doğurmamıştır. Hiç bir eşi ve benzeri yoktur. »

Devamı: http://www.yenimakale.com/ihlas-suresi-ve-anlami.html#ixzz2DdA6jwlN
 Hamd (övme ve övülme), âlemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.
« De ki: O Allah birdir, büyüklük onda nihayet bulmuştur, daim ve bakidir, her şeyden müstağni ve her dileğin merci'dir. Doğmamış, doğurmamıştır. Hiç bir eşi ve benzeri yoktur. »

Devamı: http://www.yenimakale.com/ihlas-suresi-ve-anlami.html#ixzz2DdA6jwlN


Alemlerin rabbi olan Allah'a hamdolsun...





..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. Hamdolsun... Bir kez daha yeniden yine düşündürdüğün için teşekkürler.. Evet, her şeyi gören, gözeten, haberdar olan Rabbim bizim her halimizi, içimizden geçen kendimize bile söyleyemediğimiz her hissimizi bilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim Onu daha cok daha iyi anlamayi nasip etsin hepimize bitanem,Allah razi olsun.

      Sil
  2. Hamd olsun alemllerin Rabbine .
    Alem icinde alem

    YanıtlaSil
  3. Canımmm yaa...Ne güzel yazmışsınsın rabbimin yarattığı bir çok hale zuhur ediyoruz gün içinde defalarca..

    Şüphesiz her türlü güzellik ve güç onun kudretindedir

    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir bakış acısı bu ve tefekkür dolu bir yazı olmuş. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  5. canım sevgim sende bir alemlik yok.
    senle biz benziyoruz çünki bazı insanların etrafındakilere o insan yardım eder o insan anlamaya çalışır onun için kalıptan kalıba girer ruh hali değişir bu da çok zor.
    Rabbim kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel değerli bir paylaşım, Allah razı olsun...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR