2 Kasım 2012 Cuma

Yeni baslayanlar icin:Etiketlerle kategori olusturmak


Blog dunyasina yeni yeni adim atmis olan dostlarimin bir kac sorusuna gorsel icerik esliginde cevaplamak istedim bugun..
Her ne kadar mail yoluyla veya telefonda anlatmaya calissam da resimle anlatildigi gibi etkili ve net olmuyor ne yazik ki..
Sevgili dostlarimi daha fazla bekletmek istemiyorum..bunun disinda olur da ayni sorunlar yasayan veya ayni soru olanlar var ise onlarin da yararlanmalarini isterim bu posttan..

Kendime ilk blog acmaya karar verdigimde kategori ozelligini bulamadigimdan anlamadigimdan blogdan vazgectigimi de hatirladim..bu sebepten dilerseniz once kategorilerin nasil olusturulacagini gostermek olsun ilk adim..



KATEGORI OLUSTURMAK

Bloggerda KATEGORI ad ve ozelligini yerlesimin veya sablonun hic bir yerinde bulmaniz mumkun degil..sebebi ise Blogger'da KATEGORI degil Etiket adi kullanildigindandir.
Diyelim ki bugun actik blogumuzu ve ilk postumuzu hazirladik kategorize etme kismina geldik..


Postumuzu girdikten sonra yayinin sag tarafinda bulunan Etiketler bolumune girilen her kelime blogumuzdaki kategorileri olusturmak icindir..Girdigimiz postun konusuna gore etiketler girebiliriz..
Surekli ayni kategoride goruntulenip siralanmasi icinse postlara turune ait etiketi girmeliyiz her seferinde..
Mesela:Hobi ile ilgili bir postumuz var diyelim,etiketler kismina arzu ettigimiz etiketlerin icine mutlaka Hobi etiketini eklemeyi unutmamaliyiz aksi takdirde yayinimiz ilgili kategorideki yerini alamayacaktir..






http://2.bp.blogspot.com/-dN6lBgCQAGI/UGafIm2hVmI/AAAAAAAANM4/RXCaiehwwXE/s1600/1.png

Postumuzu yayinladiktan sonra Kumanda panelinde > Yerlesim dedikten sonra


Mor daire icine alinan GADGET EKLE secenegine tikladiktan sonra resmin sol tarafinda beliren pencere belirecektir bu penceredeki eklentilerden ETIKETLER adinda olanini seciyoruz..



Karsimiza cikan pencere bu olacaktir..buradan kategorilerimizi olusturacagiz..hem olusturacagiz hem de blogumuzda goruntulenmesini saglayacagiz..

 1 ADIM:Etiket yazan yere KATEGORILERIM veya arzu ettigimiz baska bir baslik ekleyelim.

2 ADIM: Belirli yani arzu edilen etiketleri secmek icin SECILEN ETIKETLER secenegine tikliyoruz..

3:ADIM:Etiketler arasinda tercih yapmak icin DUZENLE diyoruz.

4:ADIM:Daha once girdigimiz etiketi listede bularak tikliyoruz,burada tiklanan yani secilen her etiket kategori olarak blogumuzda belirecektir dolayisiyla arzu ettiklerinizi secmekte fayda var.
 




Hepsi bu kadar..ONIZLEME yaparak blogumuzda yerlerini aldiklarini gorebiliriz artik :)
Yerini sevmedigimiz takdirde yine YERLESIM bolumunden KATEGORIlerimizi surukleyerek arzu ettigimiz yere koyabiliriz..


Bir cok sekilde kategori olusturulabilir blog sahibinin zevkine kalmis bir seydir belki ama ben en kolay olanini gostermek isterim..daha farkli kategoriler icin vermis oldugum linkteki postumdan faydalanabilirsiniz..



Blogger'da kategori oluşturmak veya resimli kategori olursturmak

 

 Sevgilerimle...

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

5 yorum:

  1. her zaman ki gibi gayet yararlı bir paylaşımolmuş canısı öpüyorum sevgiyle

    YanıtlaSil
  2. çok yarayışlı. hmm. voila!

    ayrıca her yazısına binlerce etiket eklemeye çalışan blogger arkadaşlara hatırlatmak istediğim birşey var; blogunuzun etiket kapasitesi maksimum 2000 farklı etikettir. yazı başına da 20. yani yazı başına 20 hakkını doldurduysan 100 yazı sonra etiket ekleyemiyosun bebeyim.

    burdan da parazit yaptım ehehe:D
    hayırlı cumalar.
    dualarımdasın.

    YanıtlaSil
  3. cok tesekkür ediyorum sonunda basardim sayende canim :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba sizi yeni keşfettim :) Blogunuzda acaip güzel faydalı bilgiler var. Üslubunuz da çok hoşuma gitti. Okurken huzur buldum diyebilirm. Bloguma süs ekledim sayenizde çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. çok ama çok teşekkür ederim o kadar faydalısınız ki sizden hep istifade ediyorum :)hayırlı günler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR