20 Kasım 2012 Salı

Mouse'a imlec veya yazi eklemek


Hayirli sabahlar tekrar tekrar gunaydin sevgili dostlarim..Sinopee kuzusunun bir sorusu post olma hakkini kazandi..
Mouse'a imlec hareketli minik bir ikon nasil eklenir?..diye sormustu..
Mouse'a imlec eklemek icin kolay bir yol aradim ama bulduklarim hepsi sablonun HTML kodlarindan yapiliyor canlarim dolayisiyla cok dikkatli olmanizi istiyorum ek olarak ONIZLEME yapmadan lutfen Kaydet demeyin olur mu?..

An itibari benim mouse'um hareket edince minik minik oklar serptigini fark edeceksiniz..Fiyuvfit cancazimin ise karizmatik bir biyigi var gormek icin bloguna ugrayin buradan:Fiyuvfit



Nasil yapilir?..hemen anlatmaya calisacagim lutfen dikkatli olmakla beraber sablonunuzun yedegini almayi unutmayin..o nasil yapilir diyorsaniz kolayca yedeklemek icin Kumanda panelinden Sablon diyoruz ardindan sag ust kosede bulunan Yedekle/Geri yukle secenegine tikliyoruz..belirledigimiz yere sablonumuzun dosyasini-yedegini kaydediyoruz..

Her hangi bir sorunla karsilasirsaniz yedegimizin kodlarini sablonun kodlar kismina yapistirarak sorunu hallediyoruz :)


Imlec nasil eklenir?

Kumanda panelimizden Sablon-ardindan HTML'yi Duzenle secenegine tiklayarak Devam et diyoruz..
ctrl+f  diyerek ]]></b:skin>kodunu aratiyoruz..
Bulduktan sonra hemen ustune asagidaki kodu yapistiriyoruz..
body, a, a:hover {cursor: url(http://www.funutilities.com/files/cursors/1/291A5A7C7246973F2B9E29132545BD4/wait.gif), progress;}

ONIZLEME yapip hersey yolundaysa KAYDET diyoruz..



Kod icerisinde bulunan resim yukaridaki kirmizi kalptir..daha fazlasi icin asagidaki siteleri ziyaret edebilir begendiginiz imlecin linkini kodun icerisindeki resim linki ile  degistirebilirsiniz..




logo



Siteye ulasmak icin logoya tikla

Yazi nasil eklenir?

Bu daha da kolay aslinda,mouse'unda imlec degil de yazi belirsin isteyenlerin yapmasi gerekenler sunlardir:


Kumanda panelimizden Yerlesim diyoruz..

Yerlesim kismindan Gadget ekle diyoruz..


Eklentiler listesinden HTML/Javascript eklentisini seciyoruz..
Bunu hazir ettik buraya kadar hersey tamam..


Asagidaki kodlari kopyalayarak..

<script language="javascript">

// ENTER TEXT BELOW. CAN *NOT* INCLUDE NORMAL HTML CODE.
var text='ARZU ETTIGIN YAZI....';

var delay=40; // SPEED OF TRAIL
var Xoff=0; // PIXEL COUNT FROM THE LEFT OF THE CURSOR (- VALUES GO TO LEFT)
var Yoff=-30; // PIXEL COUNT FROM THE TOP OF THE CURSOR (- VALUES GO UP)
var txtw=14; // AMOUNT OF PIXEL SPACE EACH CHARACTER OCCUPIES
var beghtml='<font color="#00436e"><b>'; // OPTIONAL HTML CODE THAT EFFECTS WHOLE TEXT STRING SUCH AS FONT COLOR, SIZE, ETC.
var endhtml='</b></font>'; // END HTML CODE. MOSTLY USED IF ABOVE SETTING IS USED.

//********** NO NEED TO EDIT BELOW HERE **********\\

ns4 = (navigator.appName.indexOf("Netscape")>=0 && document.layers)? true : false;
ie4 = (document.all && !document.getElementById)? true : false;
ie5 = (document.all && document.getElementById)? true : false;
ns6 = (document.getElementById && navigator.appName.indexOf("Netscape")>=0 )? true: false;
var txtA=new Array();
text=text.split('');
var x1=0;
var y1=-1000;
var t='';

for(i=1;i<=text.length;i++){
t+=(ns4)? '<layer left="0" top="-100" width="'+txtw+'" name="txt'+i+'" height="1">' : '<div id="txt'+i+'" style="position:absolute; top:-100px; left:0px; height:1px; width:'+txtw+'; visibility:visible;">';
t+=beghtml+text[i-1]+endhtml;
t+=(ns4)? '</layer>' : '</div>';
}
document.write(t);

function moveid(id,x,y){
if(ns4)id.moveTo(x,y);
else{
id.style.left=x+'px';
id.style.top=y+'px';
}}

function animate(evt){
x1=Xoff+((ie4||ie5)?event.clientX+document.body.scrollLeft:evt.pageX);
y1=Yoff+((ie4||ie5)?event.clientY+document.body.scrollTop:evt.pageY);
}

function getidleft(id){
if(ns4)return id.left;
else return parseInt(id.style.left);
}

function getidtop(id){
if(ns4)return id.top;
else return parseInt(id.style.top);
}

function getwindowwidth(){
if(ie4||ie5)return document.body.clientWidth+document.body.scrollLeft;
else return window.innerWidth+pageXOffset;
}

function movetxts(){
for(i=text.length;i>1;i=i-1){
if(getidleft(txtA[i-1])+txtw*2>=getwindowwidth()){
moveid(txtA[i-1],0,-1000);
moveid(txtA[i],0,-1000);
}else moveid(txtA[i], getidleft(txtA[i-1])+txtw, getidtop(txtA[i-1]));
}
moveid(txtA[1],x1,y1);
}

window.onload=function(){
for(i=1;i<=text.length;i++)txtA[i]=(ns4)?document.layers['txt'+i]:(ie4)?document.all['txt'+i]:document.getElementById('txt'+i);
if(ns4)document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE);
document.onmousemove=animate;
setInterval('movetxts()',delay);
}
</script>

 
Kodu daha once actigimiz HTML/Javascript eklentisinin icine yerlestiriyoruz.
Mor daire icine alinan yere arzu ettigimiz yaziyi ekledikten sonra Kaydet deyip cikiyoruz..
Bu tur eklentileri blogunuzun en alt kismina yerlestirmeniz blogunuzun islevselligini etkilemeyi onleyecektir canlarim..
Onizleme yaparak hersey yolundaysa Kaydet deyip cikiyoruz..
Not not:
Bilgili dostlarima fazla detayli gelebilir anlatimim ama bana oyle geliyor ki ozellikle yeni baslayanlar icin boylesi daha faydali dolayisiyla yorduysam affiniza siginiyorum...
Soru ve dusuncelerinizi yorum kutusuna birakabilirsiniz canlarim..yanit ve cevaplar aksam saatleri verilecektir..
Sevgilerimle..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

28 yorum:

  1. hayirli sabahlar nurum
    ben niye anlamiyorum bunlari
    karinca duasi gibi geliyor bana konstrasyon sifir
    Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  2. Teşkkür ederim ablam eve gidince deneyeceğim bunu :)

    YanıtlaSil
  3. Hahahaha Melek ablam karinca duasini sen oku yinede :))
    ben anladim ama bende sana 3 ihlas bir fatiha okuyim tesekkur niyetine canim :))

    YanıtlaSil
  4. bak hele ya adım bıyıklı kadına çıktı zaten:D

    güzel olduğunuz kadar yarayışlısınız kuzum, tanışalım mı?

    ehehe arada böyle sapıklıklarım olur:D

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel anlatmışsınız.
    Tam benim gibilere göre:-)

    Peki metin içine şarkı nasıl ekleniyor.
    Bu konuda bilginiz var mı?
    Metni okurken,güzel ezgiyi de birlikte dinlemek
    çok hoş oluyor. Bazı bloglarda var ve çok güzel!

    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum o dedigin de guzel olmali hic rastlamadim,gosterebilecegin bir yer var mi?

      Sil
    2. Sevgili Esinti Penceresi'nin blogunda görebilirsin:-)

      Sil
  6. Blogunuzu cok beğendim takipteyim. Bir de sağdaki kalbinizi hemen bende bloguma uyguladım çünkü bunuda cok beğendim :)
    Yalnız mause imlecini başaramadım. Gayet güzel adım adım yaptım enson kodu buldum yapıştırdım fakat olmadı neyse sağlık olsun sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapamadigina uzuldum canim,tets gitmis biseyler belli ki :(

      Sil
  7. merhaba canım bende bloguma şablon yükleyemiyorum blgisayardan arastırdım bi türlü beceremiyorum şirin tarifler blogunun sahibesi senin yardımcı olabileceğini söyledi..acaba bana yardımcı olabilir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canisi blogumun en alt kisminda mailim var,ozelden konusalim seve seve yardimci olurum canim.

      Sil
  8. güzel anlatım, ben sıkılmadan okudum kuzum. bilenler için sıkıcı olabilir ama acmiler için iyi olmuş. bu güzel bilgi için ayrıca teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. yaaa sen bayağı usta oldun ha bu konuda.
    :)

    YanıtlaSil
  10. merhabalar,uzun zamandır bloğunuzun takipçisiydim.artık benimde bir bloğum var ve bu tür paylaşımlarınız gerçekten çok faydalı oluyor etiketler kısmımı ve kenardaki süsümü sizin sayenizde oluşturdum ama daha çok eksiklerim var.mesela postunuzun altındaki bunlarada bakabilirsin kısmı varya o nasıl oluşturuluyo eski yazdıklarınızdan bulamadım.o kısmı da anlatabilirseniz sevinirim teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli sabahlar tesekkur ederim..eklentiyi verdigim adresten kolayca uygulamaniz mumkun..sevgiler gonderiyorum hosgeldiniz :)

      http://www.linkwithin.com/learn

      Kolayliklar diliyorum...sevgiler.

      Sil
  11. CANIM SENİ BU KONUDA ÇOK KISKANIYORUM
    SIRF BUNLARI YAPMAK İÇİN KURSA BİLE GİDEBİLİRİM
    SENİ OKURKEN YAPACAMIŞIM GİBİ GELİYOR AMA İCRATE GEÇİNCE BİR ŞEY YOK
    HER NEYSE ALLAHTAN HER KEZ BEN GİBİ BECERİKSİZ DEĞİL:)
    PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER

    BAKALIM BECEREBİLİRSEM BEN BİR GÜL KONDURURUM ARTIK
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acele etme yaparken ablacim,yavas yavas..beynine yerlesecek zamanla,gulu goremedim ben bu arada ablacim :(

      Sil
  12. SEN ARTIK BENİ SEVMİYOMUSUUUUUUUUUUUN
    BANA CEVAP VERMEMİŞSİN):
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli cumalar ablacim..Allah rizasi icin seviyorum seni kiz :)

      Sil
  13. lütfen fare imlecinizi paylaşırmısınız bayıldımmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  14. sesimi duyun lütfennnnnnnnnn fare imlecinize bayıldım paylaşırmısınız veya site ismi lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum mail at maille göndereyim..cevaplamaya ancak fırsat bulabildim bağışla..

      degmesinyagliboya@gmail.com

      Sil
  15. Müthişşş bilgiler veriyorsun (daha doğrusu veriyormuşsun:)). Hayran kaldım :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR