7 Kasım 2012 Çarşamba

Sahidim ol

Gunluk namazlarimi kildigim yer evimdir genelde..nadiren disariya ciktigimda farkli yerlerde kilarim..veya camiye yakinsam camiye gitmeyi de pek severim hem sevabi da buyuktur ustelik..
Yolculuk esnasinda kilinan namazlara her ne kadar deger versemde ic huzuru olmadan acele ile kilindiklari icin tam bir huzur yakaladigim gorulmemistir..

Bir de oyle yerler var ki yolculukta karsima cikan..insanin kilamayacagi hatta ve hatta abdest dahi alamayacagi yerler..
Nasil olur da bu denli ozensiz hatta cogu zaman vurdum duymaz olur Turk ve musluman insan anlamiyorum..

Duzgun ve buna uygun duzenlenmis yer ve ortamlarin sahiplerini de tebrik etmek lazim ki haklarini en azindan bu sekilde yemeyelim..ki oyle yerlerin sayisi da zaman gectikce artmakta..

Oyle namazlar vardir ki bir de..unutulmayanlar..
Hep arananlar..hep beklenenler..hani,tekrar oyle olur mu diye Bismillah deyip seccademizi serdigimiz anlar..

Hayatimda kilinan namazlarin icinden unutamadigim aklimda kazili 2 guzel namazim vardir..
Namazlardan degil ama bahis,benim bahsetmek istedigim sey namazin kilindigi yer!..
Unutamadigim bu iki namazimi ormanda kilmistim..

Biri gunu Isciler Bayrami oldugu icin hic unutamadigim ormanda pik-nik icin gittigimizde kildigim namaz..

Bir digeri ise en son Melek ablamla birlikte bir benzin istasyonunda kildigimiz ikindi namazi..

Ne o ormanin islakligi,hafif nemligi..ciceklerin secdelere yaklasmasini ve basimin secdeye degdigi anda seccademin altinda benimle birlikte egilen otlarin ciceklerin goruntusu..ne o kuslarin sesi..derenin akisi..yerin yan yamuk olusu..minik taslarin basmasi..otururken zorluk cekisim..hic biri ama hic birinin yerine hic bir sey koyamayacagim..

Ablamin kildigi yerde kildigim namaz..
Acik,genis aydin bir yerdi..arabalar gecerdi..yayalar gecerdi..mola icin duran aileler ciftler bakar dururdu..
Ama oyle bir seydi ki..

Gokyuzu ustumde ufuk karsimda altinda agaclarin uc noktalari daha asagida dallari ve sayisiz yapraklari sonra govdeleri..sonra topraga baglandigi an daha sonra yesillik,ayrik otlar..ve yavas yavas kaybolan goruntu..

O kaybolusun icinde icime sinen topragin kokusu..topragin derinligi,rengi..sahitligi...

Sayisiz,belki binlerce,yuzlerce milyonlarca sahit..Allah'in huzurunda kulu icin yarattiklari icinde secde etmenin guzelligi...



En guzel namazlarimdan iki tanesine sahit tuttum sizi..ne olur sizde en guzel namaziniza ortak ve sahit tutun beni...



..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

24 yorum:

  1. Ablacım yardım edin lütfen ben namaz konusunda gevşek davranıyorum bunun bir yöntemi yada bir yolu varmı istiyorum yapmıyorum vede huzursuzluğunu yaşıyorum bir yöntemi yoksada duacım olun nolur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dualarimiz seninle Naciyem..elinden geldigince kilmaya gayret et..bu bir gorev bir vazife oyle dusun istersen..ornegin cocugunu ac birakamadigin gibi namazi da ihmal etmemeye calis..
      Dua et canim sen de sevgiler hayirli cumalar.

      Sil
  2. rabbim katinda kabul buyursun .
    kilmak gerek heryerde sahit tutmak tasi topragi bakan gözü .

    secdeye giden insanin kalbinde olmak ne güzeldir
    seccadeyi katlarken rabbe gönderilen mektubu katlamak gibi onun icinde adinin olmasi ne güzeldir

    sefiyom seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmani isterim..blogunda..
      Icindekileri mutlaka aktarmalisin guzel ablam..kendini sinirlama ne olur..
      Bende seviyorum Allah sahit..sevgiler..

      Sil
  3. Güzel dost,kadim dost..
    Şahid oldum,şahit oldum..
    Rabbim şu günahkarın şehadetini kabul buyurur inşAllah...
    Dualarında yer edinmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel Zeliham marifetlim..
      Eksik olma bitanem..Rabbim sayilarini artirsin cumlemizin guzel namazlarin insallah..
      Suphesiz dualarimdasin-iz..
      Sevgiler.

      Sil
  4. sevgim,

    can kardeşim şahit oldum,
    ben de anlatayım,

    1999 senesi'nin son ayları 19'yaşım bitmek üzere,evlendim ve kaç ay geçmesine rağmen bebek olmuyor diye başladım ağlanmaya sızlanmaya(sanki yaş kemale erdi de,yıllar oldu evleneli,gençlik işte)neyse,

    nasıl dualar ediyorum,

    namazımı da sürekli eda etmiyorum,
    ama bir gün seher vakti uyandım,hafif yağmur yağıyor,abdest aldım,balkonun camını açtım cami hemen sağım da,ezan'ın sesi ile ruhumu bir huzur kapladı,
    dinledim dinledim,

    serdim seccademi,kıldım namazımı,
    sonra ellerimi açtım öyle bir dua geldi ki kalbimden dilime,
    ağladım ağladım,

    aradan 1 hafta geçti,test yaptım ve sonuç pozitif,

    hiç unutamam,hiç,şükürler olsun rabbime,

    şahidim oldun,

    öptüm ki:)

    şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri'm...yaklasinca Ona neler ikram ediyor degil mi kullarina ve cogu zaman iste boyle sende oldugu gibi..kirmiyor cevirmiyor geri arzusu ne ise yaratiyor..
      Operim ;)

      Sil
  5. Cenabı Allah namzlarımızı kabul etsin canım....

    YanıtlaSil
  6. Allah (c.c.) kabul etsin. Cümlemize nasip etsin.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Öğrenci iken çok gezerdim. Doğal olarak pek çok yerde namaz kılmışlığım vardır. En sevdiğim namazda her zaman mümkün olmadığından olsa gerek. Dışarıda kılınana sabah namazlarınır. Bur sa ulu cami de iki defa sabah namazı kılmıştım . İkisi de kışa denk gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kis mevsiminde disarida namaz kimak hemde sabah namazi!..nasil bir duygu acaba?..

      Sil
  8. Sevgicim şahidim kuzum sende bize ol emi.
    güzel dostum öptüm:)

    YanıtlaSil
  9. CANIM ALLAH RAZI OLSUN
    ÇOK GÜZEL BİR YAZI OLMULŞ
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  10. bir trafik kazası geçirdim lise son sınıftayken.
    eskişehir-ankara arasında, polatlı yolunda.
    takla atarak yamaçtan aşağı düştük arabayla.
    kardeşim ve ben arka kapılardan çıkarak uçmuşuz.
    uyandığımda araba üstümde, annem yolda deliler gibi bağırır durumda, kardeşim ağaçlıkların üstündeydi.
    eskişehir'e kaldırıldık.
    omurgamda iki kırık vardı, bi neşe hemşire bi de ilker doktor.
    çok aşıktım da kendisine ben, burdan bi kere daha sesleneyim:D
    omurilik felci olabilirdim; diazem falan verildi, günlerce uyutuldum. ameliyat günüm belirlendi platinlerim satın alındı.
    sadece kollarımı ve başımı kıpırdatabiliyordum ve o yaşta bir genç kızın altından alınması, yemeğinin ağzına verilmesi, başını tek başına örtememesi bile yeterince korkunçken etrafımda tekerlekli sandalyesini hazırlayın lafları dört dönüyodu.
    türkiye çapında özdebir sınavları yapılırdı, dereeye girerdim. ama devamsızlıktan sınıfta kalma durumum vardı. sistem değişmişti, üniversite hayaldi.
    babamın arkadaşları kafileler halinde kabe'ye gitti kardeşim ve ben için. allah binlere kez razı olsun; o zaman aldığım duayı hayatım boyuna toplayamam sanırım.
    ve ben ameliyat olmadım.
    çelik korseyle ayağa kaldırıldım.
    kasım'da kaza yaptık, ben mart'ta ayaklandım.
    eğilmem doğrulmam hala yasaktı.
    ama ilk eğilebildiğimde kıldığım namazı hiç unutmuyorum.
    rabbim bana bir kez daha öyle içten şükretmeyi tattırabilir mi bilmiyorum, melek ablamın da dediği gibi nimetleri allah'a şükrederek elde tutmam gerektiğini ben o sırada öğrendim.
    ömrüm boyuna unutmamam gereken bi namazdı.
    bugün sahipsin ama ya yarın sahip olmazsan dedirten.
    rabbimin önünde eğilmenin zevkine vardıran.
    şükrettiren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sok oldum..hala da inanmiyorum balim..
      Yorumlayamadim kac gundur cunku kelimeler bulamiyorum..
      Gecmesine sevindim,bir de oylesine guzel bir namaz kilmana.
      Rabbim secdelerimizin sayisini artirsin.

      Sil
  11. Allah kıldığın namazlarıi ettiğin duaları kabul etsin. Allah bizlere de nasip etsin.

    YanıtlaSil
  12. Hayirli aksamlae emmeklerinize saglik sevgiler gülcandan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler hayirli ve guzel bir haftasonu diliyorum sevgiler yagli boya'dan :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR