12 Kasım 2012 Pazartesi

EN kolayindan sac bandi yapimi



Hayirli aksamlar sevgili dostlarim..sozler yerine getirilmek uzere bilgisayarin basina gectim..kolay ve guzel bir orgu projesini paylasacagimi duyurmustum dostlarim..ama tamamlanmadigi icin nerdeyse sozumde duramayacaktim..
Allah'a hamdolsun ki firsat bulup orgu cantami elime alarak son rotuslerini yapip hazir ettim..
Kizim icin yapimi kolay ozellikle benim gibi ormeyi bilip de yillarca eline almayanlar veya yeni baslayanlar kolay orguler arayisinda olanlar icin ideal olacagini dusunuyorum..
Bunun haricinde bu guzel tokayi hediye olarak da hazirlayip verebilecegimizi dusundum..ne kadar guzel olur degil mi..el yapimi ve dunyada tek olan bir esya uretmek ardindan bir cocugu mutlu etmek icin hazirlayip vermek..
Mutluluk kucuk seylerde gizlidir derler..
Ama degerli olanlar asla 'sey'olamazlar....

Yapimindan kisa kisa notlar dusecegim dilerim begenir ve siz de yapmarsiniz canlarim..


Once fiyonk..fiyonk icin arzu ettiginiz buyukluge gore zincir cekmelisiniz ben 45 zincir cekmistim..daha kucuk olmasini isterdim..uzulmedim cunku kolayca yenisi orulup yerine baska bir fiyonk takilabilir..dolayisiyla simdilik bu sekilde kaldi tokamiz..
Not:Baslangicta sarkan ipi uzun birakmalisiniz zira fiyonkumuzun birlesmesi icin ileride ona ihtiyacimiz olacaktir..

 

 Cektigimiz zincirlerin ilk sirasindan baslayarak trabzanlarimizi dolduruyoruz.


 Yuksekligini siz ayarlayabilirsiniz dedim ya arzunuza gore :) ben 3 sira ordum..


Yukarida bahsettigim ipin uzunca biraktigimiz ip ile ..


 Fiyonkumuzu kapatarak dikiyoruz..



 Ardindan resimdeki gibi ignemizle tutturuyoruz..


 Sira geldi fiyongumuzun uzerindeki ince bandin yapimina..
25 zincir cekerek bir sira trabzan orerek tamamladim..cok kolay :)


Resimde fiyongun on kisminda duran bandin takilarak birlesmis halini resimledim..


Band icin zincir sayisi veremiyorum..fazlaca zincir cekerek kizimin basinda aldim olcuyu..bir sira trabzan ordum..

Siram bitince cekilen zincirin altina gecerek oraya da ayni sekilde trabzanlar doldurdum..

Sonuc bu canlarim..kapatmak icin dilerseniz dugme kullanabilirsiniz..
Dugme dedim de..ilkin baska bir sey ile kapatmayi dusunuyordum ama dugmenin daha saglam olacagini ve goze cok batmayacagi icin onu tercih ettim..
Dugme deligini sonradan bandin ucuna 6 zincir cekerek olusturdum..


Modelimiz poz vermedi..cektigim hic bir resim duzgun cikamadigi icin ne yazik ki takilmis halini gosteremiyorum canlarim..
Bir sonraki tokamizi canli bir sari veya turkuvaz renkli yapmayi dusunuyorum..
Siz ne dusunuyorsunuz??..goruslerinize talibim canlarim..

Son olarak da cok eskiden yaptigim bir karttan cok uzerindeki soze dikkatinizi cekeyim biraz istedim..

Ahiret de var..bu gun onun icin de bir yatirim yapip bir seyler uretelim..gece bitmek uzere bu gunun vakti dolmak uzere..donmeyecek de bir daha geriye..


Sevgi'den..sevgiler..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

16 yorum:

  1. Bayıldım tatlısı.
    Emeğine ellerine sağlık.
    Turkuaz ile kahve ve krem 2lisini naçizane fikrimce yakıştırırım ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turkuvaz ile kahve nasil da yakisiyor birbirine degil mi Gizem'im..denemek gerek..
      Sevgiler canim.

      Sil
  2. İyi sardı seni bu tıg işi cevherler dökülüyor tek tek..

    YanıtlaSil
  3. Allah'ım ne şirin,ne şirin:)
    Takacak bir kızım yok ama, hediye için ne iyi olur rengarenk saç bantları yapmak.
    Şu sınavlar falan bi geçse de ben de yapabilsem rahat rahat..
    Haftaya sınavım var,dualarını bekliyorum tadım,tuzum:)
    ÖSS öncesi msn den görüşmüş,dualarını almıştım,dualarla da kazanmıştım.
    Şimdi de yüksek puanlarla ve hayırlısıyla sınıfımı geçer tez zamanda bitiririm inşAllah..
    Muhabbetle Sevgi'm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dualarimdasin bitanem..Allah zihin acikligi versin insallah..
      Opuyorum Zeliham..Allah'a guven..

      Sil
  4. yesin onu teyzesi
    tokasini yesin bandini yesin
    fiyonkunu yesin yesin yesin yesin
    el emegi ne güzel .darisi basima birseyler üretmede nasipsizim
    dua buyur sarildim kokladim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yesssinler oniiii!..
      Dualarimdasin ablacim hic cikmadin ki :)

      Sil
  5. Ay canim harikasin vallaha süper eline saglik muhtesem olmus vede harika anlatmissin

    YanıtlaSil
  6. Çok şirin. Ne de çok yakışmıştır Bahar kıza bu saç bandı. Ben de benim kıza yapayım lüle lüle kara saçlara ne de şık durur. Ama tabiii önce zincir nasıl çekiliyor onu öğrenmekle işe başlamam lazım. Bir de bana yazar mısın bunun için gerekli malzemeleri hiç anlamıyorum ki bu işlerden. Nasıl ip olacak, kalınlığı , türü bir de o tığ-şiş her ne ise kaç numara olacak? Çok heveslendirdin beni kaç gündür örgü paylaşımlarınla. En çok da baykuşlara bittim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni gaza mi getirdim :) alevlendin oooy samanalevim benim..izah edecegim canim ama maille..elimde degil su an ne ip ne igne..(daima siirsel)
      Sevgiler :)

      Sil
  7. Çok cici olmuş.Yapımınıda çok güzel anlatmışsın:)Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. pek şirin olmuş ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR