3 Kasım 2012 Cumartesi

Zebra kekin sirri

Resim kaynak:ikramlar.blogcu.com

Yukaridaki sahane goruntuyu gorunce insanin ici bir hos olmuyor mu?..Zebra kek'i bilmeyenimiz yoktur heralde insallah bilmeyenler icin yazimin sonunda iki tarifini de paylasacagim biri benim denedigim bir digeri ise yukaridaki resimdeki kekin tarifi.
Ama gel gor ki konu tarif degil..derdim baskadir benim..
Konu bu keki neden ben defalarca denedigim halde bu sonucu alamaayisimdir!..anlamiyorum..
Akla sir erdiremedim..defalarca yaptim ama olmadi olamadi..kabaramadi..arzu ettigim sonucu alamiyorum..
Dolayisiyla once yaptiklarimi anlatayim kisaca belki de hata bendedir diyerek bu konuda bilgi sahibi olanlardan yardim talebinde bulunmak istedim..
Her malzeme tam konur anlatildigi gibi uygulanir ama sonuc:Desen ve lezzet bakimindan cok sahane sabaha ulasamayan bir kek AMMA kabaramamis bir kek!..

Dedim ki sorun tepsim olabilir..buyuk gelmistir..daha kucugunu kullandim yine sonuc ayniydi..
Acaba neden olabilir?..sebebi sirri nedir bu kekin artik ya!..
Bende boyle guzelce kabarsin isterim :((((

Onemli not:Bu kadin beceriksiz bu konuda diye dusun dostum ben gocunmam ama neden normal keklerim muthis kabariyor da bu Zebra bana bu derece direniyor anlamiyorum..

Niye yaaa Zebra kek ha niye???


Buyrun en son yaptigim kek ama pismis halini resimledigim halde bir sekilde o resmi silmeyi de basardigim icin paylasamiyorum ne yazik ki..



Sozunu verdigim tarfilerin linkleri:
En ust resimdeki kek icin:Buraya
Benim denedigim kek icin:Buraya tiklamaniz yeterli..


Yardim lutfen..
Tesekkurler..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

13 yorum:

  1. Canım 2 tane kabartma tozu katıp denesen keki...Kabartma tozunun üzerine de biraz limon suyu kat..fırının soğukken keki fırına at..Benim çılgın fırınımda keki güzel pişirebilmek için denediğim yöntemlerden bazıları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iki tane kabartma tozu tadini etkilemez mi ablacim,deneyecegim.

      Sil
  2. deneyelim bakalim buluruz sebebini ;)

    YanıtlaSil
  3. Canim senin denedigin kek tarifi benim yıllardır yaptığım tariftir.bu tür keklerde kalib çok önemlidir.mutlaka kek kalıbı olmalıdır.ikincisi malzemeleri koyarken çok iyi mikserle cirpmak gerekir.heleki oda sıcaklığında yumurta ve şekeri en az on dakika cirpmak gerekir.ben bu keki yaparken posete koyup dokuyorum.ozaman hem şekil bozulmuyor hemde çok daha kolay oluyor.sende görünce bende heveslendim valla.ha birde ben birbuçuk paket kabartma tozu katiyorum canım..surasida çok önemli.kekin kıvamı cokda sıvı olursa ozamanda istenildiği gibi güzel kabarmiyor kek.söylemesi ayıp keklerim sahane kabarir :))) ınşallah yardımcı olabilmisimdir canım.öpüyorum seni.ilerki zamanlarda bende yeniden denicem insallah

    YanıtlaSil
  4. BENDE KABARTMA TOZUNUN ÜSTÜNE LİMON DAMLATIRIM
    ELLERİNE SAĞLIK
    BU ARADA BENDE BEKLİYORUM :)

    YanıtlaSil
  5. bilmiyodum. kek hastasıyım. not aldım. deniciyim.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Ben keklerimi hep turboda pişiririm, denediniz mi?
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  7. Bu keki ben de sık yaparım blogumda da var tarifi. 26 cm. kek kalıbında yapınca mükemmel kabarıyor.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR