27 Şubat 2012 Pazartesi

Resimli kategori nasıl yapılır?

Bir çok blogda bulunan aslında zormuş gibi görünen bir düzenleme türüdür resimli kategoriler..
Yakında yaptığım şablonlardan biri Allah ne verdiyse bloguna uğrayarak ne demek istediğimi anlarsınız..
Resimli kategoriler veya resmi linke bağlamak nasıl yapılır Fatma kelebeğime de isteğini cevapsız bırakmamak için gün bitmeden yayınlamak istedim..

 Resimli kategoriler böyle bir şey canlarım

 birde resmili link resmi ekledim
Uzun uzun detaylara girip sizi yormak istemiyorum..kısaca anasayfada durmasını istediğiniz bir konu var ise bir resimle ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz tıklayınca da konuya yönlendrebilirsiniz..kendi veya başka bir adresten de olabilir..
Bunun için önce resminizi belirleyin seçin veya düzenleyin orası size kalmış..

Kumanda panelinden Tasarım ve ardından Sayfa öğeleri diyoruz..
Gadget ekle seçeneğine tıklayarak:


 Aralarından Resim Gadget'ini seçiyoruz..




 Bu pencerede anlatılacak çok şey var..Resminizi bilgisayarımızdan yükleyecek isek Bilgisayarımdan seçeneğini seçip yüklüyoruz..Başka bir adresten yğkleyeceksek Web'den seçeneğine tıklayıp http yazan kısmı silerek yerineresmin adresini girerek Enter tüsüna baıyoruz..
Resmimiz yüklendi..blogumuza gidip istediğimiz konunun adresini kopyalıyoruz ikinci resmdeki konumdaki gibi yani adres çubuğundan veya dilediğimiz konunun üzerine tutarak mouse'umuzu sağ tıklayıp bağlantı adresini kopyala diyerek de yapılabilir.
Kopyaladığımız adresi daire içine alınmış Bağla seçeneğine yapıştırıyoruz,oradaki http'yi silmeyi unutmuyoruz tamam?
Arzuya göre Resim yazısı veya başlık da ekleyebiliriz..Kategori olarak girilen bir resimde ise Başlık eklemememiz gerekiyor bunu zaten biliyorsunuz çünkü kategori ismi zaten girdiğimiz resimde mevcut..
Önizlemesini yapıp resim istenilen boyutta ve görünümdeyse yerleşimini düzenleyip herşey yolundaysa kaydedip çıkıyorsunuz resim gözünüze fazla küçük görünüyor ve ebatları sutün ebatları ile aynıysa penceredeki Sığacak şekilde küçült seçeneğini kaldırmanız gerekecektir....
Başka kategori eklemek için yine aynı işlemi yapmalısınız..gerektiği kadar..

Biraz daha ayrıntılı olarak da şöyle:

Resmi seçtik gidilecek kategoriyi nasıl ekleyeceğiz sorusunun cevabı  ise resimde görünen etiketlerden arzu ettiğimiz etiketin adresini örneğin Hediyeler kategorisi açmak istiyoruz varsayın sağ tıklayarak ''Bağlantı adresini kopyala''deyip resme ekleyip tüm kategorinin konularına ulaştıran bir resim oluşturmuş oluruz..

Sevgili Esracım :)



 Hayırlı akşamlar diliyorum..

Not:Fatmacım umarım faydalı olmuştur kuzum..






Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

13 yorum:

  1. Cok kolay anlatmissin sagol, ben biliyordum ama bilmeyenler icin cok iyi olmus. ama ben seyi ogrenmek istiyoruuum. Baglanti verdigin linkerlin renkleri nasil guzel degisip duruyor oyle bayildiiim bende istiyorum. Bunu anlatsan bir ara olmazmi?

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık ablacım çaktırmadan bilmediklerimi de öğreniyorum sayende.Bu ara çok yorum bırakamıyorum unuttum sanma sakın yoğunluktan vakit bulamıyorum yoksa hep aklımdasın ablam :)

    YanıtlaSil
  3. Coooooooooooooooooooook tesekkur ederiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim :)
    Bu post beni yine duygulandirdi, biliyorum bu bana ozeldi :( Allah razi olsun sevgi, seviyorum seni ..

    YanıtlaSil
  4. Gelin ayşem yakında onu aldığım sşte ve bilgilerini ekleyeceğim inşallah..

    SuPerisi gel kuzum arada ses ver yeter :) biliyorum ablası açıklama yapma ..

    Çooooooooooooooooooooooooooooooooook rica ederim!!!!

    YanıtlaSil
  5. bu çok hoşuma gitti ama ben mesela o resme tıklandığında bir sürü yazıma ulaşılmasını istiyordum böyle olunca tek bir yazıya ulaşılmış oluyor. yoksa bir şey mi kaçırdım:)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. kATEGORI OLMASI ICIN DILEDIGIN ETIKETIN LINKINI EKLEMEN GEREKIYOR,OZELLIKLE BIR KONUYA GIDILMESI ICINSE SADECE O KONUNUN LINKI EKLENMELI..YANI :)

      Sil
  7. Çoook tşekkürler şimdi anladım yaptım :)
    http://musmutluu.blogspot.com
    Buda benim bloğum.Göz atıp eksikler fazlalar konusunda değerledirirseniz çoook mutlu olurum.Sonuçta işi bilen sizsiniz öğrenci ben :)

    YanıtlaSil
  8. Bu benim işime çok yarayacak imkan bulduğumda hemen deneyeceğim
    iyi ki varsın Eline yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Çok faydalı bir çalışma yalnız benim yapamadığım bir şey var, resimleri etiket ismine bağladım her şey güzel ama gadget olarak yaptığım için hem resim bi kutucukta çıkıyor hem de başlık girmeyi zorunlu tuttuğu için yazmak zorunda kaldım :( nasıl yapabilirim ki acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimler icin baslik eklemek zorunlu oldu artik kategori resminizi her hangi bir resim yukleme sitesine yukleyin ornegin tinypic.com resim kodlarindan aherf ile baslayani alip yerlesimden metin gadgetini secip icine yerlestirin..kodda resmi yuklediginiz sitenin linki olacaktir onu kategori linkinizle degistirin,kolayliklar dilerim.

      Sil
    2. Yine olmadı :( aslında olacak gibi çünkü resim görüntülenmiyor ama kırık resim simgesi şeklinde görünüyor. Dediğiniz gibi yaptım ama bilmiyorum neden yapamıyorum. Bu arada blogunuzdan çok faydalandım blog tasarımı konusunda, Allah razı olsun tüm anlatımlar çok güzel çok detaylı.

      Sil
    3. Size daha iyi yardim edebilmem icin benimle iletisime gecermisiniz?degmesinyagliboya@gmail.com

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR