24 Şubat 2012 Cuma

Kahveli Parfe

"Gülriz' in Mutfağından" Kitabı' ndan denenmiş bir tarif bu. Tarifin aslı Nescafe ile yapılıyor ama evde nescafe bulundurmayanlar için Türk Kahvesi ile yapılabilir. Akşam yemeğinin üstüne kahve içmiş gibi oluyorsunuz.
Kahveli Parfe için Gereken Malzemeler :
- 1 paket krem şanti
- 6 yumurta
- 1 bardak süt
- 3 tatlı kaşığı toz şeker
- 3 tatlı kaşığı kahve
- 2 paket vanilya

Krem Şantiyi soğuk süt ile çırpıyorsunuz. 6 yumurtanın sarılarını önce ayrı bir kapta çırpıyor; şeker, kahve ve vanilyayı ekleyerek tekrar çırpıyorsunuz. Yumurta aklarını kar haline gelene kadar çırpıp, tüm malzemeyi karıştırıyorsunuz. Derin bir kaba önce naylon döşeyip sonra karışımı boşaltıyorsunuz. Dipfrize koyup donduruyorsunuz.

Üstüne hazır çikolata sosu yapıp dökebilirsiniz. Siz isterseniz evde çikolata sosu yapıp da dökebilirsiniz. Gülriz Sururi, sosun sıcakken dökülmesi tavsiye ediyor. Yalnız bu durumda, elinizi çabuk tutmanız gerekiyor. Çünkü parfe kısa sürede eriyebilir.


Tarifin kaynağı:Kahvekeyf
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. ooooh harika gorunuyor ellerine saglik ben bir malzemeler bakim ;) felakete ugramamak icin ;)
    Hayirli sabahlar guzel insan ..

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyo ooyyyyy güyya yemiyecektim:)ama dayanamıcam akşam yapıcam bunu

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor hemde kahveli,bayılırım.
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Cok lezzetli görünüyor birde cok sevdigim türk kahvesi ile yapilmis :)
    Ellerine saglik Sevgicim..
    Senden birsey rica edebilirmiyim canim :)..benim icin bugün dua edermisin zira cok yogunum cook ;)
    Hayirli ve mutlu bir gün diliyorum ;)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Yahu diyetteyim yaaa yapma bak böyle tarifler verme dayanamayıp yapıcam. :) şeker bal olsun...

    YanıtlaSil
  6. wuuu yemiycem diyorum yine kaçırıcam accık ucundan galiba naptın böyle yaa :) süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar üzmeyin beni postu okumadan yorumlar yazılmış..tarif bana ait değil ben yapmadım henüz denemedim..yapmaya niyetim var tarifi Kahvekeyf'ten aldım..
    :(

    YanıtlaSil
  8. Sevgicim sen yemegin ustune kahve icmis gibi oluyor yazinca bende yaptin denedin yedin sandi, yoksa ben her yazdigini okuyorum ..

    YanıtlaSil
  9. Yavrucum sana demedim ben onu..kuzum.

    YanıtlaSil
  10. Ben bu aralar cok alinganim sanirim :(

    YanıtlaSil
  11. KAHVE SEVERLERE İDEAL BİR TARİF:)KAÇ GÜNDÜR BLOGA GİRMEDİM DÜN HARİÇ O ZAMANDA POSTU YAYINLADIM ÇIKTIM UĞRAYAMADIM..BUGÜN TEK TEK GEZDİM SAYFALARINI (SIKI TAKİPTEYİM):)PAYLAŞIMLARIN HERZAMANKİ GİBİ FAYDALI VE GÜZEL..AMA DUR BAKAYIM SEN BANA NİYE HİÇ UĞRAMIYORSUN GÜNLERDİR..:((UMARIM BİR AÇIKLAMASI VARDIR:)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR