11 Şubat 2012 Cumartesi

Lokum tadında açma tarifi

Merhaba canlarım kuzularım,haftasonunu en iyi kış mevsimini en güzel şekilde değerlendirmek isteyen var mı aranızda benim gibi?
Kış haftasonuna göre daha uzun sürüyor ne yazık ki ama yine de bu güzel iki tatil gününü güzel değerlendirmek lazım..
Hava hala buz dışarıda kar taneleri uçuşup dururken evde olmanın en güzel yanı tabii ki fırının eve yaydığı kokular ve tabakları dolduran güzel tariflerdir..
Bunlardan birini paylaşmak istiyorum bu akşam..Bir elimle yazmamın sebebi ise diğer elimden bu leziz açmayı bırakmak istemediğim içindir..
Tarif arkakadaşım çok sevgili Melek ablama aittir..Elleri dert görmesin çok çok başarılıdır..duysa inkar eder..
Neyse blogundan alıp aynen kopyalıyorum..




gerekli malzeme
500 ml süt
250 ml sivi yag
2 yumurta (sarisi üzerine beyazi hamura kullanilacak )
7 yemek kasigi toz seker
1,5 kahve kasigi tuz
3 yemek kasigi yogurt
1 küp maya (42 gr )
1,200 gr kadar un aliyor  (cok kati olmayan elinize yapisan bir hamur oluyor )
üzerine serpmek icin susam cörek otu
yapilisi
tüm malzemeyi yogurup bir kenarda mayalandirin
mayalanan hamurdan elinizi sivi yaga batirip yumurta büyüklügünde parcalar koparin istediginiz sekli verip yagli kagit serilmis tepsiye dizin .cok yakin koymayin kabariyorlar cünki
yarim saat kadar daha tepside beketip kabarmalarini saglayin
üzerlerine yumurta sarisi sürüp susam serpin.
önceden isitilmis 180 derece firinda kizarincaya kadar pisiri.



Tarif böyle resimlerse şöyle:







İki tepsi çıktı ve sanırım yarın da aynı iştahla yenecekler..
Mutlaka mutlaka mutlaka denemenizi tavsiye ederim..
Açma tarifi çok daha öncede dile getirmiştim ama bu başka..bu bambaşka güzel..
Yarın pazar..sevdiklerinize güzel bir jest olur dimi :)

Sevgiler hakkınızı helal edin..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

24 yorum:

  1. mmmm canım çok güzel olmuş
    pamuk gibi
    ellerine sağlık.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Mayalı hamur pişince evin içinde ne güzel olur o koku,bayılırım..Ellerine sağlık nasılda pufuduk olmuşlar..Hayırlı akşamlar:))

    YanıtlaSil
  3. Evet bencede o mayalı hamur kokusu benzersiz..çok çok da güzel oldu tadı mutlaka deneyin ..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. merhaba, melek ablanızın ellerine sağlık poğaçalar harika görünüyor :)) banada beklerim..

    YanıtlaSil
  5. Mayali açmaları cok severim...pofidik Olmustur onlar...Ellerine saglik... Olsada yesek simdi :))

    YanıtlaSil
  6. Ay yavrucum var ama teknoloji o kadar gelişmedi..bir çay da koyardım yanına ooh yarasın..
    İnşallah bir gün,teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor, tam da pazar kahvaltısında ne iyi gider.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Aslında sabah biraz erken kaip yapmak guZel uyaninca sıcak sıcak yensin diye ama annelerde pazar sabahı uyuyabiliyor ancak sevgiler benim dünyam hosgeldin canım

    YanıtlaSil
  9. şimdi bu konuda malum acemiyim :) Soruyorum sana Sevgi Abla kahve kaşıgı da ne? tatlı kaşıgı mı çay kaşıgı mı bilemedim ki şimdi

    YanıtlaSil
  10. Tatlı kaşığı olacak caniko..
    Günaydın..dene yap yayınla görelim oke??
    Sarıldım.

    YanıtlaSil
  11. Annemler köye gidecek :) Gitsinler direk girişcem mutfaga :) şimdi olmazsa filan beceriksiz demesinler :P

    YanıtlaSil
  12. Sana güveniyorum..yapabilirsin!!..
    Resimleri bekliyorum..acele etmeden yap bol bol sevgi kat içine daha yumuşak oluyor :)

    YanıtlaSil
  13. Sevgi Abla sunun yanına bi de salata türü bir şey paylaş ya şimdi yalnız gitmez bu :)

    YanıtlaSil
  14. Yoğurdum :) Ama hamur baya cıvık oldu üstelik tam olarak 1200 gr un ekledim. acaba öyle cıvık mı oluyor bilemedim. :S Mayası gelsin de bakcam artık :)

    YanıtlaSil
  15. Olsun biraz cıvık olsun sıcak bir yerde beklet onu ya da kapanır bir kabın içine alırsan daha çabuk mayalanır..az cıvık oluşu korkutmasın seni yumuşak olacak inşallah..yanına çay demle canım :)

    YanıtlaSil
  16. cıvık olması korkutmadı da ona şekil vermek korkuttu :) Bakalım yarım saattir mayayı bekliyorum :) açlıktan da ölmek üzereyim :)

    YanıtlaSil
  17. Sümeyyecim sabırlı ol canım biraz..mayasını tam koydun mu?..az da olsa sadece gecikecek ama herşey yolunda gidecek merak etme mayalanınca elinle kolayca şekillendireceksin ya stres yapma bu kadar..
    Relax..

    YanıtlaSil
  18. mayası geldi ama biraz fazla gelmiş. tasmalık olmus. 4 tepsi oldu yahu :D Ama benimki tipsiz açma oldu :D

    YanıtlaSil
  19. sumeyyle cok tatlisiniz siz yaa :)) yorum panelini tarif icin mi kullandiniz siz yerim ben sizi :)) gercekten cok guzel gorunuyor iinsallah banada denemek nasip olur ;) ellerine saglik canim benim

    YanıtlaSil
  20. :) :) :) napalım ya :) beceriksiz bir hatunum annem de yoktu :)

    YanıtlaSil
  21. ehehehe ee bana haber edeydiniz kontur transferi yapardim ben size :p sumeyyecim eminim seninkilerde guzel olmustur ;) opuyorum herikinizide

    YanıtlaSil
  22. canim benim afiyeeeeet sifa olsun

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR