29 Şubat 2012 Çarşamba

Tavuk kapama

Sürücü kursuma gideceğim için kızıma sevgili 2 numaralı annecim yani kayınvalidem sabah erkenden yokuşlu yollara aldırmadan bakmak için çıkıp gelmişti.
Yemeğe kalmasını istediğimi söyleyip kursuma gittim,çıkışta kasaba uğrayıp tavuk aldım..
Tavuk kapama yapacaktım ve taze tavukla yapılsın istedim..
Tavuk suyu ile yaptığım için tavuğun olabildiğince taze olması benim için önemli ayrıca tavuk suyunu bebeğimin yemekleri içinde bulyon yerine kullandığım için bir kısmını da ona ayırmak istemiştim.
Eve gelir gelmez girdim mutfağa ve o tarifsiz lezzet 1.5 saat sonra soframızdaydı..
Nasıl yaptım?

Malzemeler orta boy bir tepsi içindir:
Dilediğiniz kadar tavuk budu ikiye ayrılmış.
2 su bardağı baldo pirinç
1 yemek kaşığı dolu dolu kuru nane
Karabiber
Tuz
Tereyağ
Zeytinyağı


Yapılışı:
Başlamadan önce tavukları yıkayıp haşladım bir yandan da pirinci sıcak denecek suda beklemeye aldım.
Tavuklar haşlandıktan sonra ocağın üstünde kullanacağım tepside yıkayıp derisini almış olduğum tavuk parçalarını bir iki kez çevirerek zeytinyağında kavurdum .
Tavukları çıkarıp hemen ardından pirinçleri koydum ve bir yemek kaşığı tereyağ kuru nane tuz ve karabiber ile pirinçler, de şeffaf bir görünüme dönüşünceye kadar kavurdum.
Tavuk suyunu süzdükten sonra 2 su bardağı alıp tepsiye koydum hafif karıştırarak ısıtılmış fırına verdim.
2 bardağı su eklememin nedeni ise pirinçleri önceden sıcak suda bekletmemdi.
Dolayısıyla suyun bir kısmı pirinçlerin içinde olduğu için daha fazlasına gerek duymadım siz yine de dilerseniz yarım bardak fazla ekleyin.
Bu şekilde fırınlanmış yemeğimiz havalı bir fırında 30 dakikada hazır oluyor.
Tadı MUHTEŞEM!
Ne doyum olur ne de unutulur..
Akılda kalacak bir tavuk yemeği isteyen varsa bunu şiddetle tavsiye ediyorum.




Afiyet olsun
Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. Of off,Sevgim,
    nefis bir lezzet olmuş arkadaşım,ellerine sağlık,afiyet bal olsun.

    Kocaman öperim:)
    şeri...

    YanıtlaSil
  2. Biz büryan deriz bu yemeğe ve bol soğanli yaparız..ben cok severim,,ellerine saglık cok lezzetli görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK,GÜZEL GÖRÜNÜYOR:)

    YanıtlaSil
  4. Şeri'm inan ki tadı daha da nefisti denemelisin bende öptüm :)
    Sevg,ye dair:soğanlı denemedim hiç bana öyle geliyor ki bu hali de çok enfes..sevgiler cnm..
    BİRİNCİSİN ablacım sen beğendiysen tamamdır:)
    Hayırlı sabahlar.

    YanıtlaSil
  5. süper gözüküyor bu yaaaa ellerinize sağlıkkk

    YanıtlaSil
  6. ayy ben bunu denemek istiyorum :)
    bu baldo pirinc ne oldugunu merak ettim ?
    pilavina baharat atiptami böyle oldu ?

    YanıtlaSil
  7. Afiyet sifa olsun cok lezzetli görünüyor ;)
    Ellerine saglik canim..
    Muhabbetle sarildim

    YanıtlaSil
  8. sevgili haticem evet o görüntü baharatlar daha doğrusu kuru nane eklenince meydana geliyor..
    Meryemcim teşekkür ederim cnm.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR