8 Şubat 2012 Çarşamba

Zeytinli-Zeytinsiz Çiçek Poğaça


Herkese günaydın..iyi olmanızı sağlıklı yaşamanıza duacıyım..
Sağlığın temel noktalarından biri olan midedir..ve oraya ne girerse yüzümüze vucüdumuza mutlaka yansır..hele ki gözlerin ve kalbin hoşuna giderse dimi?
Güzel bir tarifim var..
Mutfağa girip hamura sokasım vardı ellerimi kendimi..komple :))
Uzun  zaman önce Uktay Usta'nın Zeytinli poğaça tarifini almış ama henüz deneyememiştim..
Denemek istedim artık zamanı gelmişti ama bende zeytin yoktu..
O yüzden zeytini ekleyin dilerseniz,dilerseniz veya zeytinsizseniz sade bırakın..
Dünyanın sonu değil ya :)
Tarifi böyle arkadaşlar:

Malzeme olarak:

4 su bardağı un
4 çorba kaşığı yoğurt
100 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
Tuz

İç harcı için gerekenler çok basit.
Rendelenmiş beyaz peynir
Kıyılmış maydanoz

Mantolamak için:
Galeta unu


Hazırlanış ve yapılışı da şöyle:
Un,yoğurt tereyağı ve sıvıyağı karıştırma kabında karıştırıyoruz.
Kabartma tozu maya ve tuzu da ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz..
10 dakika kadar bekletiyoruz ve bu arada peyniri hazırlayabiliriz..
Peyniri rendeleyin maydanozları kıyın..
100 gr peynir çıkartmıştım geriye biraz kaldı.
Son aşama şekillendirip fırına vermek..
Tarifte ceviz büyüklüğünde denmişti ama ben yumurta büyüklüğünde yaptım küçük göründüğü için..
Yumurta kadar parçalar alıp yuvarlayıp hafifçe açıp bastırıyoruz ilk etapta ikiye kesilmiş zeytini koyuyoruz sonra üstüne peynirden koyup kapatıp top gibi olduktan sonra yine bastırıp bıçak ile kenarlarına kesikler atıyoruz..

Hamuru bu şekilde hazırlayıp galeta ununa bulayıp yağlanmış tepsiye sıralıyoruz..
Çiçek görünümünü elde etmesi içinse en üstüne de yarım zeytin ile süsleyebiliriz..ben süsleyemedimmalum zeytinim yoktu ama olsaydı bile eklemeyecektim sanırım çünkü hamur işlerinde zeytini pek sevmiyorum..belki sadece en üstüne koyardım yerken çıkartmak şartıyla :)
Olay bitmiştir..
180 derecede fazla kızarmamasına özen göstererek pişiriyoruz..yumuşaklığını kontrol ederek pişirmenizi tavsiye ediyorum çünkü çok pişerlerse kururlar ve kurabiyeye dönüşürler..
30' kadar kafidir..tabii fırına da bağlı..








Sevgiler afiyet olsun..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerine sağlık,hamur işlerinde zeytini bende sevmiyorum..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik canim benim senin elinden cikan sicacik yemekler pastalar pagacalar vs anne tadinda olsa gerek .. gunun birinde bulusabilmek dilegiyle ..

    YanıtlaSil
  3. Hmm cok lezzetli görünüyor ellerine saglik canim :)..Bu tarifi deniyecegim..tesekkür ederim canim..
    Sevgilerimle ;)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim hepinize..
    Nevşünema'm dene ama fazla pişirme canım..kontrol ederek yani..
    Kelebeğim sen hele bi gel :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR